Test Škoda Octavia III RS 2013: trefa do černého

(+ videa) Škoda na potřetí stvořila RS, které si zaslouží své jméno. Není tak ostré, Řidiče ale okouzlí, i když v jiných ohledech nestrádá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Octavia III RS 2013: trefa do černého

8.8.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Škoda Octavia III RS 2013: trefa do černého

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Škoda na potřetí stvořila RS, které si zaslouží své jméno. Není tak ostré, Řidiče ale okouzlí, i když v jiných ohledech nestrádá.

Jděte pro ni, než ji zdraží

Pssst, tenhle test zůstane jen mezi námi, ano? Nedávno jsme trochu pochválili Kiu Cee'd GT a cena šla hned nahoru... Pochopitelně žertuji, ale nakonec si myslím, že tohle auto by klidně mohlo být o 100 tisíc dražší a nikdo by neměl důvod se divit. Nakonec v podstatě všichni, se kterými jsem nad modrým liftbackem prohodil pár slov, očekávali podstatně tučnější cenovku než 620 tisíc Kč, za kolik si Octavii RS v základní i nejlepší specifikaci zároveň (jaký paradox) můžete pořídit. A nakonec ani testovaný vůz nebyl mimořádně drahý - automobilka si tentokrát odpustila tradiční „označit vše” při volbě specifikace novinářských aut a myslím, že udělala dobře. Tohle auto nemusí být nabušené výbavou až po střechu, aby bylo zajímavé, jeho atraktivita spočívá hlavně v tom, za co nemusíte připlácet ani haléř.

Je to nakonec vlastně právě cena, která tupí ostří mých kritických šavlí před závěrečným verdiktem. Ano, na nové Octavii RS bych našel slušnou řádku věcí, které bych nechtěl, kýčovitými výfuky počínaje, falešným repro zvukem motoru pokračuje a nadbytečným či příliš snaživým XDS konče. Ale jsou to podstatné záležitosti při všech funkční přednostech, kterými se nové RS může pyšnit? Nemyslím.

Tohle novéu eReSu snadno odpustíte, zvláště když si uvědomíte, že v něm získáte docela obyčejné auto pro každý den, nad kterým neohrne nos ani vaše vypráskaná rodinka. Je přitom tak rychlé, jak byly ještě před pěti lety ty nejrychlejší hot hatche na trhu (BMW 130i pro O3 RS v podstatě není výzva) a neplatí to jen v přímce. S vozem můžete klidně vyrazit na starý Nürburgring a netrpět nejen při osmisetkilometré cestě tam, ale ani při okruhovém ježdění. Co netrpět, můžete si to i užívat a ukazovat záda těm, kteří se vám ještě na parkovišti smáli. Tohle je auto s pozoruhodně širokým talentem, pro mě jedno z nejpříjemnějších překvapení posledních let. Je to podle mě konečně trefa do černého, auto, které definuje to, jak má vypadat správná Octavie RS - řidičsky uspokojivá i v těch nejnáročnějších podmínkách a přitom nepříliš kompromisní směrem k naprosto obyčejnému, přiznejme nakonec vždy převažujícímu využití.

Když si to dáte dohromady se zmíněnou cenovkou a už docela slušnou výbavou, je to skutečně dobrá nabídka. Však za podobné peníze si snadno poskládáte verze 2,0 TDI nebo 1,8 TSI s výbavou Elegance a pár příplatky. Ty za to nestojí, RS ano. Je to dost možná vůbec nejlepší auto, které kdy ve Škodě vzniklo, rozhodně nejlepší RS posledních dvou dekád a jeden z nejlepších kompaktů na dnešním trhu. Říkám koupit, sám si tuhle O3 zařazuji na nedlouhý seznam vozů, pro které bych k dealerovi s chutí vyrazil s otevřenou peněženkou.

Pokud nevěřícně kroutíte hlavou, dodám jediné. Nemohu pochopitelně vyloučit, že mi za poslední léta zeškodovatěl mozek, ale zvažte všechna předestřená fakta, svou vlastní zkušenost s tímto autem a zda to nemohou být vaše předsudky, které se mýlí. Já jsem tohle auto vyzkoušel tak dobře, že nestřílím do prázdna ani v jednom případě a pokud mi Škoda nepředhodila něco, co nehodlá prodávat, nevodím za nos ani já vás.

Test Škoda Octavia III RS 2013: trefa do černého - 98 - Test Skoda Octavia III RS 2013 TSI liftback 009Test Škoda Octavia III RS 2013: trefa do černého - 99 - Test Skoda Octavia III RS 2013 TSI liftback 071Test Škoda Octavia III RS 2013: trefa do černého - 100 - Test Skoda Octavia III RS 2013 TSI liftback 122

Cena

Základní cena vozu (Octavia III RS 2,0 TSI 6 MT): 619 900 Kč
Cena testovaného provedení (Octavia III RS 2,0 TSI 6 MT + příplatková výbava): 797 100 Kč (karta vozu)

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 162 kW (220 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Test Škoda Octavia III RS 2013: trefa do černého - 101 - Test Skoda Octavia III RS 2013 TSI liftback 131

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 248 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 685 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 449 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 350/1 425 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše