Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré

Už nemá smysl se ptát, zda je nová i30 dobrým autem. Otázkou je, co vše bude muset VW provést s novým Golfem, aby se Korejci vyrovnal.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré

29.3.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už nemá smysl se ptát, zda je nová i30 dobrým autem. Otázkou je, co vše bude muset VW provést s novým Golfem, aby se Korejci vyrovnal.

Kvalita ani prostor nestrádají

Vrátím-li se k obvyklejším vlastnostem interiéru, pak musím říci, že design vnitřku je o poznání jednodušší než zevnějšku a krom horní části palubní desky si odpouští komplikovanější linie. Jestli se vám líbí, nebo ne, to víte nejlépe sami, já jej vnímám neutrálně.

Podstatné pro mě je, že design zde nedostal přednost před funkcí a vše je tam, kde má být. Drobné výtky bych si neodpustil, opakoval bych ale jen ty samé, které jsem zmiňoval v testu i40 - i interiéry těchto aut jsou si velmi podobné.

Použité materiály působí až na nepříliš často použité hladké plasty kvalitně a vše je slícováno tak, že křupání, vrzání nebo jakýkoli jiný pazvuk uvnitř auta nepoznáte ani při jízdě po kočičích hlavách (těch kamenných, samozřejmě...). Palubní elektronika působí velmi moderně, zejména přístrojová deska a displej palubního počítače, se kterými budete zřejmě „komunikovat” nejčastěji, jsou vizuálně příjemné, i když složitější práce s palubním počítačem přes ovladače na volantu není zrovna nejlogičtější. Ale v nastavení se budete přehrabovat beztak dvakrát za životnost auta, a tak dojem nekazí.

Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré - 13 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 39Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré - 14 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 34Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré - 15 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 35

Příjemný dojem pochopitelně jen podporovalo, že testovaný vůz byl vybaven prakticky vším, co si do i30 můžete pořídit (chybělo jen panoramatické střešní okno). Na rozdíl od dob minulých ale tyto prvky nejsou v Hyundai jako náplast na rozpačitý dojem z auta samého, ale opravdu jen třešinka na dortu. Dobrý dojem prostě nedělá čalounění sedadel perforovanou kůží, ale elementární prvky, které se s výbavou nemění. Je mimo diskuzi, že bych se v „oholené” i30 tak dobře necítil, hranice mezi dobrým a špatným dojmem ale výbava zkrátka nedělá.

Co je nutné dodat - interiér i30 je velmi prostorný. Nevím, jak budou zahrádkáři spokojeni s dispozicemi zavazadelníku, prostor pro posádku je i přes dojem z prvního pohledu dovnitř jednoznačným plus. Zaujme hlavně svou šířkou a výškou, kdy ani dva dvoumetroví chlapi nemají problém s tím, kam složit svou hlavu či ramena. Podélné dispozice už nadstandardní nejsou, ale více ani čtyřčlenná rodina s odrostlými syny nebude potřebovat.

Z praktických záležitostí zmíním už jen jednu věc - monstrsloup A, u jiných aut nazývaný A-sloupek. Je pozoruhodné, kolik materiálu se podařilo tvůrcům i30 do tohoto prostoru vměstnat, krom šance na zápis do Guinessovy knihy rekordů ale na tomto výsledku mnoho pozitiv nenacházím. Nevím, co má toto negativum vyvažovat (pasivní bezpečnost, design?), ale monstrsloup A se dokáže schovat úplně všechno, snad i celá mateřská školka na vycházce...

Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré - 16 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 40Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré - 17 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 41Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré - 18 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 42

Diesel ze špičky nabídky za jízdy neoslní

Pod kapotou testovaného vozu si našel místo daleko nejdražší motor v nabídce, agregát 1,6 CRDi s výkonem nejvýše 94 kW posazeným do 4 000 ot./min a točivým momentem až 260 Nm tkvícím v rozmezí 1 900 a 2 750 ot./min.

Jeho chování lze označit za lehce nadprůměrné. Svým projevem vás za jízdy u srdce zřejmě brát nebude, stejně tak vás ale zřejmě nebude obtěžovat. Není tedy příliš hlučný a v rozmezí 2 až 3,5 tisíce otáček je při rychlejší jízdě slyšet jen minimálně, níže ale připomene zvuk kovadliny a výše strojovnu Titaniku. Obojí sice jen vzdáleně, jsou ale motory, které se projevují tišeji.

Charakter 1,6 CRDi je pak spíše těžší a většina příjemného projevu je opět napěchována do zmíněného rozmezí otáček. Pod hranicí dvou tisíc se mu do života příliš nechce, možná už za třemi a půl, rozhodně pak ale za čtyřmi tisíci otáček pro změnu zase spíše dodělává a i když výkon podává solidní, příjemné to i kvůli zmíněnému hluku není. Není to vyloženě na škodu, toto není žádný hot hatch, ale tento motor si říká spíše o rozvážné zacházení ve zmíněném rozmezí. Pak se projevuje relativně tiše a živě, i když jeho prodlevy jsou ve všech otáčkách nezanedbatelné.

Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré - 19 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 43

Neznamená to však, že by nedokázal vůz solidně rozpohybovat. Dravou jízdu nečekejte, když na to ale přijde, vůz docela s lehkostí dosáhne rychlosti 180 km/h a i ke 190 km/h se podívá rád. Udávaných 197 km/h maximální rychlosti už chce více trpělivosti, zdolat tuto metu ale vůz skutečně dokáže. Smutné ovšem je, že na úplně stejné hodnotě má omezovač rychlosti (nikoli otáček, motor na nižší rychlostní stupně točí více), přitom se vůz jako takový chová i v těchto chvílích zcela jistě.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše