Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje
1.12.2008 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
Chevrolet Epica má konečně rozumný vzhled a pod kapotou mimo zážehových šestiválců také úsporný přeplňovaný vznětový čtyřválec se systémem common-rail. Jak jde kombinace americké značky, korejského auta a evropského motoru dohromady?
Přehled kapitol
Po facelitu lepší
Vzhled karoserie modelu Epica opravdu již vypadá obstojně. Chevrolet zaujme jak pohledem zpředu, tak i z profilu pro jeho zajímavě čisté a jednoduché linie blížící se vkusu evropanů. Zepředu auto zaujme podobností s vozy BMW řady 5, či vozy Saab patřící rovněž do koncernu GM. Při pohledu na záď si však nelze odpustit poznámku, že ta bohužel zůstala ryze korejská. I například alternativa pro australský trh, prodávající se pod značkou Holden, má „zadek“ pohlednější.
Do této bezmála pětimetrové karoserie, ocitající se na pomezí střední a vyšší třídy, se pohodlně nastupuje širokými dveřmi a jste vítáni velkorysým prostorem. Zpětná zrcátka jsou patřičně velká a sklopná tlačítkem na palubní desce umístěném vlevo od volantu. Po zařazení zpátečky se zrcátko na straně spolujezdce naklopí, což je vítaná vlastnost při parkování pracující v symbióze s parkovacím asistentem. Protože design Epicy netrpí žádnými dramatickými „zaobleninami“, je výhled z vozu vcelku dobrý.



Komfort uvnitř
Pohled do interiéru překvapí pohlednou a dobře zpracovanou přístrojovou deskou s kvalitními ovládacími tlačítky. Hranaté tvary a ovládací prvky jsou velmi podobné těm, se kterými jsme se již setkali v Opelu Vectra. Vysvětlení, že automobilka Opel je také členem GM bude jistě postačující.
Dobře vypadající kůží obšitý volant sice padne dobře do ruky, stačil by mu ovšem menší průměr. Při jeho uchopení si člověk připadá jako řidič autobusu. Jeho posilovač má dobrou zpětnou odezvu, při jízdě malou rychlostí až přehnaně silnou. Ovládací prvky autorádia a tempomatu jsou klasicky umístěné na volantu a tedy dobře hmatatelné. Výdechy klimatizace a tlačítka vyhlížejí kvalitně.
Pokud jde o vnitřní prostor, nebudete se muset příliš uskromňovat ani vpředu, ani vzadu. Celokožený interiér, který je ve výbavě LT standardem, působí luxusně a všechna čtyři sedadla jsou navýsost pohodlná. Chevrolet Epica je vozem určeným převážně na delší cesty, což dává najevo vzhledem, charakterem jízdy a také předními sedadly s téměř žádnou boční oporou. Při prudším průjezdu zatáčkou či na obyčejné kruhové křižovatce v nich člověk doslova lítá.
Řidičovo sedadlo má elektrické ovládání bohužel bez paměti, spolujezdcovo je plně manuální. Všechna okna jsou elektricky ovládaná, kromě řidičova chybí bohužel automatické otevření/zavření. Ve vrcholové výbavě LT jinak nechybí automatická klimatizace, standardně rádio CD s podporou mp3 a měnič na šest disků, jehož hudba se line s osmi reproduktorů, a drobnosti jako elektricky vyhřívaná přední sedadla, zpětná zrcátka, dešťový senzor, tempomat, dětské úchyty ISOFIX a další.
Pro vaše maličkosti je se v interiéru nalézá spousta odkládacích schránek. Větší tašky pohodlně uskladníte v zavazadlovém prostoru o objemu 0,480 m3, který je dostatečně velký. Jeho otevírání probíhá buď tlačítkem v předních dveřích, nebo dálkově stiskem tlačítka na klíči od zapalování. Klasické madlo pro manuální otevírání zavazadelníku chybí. Tento jev si vysvětlujeme snahou o snížení rizika vykradení.
Věc, která zaslouží kritiku a v této době je téměř nevídaná, je nesklopný klíček, znemožňující nošení v kapse a zamykání/odemykání pouze jedním tlačítkem. V tomto případě hrozí, že zmáčknete-li ho omylem dvakrát po sobě, váš velký Chevrolet zůstane odemčen. Naproti tomu vítáme funkci upozornění pípáním, pokud zamknete, ale nedopatřením necháte nedovřené dveře. Bezpečnostní výbava Epicy zahrnuje standardně ABS, přední, boční a okenní airbagy. Naší verzi nechyběl ani protiprokluzový systém TCS (ASR) a stabilizační systém ESP, jehož absence byla v předchozích modelech tolik kritizována.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 7 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 20:34 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB