Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Opel Adam 1,4: Blond, James Blond
4.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Opel Adam nabízí velké možnosti individualizace a nepřehlédnutelný design, ale nechá si za to řádně zaplatit. Stojí tento minivůz za cenu větších aut?
Přehled kapitol
Originalita není zadarmo
Opel Adam není z levného kraje, však taky základní verze se sedmdesátikoňovou dvanáctistovkou přijde na 250 tisíc korun. Cena testované varianty, tedy Opelu Adam Slam, jak říkají nejvyšší výbavě, s motorem 1,4 EcoTec o výkonu 100 koní, startuje na 364 tisících. Po připočtení příplatků, kam patřil například lepší parkovací asistent za 14 tisíc korun, 18“ kola za 16 500 Kč s klipy za dalších 1 800 Kč, kontrastní lakování střechy za pět tisíc, výsuvný nosič jízdního kola (jednoho, druhé by bylo za další příplatek) za 15 tisíc nebo třeba systém IntelliLink za sedm a půl, se cena vyhoupla na 429 900 Kč, což je za městské miniauto konfigurace 2+2 nečekaně mnoho. Pokud budete mít zájem o start-stop, připravte si dalších sedm tisíc.
Podobně drahý je ale také téměř stejně vybavený Fiat 500 s přeplňovaným dvouválcem 0,9 TwinAir, u kterého je potřeba za ESP, asistent rozjezdu do kopce a několik dalších systémů připlatit přes 20 tisíc korun. Zůstaneme-li v nabídce Opelu, za 30 tisíc navíc nabízí tato značka podobně vybavenou třídveřovou Corsu i s navigací, o 20 koní výkonnějším motorem a start-stopem. Současně ale platí také to, že za tuto cenu lze koupit plnohodnotné malé auto v podobě o fous výkonnější Škody Rapid Spaceback v podstatě s plnou výbavou.
Módní doplněk, ale i schopné městské auto
Opel Adam má lehce schizofrenní osobnost. V základu je to malé a docela schopné auto, které ale právě tuto stránku své osobnosti nechává stát v pozadí. Raději se chlubí množstvím barev, kol a okrasných doplňků, s jejichž pomocí z něj uděláte módní doplněk k vašemu kabátu, kabelce či obému najednou. Jenže pak udělá úkrok stranou a místo aby dále rozvíjel své „show” schopnosti, nabídne sportovní podvozek bez odpovídající motorizace. A to nemluvím o nosiči kol. Opravdu se najde někdo, kdo naloží kolo, dojede na záchytné parkoviště, tam auto odstaví a zbytek cesty vykoná na velocipedu?
Opel jakoby nevěděl, kam Adama přesně zařadit. Jenže tato nevyhraněnost je současně velkou výhodou. Volbou různých výbav se z něj dají vytvořit různá auta vyhovující různým chutím. Zásadní ale je, že Adam je dobré městské miniauto, jen si za to nechá řádně zaplatit. Kdybych sám chtěl nové auto podobného ražení, našel bych na něm pár věcí, kvůli kterým bych jej nezvolil - z těch nejpodstatnějších zmiňme nevypínatelné ESP, pro mě slabý a ne vysloveně efektivní motor, přeposilované a mrtvé řízení, docela vysokou cenu a fakt, že pokud pravidelně jezdíte dlouhé trasy jako já, budou vás jeho neposednost a nepříliš pohodlné sedačky otravovat. Pokud ale hledáte stylové miniauto, které s téměř dvěma metry šířky není tak úplně mini, Fiat 500 nebo Citroën DS3 vás neoslovují, jízdní vlastnosti ani zavazadelník moc neřešíte a nehledíte na nějakou tu korunu, návštěva nejbližšího dealera Opelu by nemusela být marná.
Proč ho chtít?
Originální a zajímavý design, obratnost ve městě, pro dva lidi dostatek prostoru
Proč ho nechtít?
Poměrně drahý, zadní sedačky a zavazadelník nabízejí jen velmi málo místa, na stovku koní vysoká spotřeba
Cena
Základní akční cena vozu (Adam 1,2 70 k): 249 900 Kč
Základní akční cena testované verze (Adam Slam 1,4 100 k): 363 900 Kč
Cena testovaného provedení (Adam Slam 1,4 100 k + příplatková výbava): 429 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový řadový čtyřválec uložený napříč před přední nápravou
Objem: 1398 ccm
Největší výkon: 74 kW (100 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 130 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,3 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,5 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 698 mm
Šířka: 1 966 mm
Výška: 1 484 mm
Rozvor náprav: 2 311 mm
Pohotovostní hmotnost s řidičem (70/156/EU): 1 135 kg
Užitečná hmotnost: 243 - 360 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 170 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 663 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 11 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva