Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Opel Adam 1,4: Blond, James Blond
4.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Opel Adam nabízí velké možnosti individualizace a nepřehlédnutelný design, ale nechá si za to řádně zaplatit. Stojí tento minivůz za cenu větších aut?
Přehled kapitol
Originalita není zadarmo
Opel Adam není z levného kraje, však taky základní verze se sedmdesátikoňovou dvanáctistovkou přijde na 250 tisíc korun. Cena testované varianty, tedy Opelu Adam Slam, jak říkají nejvyšší výbavě, s motorem 1,4 EcoTec o výkonu 100 koní, startuje na 364 tisících. Po připočtení příplatků, kam patřil například lepší parkovací asistent za 14 tisíc korun, 18“ kola za 16 500 Kč s klipy za dalších 1 800 Kč, kontrastní lakování střechy za pět tisíc, výsuvný nosič jízdního kola (jednoho, druhé by bylo za další příplatek) za 15 tisíc nebo třeba systém IntelliLink za sedm a půl, se cena vyhoupla na 429 900 Kč, což je za městské miniauto konfigurace 2+2 nečekaně mnoho. Pokud budete mít zájem o start-stop, připravte si dalších sedm tisíc.
Podobně drahý je ale také téměř stejně vybavený Fiat 500 s přeplňovaným dvouválcem 0,9 TwinAir, u kterého je potřeba za ESP, asistent rozjezdu do kopce a několik dalších systémů připlatit přes 20 tisíc korun. Zůstaneme-li v nabídce Opelu, za 30 tisíc navíc nabízí tato značka podobně vybavenou třídveřovou Corsu i s navigací, o 20 koní výkonnějším motorem a start-stopem. Současně ale platí také to, že za tuto cenu lze koupit plnohodnotné malé auto v podobě o fous výkonnější Škody Rapid Spaceback v podstatě s plnou výbavou.
Módní doplněk, ale i schopné městské auto
Opel Adam má lehce schizofrenní osobnost. V základu je to malé a docela schopné auto, které ale právě tuto stránku své osobnosti nechává stát v pozadí. Raději se chlubí množstvím barev, kol a okrasných doplňků, s jejichž pomocí z něj uděláte módní doplněk k vašemu kabátu, kabelce či obému najednou. Jenže pak udělá úkrok stranou a místo aby dále rozvíjel své „show” schopnosti, nabídne sportovní podvozek bez odpovídající motorizace. A to nemluvím o nosiči kol. Opravdu se najde někdo, kdo naloží kolo, dojede na záchytné parkoviště, tam auto odstaví a zbytek cesty vykoná na velocipedu?
Opel jakoby nevěděl, kam Adama přesně zařadit. Jenže tato nevyhraněnost je současně velkou výhodou. Volbou různých výbav se z něj dají vytvořit různá auta vyhovující různým chutím. Zásadní ale je, že Adam je dobré městské miniauto, jen si za to nechá řádně zaplatit. Kdybych sám chtěl nové auto podobného ražení, našel bych na něm pár věcí, kvůli kterým bych jej nezvolil - z těch nejpodstatnějších zmiňme nevypínatelné ESP, pro mě slabý a ne vysloveně efektivní motor, přeposilované a mrtvé řízení, docela vysokou cenu a fakt, že pokud pravidelně jezdíte dlouhé trasy jako já, budou vás jeho neposednost a nepříliš pohodlné sedačky otravovat. Pokud ale hledáte stylové miniauto, které s téměř dvěma metry šířky není tak úplně mini, Fiat 500 nebo Citroën DS3 vás neoslovují, jízdní vlastnosti ani zavazadelník moc neřešíte a nehledíte na nějakou tu korunu, návštěva nejbližšího dealera Opelu by nemusela být marná.
Proč ho chtít?
Originální a zajímavý design, obratnost ve městě, pro dva lidi dostatek prostoru
Proč ho nechtít?
Poměrně drahý, zadní sedačky a zavazadelník nabízejí jen velmi málo místa, na stovku koní vysoká spotřeba
Cena
Základní akční cena vozu (Adam 1,2 70 k): 249 900 Kč
Základní akční cena testované verze (Adam Slam 1,4 100 k): 363 900 Kč
Cena testovaného provedení (Adam Slam 1,4 100 k + příplatková výbava): 429 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový řadový čtyřválec uložený napříč před přední nápravou
Objem: 1398 ccm
Největší výkon: 74 kW (100 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 130 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,3 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,5 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 698 mm
Šířka: 1 966 mm
Výška: 1 484 mm
Rozvor náprav: 2 311 mm
Pohotovostní hmotnost s řidičem (70/156/EU): 1 135 kg
Užitečná hmotnost: 243 - 360 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 170 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 663 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 36 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 37 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz