Test Jaguar F-Type S Coupe: milá kráska i nenažrané zvíře

(+ videa) Kupé je řidičsky poutavější než roadster. Je ale i jako milenka uspokojující vaše touhy, která za to na oplátku nežádá málo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Jaguar F-Type S Coupe: milá kráska i nenažrané zvíře

30.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Jaguar F-Type S Coupe: milá kráska i nenažrané zvíře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Kupé je řidičsky poutavější než roadster. Je ale i jako milenka uspokojující vaše touhy, která za to na oplátku nežádá málo.

Emoce staví až na první místo, ale jízdně překvapí

Asi jste ze závěru článku pochopili, že jsem z toho auta byl nakonec přes podivný start poměrně unešený a ani zdaleka v tom nezůstanu sám. Rozhodně nikomu nebudu tvrdit, že Jaguar F-Type S Coupe je bezchybné auto, nehodlám ani prohlašovat, že jsem se plně ztotožnil s jeho interiérem a že mu tak budu schopný pominout všechna jeho negativa. Vždy mi ale bude minimálně sympatický za to, s jakou odvahou se vrhl do nových vod ne zrovna lehkých aut a jaký styl si pro své řidiče připravil.

A pokud se mám nakonec dokopat k zodpovězení otázky, zda je to ryzí puristický spoťák nebo naopak jen navoněné GT, pak musím říct, že ho nevnímám ani jako jedno, ani jako druhé, nýbrž jako šikovnou kombinaci obojího. Jestliže však má ryska vah ukazovat na jednu či druhou stranu, pak se jednoznačně řadí spíše ke sporťákům. Nikoliv však tím, že by verze S dokázalo zajet nejlepší časy na okruhu tou nejčistší stopou, ale protože umí být zatraceně rychlé a čisté. Rychlost vám dá až odměnou za vaši námahu a prokazatelné schopnosti s volantem.

Absolutně tomu všemu dominuje podvozek s řízením, dobře jim asistuje motor, který má však co dělat s vyšší hmotností a dává to najevo i sníženou provozní efektivitou. Vše ostatní je buď skvělé a poutavé, jako například jeho design, nebo naopak průměrné, pro mnohé s ohledem na zbytek zcela akceptovatelné. Tak kupé nebo o 200 tisíc dražší roadster? Pro mě volba první. A tohle nebo Cayman S? Asi raději to druhé, ale opět hovořím jen za sebe. Jak zaznělo v poslední části recenze, odměnou za to vše nežádá málo, a sice pěkně schované garážové stání, tučně nabitou kreditní kartu na jeho pořízení, pneumatiky a na palivo a nakonec ještě poměrně velkou finanční rezervu na veškeré prvky příplatkové výbavy, které z něho teprve udělají vůz na míru každého jednotlivce.

Test Jaguar F-Type S Coupe: milá kráska i nenažrané zvíře - 49 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 19Test Jaguar F-Type S Coupe: milá kráska i nenažrané zvíře - 50 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 63Test Jaguar F-Type S Coupe: milá kráska i nenažrané zvíře - 51 - Test Jaguar F-Type Coupe V6 S 2014 92

Cena

Základní cena vozu (F-Type Coupé 3,0 V6/250 kW): 1 881 160 Kč
Základní cena testované motorizace (F-Type Coupé S/280 kW): 2 202 066 Kč
Cena testovaného provedení (F-Type Coupé 3,0 V6 S + příplatky): 2 490 422 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél
Objem: 2 995 ccm
Největší výkon: 280 kW (380 k) v 6 500 ot./min.
Největší točivý moment: 460 Nm při 3 500 - 5 000 ot./min.
Palivo: Benzin
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 275 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 12,4 l
Mimo město: 6,7 l
Kombinovaná: 8,8 l
Objem palivové nádrže: 72 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 470 mm
Šířka: 1 923 mm
Výška: 1 309 mm
Rozvor náprav: 2 622 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 594 kg
Užitečná hmotnost: --- kg

Vnitřní rozměry

Maximální objem zavazadlového prostoru: 407 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.