Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 308 GT: rychlík nenápadný, ale i nedokonalý
16.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Peugeot GTi před léty něco znamenalo a s 208 GTi v nabídce zase znamená. Co na to 308 GT, je aspoň 2/3 GTi, jak značí její název?
Přehled kapitol
Dobrý, ale zřejmě ne dost
Tenhle stroj tolik svůj potenciál na odiv nedává, nepatří k nejnápadnějším autům, ale právě to může byt jeho předností. Těch má ostatně docela hodně - je rychlý, relativně pohodlný a nacpaný moderní výbavou, kterou používat je někdy i zábava. Motor není obyčejný přeplňovaný čtyřválec po downsizingu, je schopný ve vyšších otáčkách nabídnout ještě trochu síly, kterou si předtím schovával.
A nechce za to zas tolik paliva - průměr z celého testu dosáhl 9,5 litrů na 100 km a to jsem jezdil vážně hodně svižně většinu z více než 1 200 kilometrů. Když se trochu umírníte, dosáhnete 8,5 litru v kombinaci, když se umírníte ještě víc, 8 litrů na sto je reálných. Ovšem, přiblížit se katalogovým 5,6 litrům na sto je nadlidský úkol, máte-li ale velmi lehkou nohu, k sedmi by mělo jít se dostat. Jenže pro takovou jízdu si člověk nebude kupovat vrcholnou 205koňovou verzi za bezmála 600 tisíc korun základní ceny.
Peugeot 308 GT ale má své nevýhody a těch také není málo. Ovšem, pokud vám vyhovují budíky pod čelním sklem, nikoliv obyčejně pod volantem, budete se v interiéru cítit docela dobře. A pokud jezdíte hlavně po kvalitních silnicích, nebude vám vadit ani podvozek. A pokud se chcete spíše rychle přesouvat než aktivně řídit...
Zkrátka abyste 308 GT opravdu milovali, musí být splněno až příliš mnoho nepravděpodobných podmínek najednou. Když si k tomu přidáme, že cena tohoto konkrétního stroje je velmi blízko 700 tisícům korun, dostáváme se do oblasti citelně univerzálnějšího Golfu GTI, který umí být většinou z toho, čím je 308 a ještě lecčím navíc. A mám obavu, že tento fakt bude pro prodejní úspěchy francouzského GT podstatným limitem...
Cena
Základní cena vozu (308 1,2 VTI 82 MT5 Acces): 320 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (308 GT 1,6 THP 205 MT6): 597 500 Kč
Cena testovaného vozu (308 GT 1,6 THP 205 MT6 + příplatková výbava): 689 700 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 151 kW (205 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 285 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,4 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,6 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 253 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 472 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 415 kg
Užitečná hmotnost: 375 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 228 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Mechanik ukázal, jak si pohrál s renovací motoru 6,3 W12, na jeho titěrnou práci byste se vydrželi dívat hodiny
5.12.2024 - Ani fandové „nedávají”, co Audi provedlo s virtuálním kokpitem nových modelů, civět musíte jen na animaci auta
4.12.2024 - Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024
Nejnovější články
- Podívejte se, jak probíhalo „přeleštění” ikonického Ferrari F40 Nigela Mansella, během 30 dnů na něj použili i lasery a suchý led
před 8 hodinami - Tak to začíná: Číňané zahájili výrobu aut v Evropě, místní politici tomu tleskají
před 10 hodinami - Ceny náhradních baterií a motorů pro elektrické VW a Škody jsou takový průšvih, že se o nich v servisu bojí mluvit
před 11 hodinami - Elon Musk chce ve své nové pozici zrušit letní čas, pro jednou udělal něco, čemu většina lidí tleská
včera - Audi žádá majitelé plug-in hybridních modelů, aby je nedobíjeli doma ani za jízdy, mohou jim shořet pod rukama
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva