Test Peugeot RCZ 1,6 THP 200: není jen krásný

Původně to měl být jen koncept, ale po příznivé reakci veřejnosti spatřil Peugeot RCZ světlo světa i v produkční podobě. Vůz se tak může pochlubit nevídanými designovými prvky a nejen jimi. Pod působivým zevnějškem se totiž skrývá sice konvenční, ale výborně odladěná technika.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot RCZ 1,6 THP 200: není jen krásný

26.10.2010 | Mirek Brokeš | 1 příspěvek

Test Peugeot RCZ 1,6 THP 200: není jen krásný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Původně to měl být jen koncept, ale po příznivé reakci veřejnosti spatřil Peugeot RCZ světlo světa i v produkční podobě. Vůz se tak může pochlubit nevídanými designovými prvky a nejen jimi. Pod působivým zevnějškem se totiž skrývá sice konvenční, ale výborně odladěná technika.

Koupil bych si RCZ?

Z předešlého textu vám musí být zřejmé, že mne RCZ nadchlo a nemohu odpovědět jinak, než velkým ANO. Téměř všechny důvody jsem již vyjmenoval, na závěr jsem si ale přece jen jeden nechal. Jako auto pro radost vlastním BMW M3 předchozí generace a přestože ho mám velmi rád, současně před ním mám velký respekt. To jízda v RCZ je daleko uvolněnější a hledání limitů je v něm tak nějak daleko větší zábava. Dokonce mi ani nevadila koncepce vše vepředu. Jsem příznivec čisté stopy a RCZ si v ní přímo libuje.

Velkým plusem tohoto lva ve sportovním je i cena. Za 650 000 Kč můžete mít verzi se 156 k verzí motoru, která zajisté uspokojí nároky usedlejších řidičů, testovaná 200 k verze začíná na 710 000 Kč a za tuto cenu dostanete vše potřebné v základu. V nabídce samozžejmě je spousta zajímavých doplňku, ze kterých bych já sáhl jen po karbonové střeše a výborných adaptivních bixenonech.

Peugeot RCZ lze zakoupit i s dvoulitrovým turbodieselem. Jak už první zkušenosti nabyté kolegy ve Francii ukázaly, je to v případě tohoto auta úplný nesmysl. Přestože jsem s naftovou verzí nejel, rád bych tento názor podpořil. Dovoluji si předpovědět, že těžký diesel nad přední nápravou zcela zničí většinu z toho, co je na RCZ tak přitažlivé, jeho vyváženost, lehkonohost a krásný zvuk. Spotřeba přece není vše. Tedy určitě ne u sportovně laděného kupé...

Plusy

- design
- motor
- krátké převody
- brzdy
- naladění podvozku
- cena

Mínusy

- gumový projev pedálu spojky

Technické údaje

Motor

Zážehový, řadový čtyřválec 1,6 16V THP
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 255 (+20 při overboostu) Nm při 1 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,1 l
Mimo město: 5,6 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 287 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 362 mm
Rozvor náprav: 2 280 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 372 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg Základní objem zavazadlového prostoru: 384 l (při sklopení zadního opěradla 760 l)

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (Peugeot RCZ Premium Pack 1.6 16V THP 200 k MAN6): 710 000 Kč
Cena testovaného modelu: 911 500 Kč

Základní výbava (Peugeot RCZ Premium Pack 1.6 16V THP 200 k MAN6 ): ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF, Podpora brzdění v kritických situacích EVA + samočinná akivace výstražných světel, Systém kontroly stability ESP + inteligentní protiprokluzový systém + pomoc při rozjezdu do svahu Hill Assist, Airbag řidiče a spolujezdce s možností deaktivace airbagu spolujezdce, Přední boční airbagy, Tříbodové bezpečnostní pásy na předních sedadlech s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku, Tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech s omezovači přítlaku, 2 úchyty ISOFIX k upevnění dětské sedačky na zadních sedadlech, Indikace nezapnutých (vpředu) nebo odepnutých (vzadu) bezpečnostních pásů během jízdy, Posilovač řízení s variabilním účinkem, Elektronický imobilizér, Regulátor a omezovač rychlosti, Superzamykání, Zadní parkovací asistent (zvukový a grafický), Hliníková kola 18” ORIGINAL, Denní světla, Přední mlhové světlomety, Elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná, Impulsní směrová světla, Vnitřní osvětlení (osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, stropní světélka, osvětlené prahy dveří a prostory pro nohy cestujících vepředu, osvětlení zavazadlového prostoru), Centrální zamykání + 2 dálkové ovládače s třemi tlačítky a selektivním otevíráním zavazadlového prostoru, Automatické uzamčení vozu při jízdě + signalizace otevřených dveří a jejich automatické odemknutí v případě nárazu, Elektrické ovládání předních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, Vrstvené akustické čelní sklo, Zatmavená zadní boční skla + zatmavené zadní sklo s dvojitým zaoblením, Sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, Zadní přídavná sedadla (lavice s integrovanými opěrkami hlavy), Dvouzónová automatická klimatizace s uhlíkovým filtrem, Přední středová loketní opěrka, WIP Sound = rádio mono CD + MP3 + 6 reproduktorů + ovládání pod volantem + zásuvka jack, WIP Bluetooth = HF Bluetooth + USB vstup, Palubní počítač, Ukazatele sdruženého přístroje a hodiny v provedení kov, barva karbon, Pedály, opěrka nohy a prahy dveří v hliníku, Kožený volant nastavitelný výškově i osově, Sportovní přední nárazník v barvě karoserie s chromovanou mřížkou vstupu vzduchu, Sportovní zadní nárazník v barvě karoserie se zadními světly s technologií LED, Hliníkové střešní oblouky, Zpětná zrcátka + kliky dveří v barvě karoserie, Dvoupolohový zadní spojler, Dvojitá chromovaná koncovka výfuku.

Příplatková výbava: Černé brzdové třmeny (6 000 Kč), Hliník. kola 8" Dark Grey (5 000 Kč), Samonatáčecí xenony + aut. výškové nast. světlometů + ostřikovače + indiktor podhuštění (5 000 Kč), Pack Hifi JBL (12 500 Kč), Navigace + jukebox + HF Bluetooth (49 000 Kč), Střecha z lesklého karbonu (30 000 Kč), Metalíza (12 000), Zpětná zrcátka v barvě černá perla nera (2000 Kč), Pack Premium Nappa (60 000 Kč)

Mirek Brokeš

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše