Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Kia Cee'd 2012 1,6 CRDi: trochu jiná i30
22.4.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Poprvé jsme lépe vyzkoušeli novou Kiu Cee'd a zdá se, že má jedinou podstatnou vadu - zatím se nedá koupit.
Přehled kapitol
Pokud vám i30 přijde moc usedlá
Musím říci, že i před Cee'dem jen uznale salutuji. Sice nepůsobil tak ohromně kvalitně jako i30, ale nabídl něco jiného - jízdu, která mě bavila, i když 110 naftových koní pod kapotou působí na papíře dosti nudně. Myslím si, že když tohle auto dostane pořádný motor (1,6 GDI turbo s výkonem kolem 180 koní by mělo stačit), bude to nejen skvělé auto pro každý den, se kterým si můžete také sjet, ale i výborná hračka.
Nicméně to je pouze špička ledovce. Na Cee'du je stejně jako na i30 cítit ve většině ohledů ohromná péče, která mu při vývoji byla věnována. Z mnoha aspektů je evidentní, že Korejci vůz naladili podle toho nejnáročnějšího uživatele, kterého si dovedli představit, třebaže dobře věděli, že mezi skutečnými zákazníky bude takových jen pár.
Zdá se to být až „zbytečně moc”, ale mě už vážně nebaví snášet nedokonalosti aut stvořených pro nějakého „průměrného zákazníka”, jejichž omezené kvality náročnou klientelu předem škrtají ze seznamu výměnou za nižší vývojové i výrobní náklady. Nebaví. Těch tisíc omluv („Však kdo to ze zákazníků potřebuje?”) je jen trapnou kapitulací před tím, že ta či ona automobilka neudělala své auto pořádně. Věřím, že vědomě, věřím, že racionálně, věřím, že ekonomicky efektivně, ale zajímá mě to jako zákazníka?
Já nechci nic ucházejícího nebo snesitelného. Nechci auto, které akceptuji jen proto, že nikdo jiný vlastně nedělá nic lepšího. Chci to nejlepší, chci auto, které mě bude překvapovat tím, že umí ještě víc, i když po něm budu chtít hodně. Něco podobného bylo běžné, ale dnes to běžné rozhodně není. A docela mě těší, že Hyundai i Kia vracejí tyto staré pořádky ke slovu a házejí rukavici konkurentům. Líbí se mi to nejen proto, že si takové auto lze koupit, ale i proto, že jen tato snaha může vést k tomu, ze také příští auta konkurence budou muset být lepší.
Opět v žádném případě neříkám, že Cee'd je dokonalým vozem, to jistě není. Jeho neduhy ale budete hledat v drobnostech, které vám třeba nevyhovují (kdysi jsem na našem Facebooku četl nespokojenost jednoho zákazníka s řešením výdechů ventilace v i30), nikoli v samotné technické podstatě, jejíž kvality lze hodnotit vcelku objektivně.
Technika obou korejských dvojčat je opravdu špičková a zamlouvá se mi i to, že je jinak naladěna v i30 a jinak v Cee'du. Však dělat dvě stejná auta by nemělo smysl. Podle toho, co koncern Hyundai o cílení značky Kia říká (mladší klientela, dynamičtěji pojatá auta atp.), se oba modely podařilo diferencovat přesně v tomto smyslu. A to nejen naladěním podvozku či celkovou ovladatelností, ale nakonec i oním ztvárněním interiéru - myslím, že mladší lidé si více potrpí na jiných věcech.
Já jen doufám, že to, s čím jsem jezdil, bude také před létem k mání v showroomech, jinak riskuji, že budu ubit výpisy z vyprázdněných kont. I proto - pokud ještě mají v Žilině nutkání ještě něco měnit - posílám na východ jasný vzkaz: Neměňte nic. Tohle auto funguje výborně a vedle i30 dává perfektní smysl.
Proč ho chtít/nechtít?
S podobnými verdikty si ještě počkáme na test produkčního provedení.
Cena
Ceny pro český trh zatím nebyly zveřejněny.
Technické údaje
Kompletní technická data zatím nejsou k dispozici, většina údajů je ale známa.
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 582 ccm
Největší výkon: 81 kW (110 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 260 Nm při 1 900 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 4,0 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 310 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 300 kg
Užitečná hmotnost: 640 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 318 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
včera
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Nejčtenější články
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025
Dosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
18.10.2025
Šéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
19.10.2025
Ferrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
19.10.2025
Je to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
19.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva

