Test Peugeot 308 GT: rychlík nenápadný, ale i nedokonalý

(+ video) Peugeot GTi před léty něco znamenalo a s 208 GTi v nabídce zase znamená. Co na to 308 GT, je aspoň 2/3 GTi, jak značí její název?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot 308 GT: rychlík nenápadný, ale i nedokonalý

16.6.2015 | Marek Bednář | 14 příspěvků

Test Peugeot 308 GT: rychlík nenápadný, ale i nedokonalý

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Peugeot GTi před léty něco znamenalo a s 208 GTi v nabídce zase znamená. Co na to 308 GT, je aspoň 2/3 GTi, jak značí její název?

Dobrý, ale zřejmě ne dost

Tenhle stroj tolik svůj potenciál na odiv nedává, nepatří k nejnápadnějším autům, ale právě to může byt jeho předností. Těch má ostatně docela hodně - je rychlý, relativně pohodlný a nacpaný moderní výbavou, kterou používat je někdy i zábava. Motor není obyčejný přeplňovaný čtyřválec po downsizingu, je schopný ve vyšších otáčkách nabídnout ještě trochu síly, kterou si předtím schovával.

A nechce za to zas tolik paliva - průměr z celého testu dosáhl 9,5 litrů na 100 km a to jsem jezdil vážně hodně svižně většinu z více než 1 200 kilometrů. Když se trochu umírníte, dosáhnete 8,5 litru v kombinaci, když se umírníte ještě víc, 8 litrů na sto je reálných. Ovšem, přiblížit se katalogovým 5,6 litrům na sto je nadlidský úkol, máte-li ale velmi lehkou nohu, k sedmi by mělo jít se dostat. Jenže pro takovou jízdu si člověk nebude kupovat vrcholnou 205koňovou verzi za bezmála 600 tisíc korun základní ceny.

Peugeot 308 GT ale má své nevýhody a těch také není málo. Ovšem, pokud vám vyhovují budíky pod čelním sklem, nikoliv obyčejně pod volantem, budete se v interiéru cítit docela dobře. A pokud jezdíte hlavně po kvalitních silnicích, nebude vám vadit ani podvozek. A pokud se chcete spíše rychle přesouvat než aktivně řídit...

Zkrátka abyste 308 GT opravdu milovali, musí být splněno až příliš mnoho nepravděpodobných podmínek najednou. Když si k tomu přidáme, že cena tohoto konkrétního stroje je velmi blízko 700 tisícům korun, dostáváme se do oblasti citelně univerzálnějšího Golfu GTI, který umí být většinou z toho, čím je 308 a ještě lecčím navíc. A mám obavu, že tento fakt bude pro prodejní úspěchy francouzského GT podstatným limitem...

Test Peugeot 308 GT: rychlík nenápadný, ale i nedokonalý - 52 - test peugeot 308 gt 008Test Peugeot 308 GT: rychlík nenápadný, ale i nedokonalý - 53 - test peugeot 308 gt 061Test Peugeot 308 GT: rychlík nenápadný, ale i nedokonalý - 54 - test peugeot 308 gt 085

Cena

Základní cena vozu (308 1,2 VTI 82 MT5 Acces): 320 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (308 GT 1,6 THP 205 MT6): 597 500 Kč
Cena testovaného vozu (308 GT 1,6 THP 205 MT6 + příplatková výbava): 689 700 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 151 kW (205 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 285 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,4 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,6 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 253 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 472 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 415 kg
Užitečná hmotnost: 375 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 228 l

Diskuze 14 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.