Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Subaru Forester 2,0 XS: nový boxer ano, ale...
22.8.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
Subaru Forester prošlo faceliftem, který kromě drobností přinesl jednu historickou změnu - novou generaci benzinového boxeru. Jak funguje?
Přehled kapitol
Subaru Forester figuruje na trhu ve stávající generaci od roku 2008, takže nastal nejvyšší čas na modernizaci. Vzhledem k tomu, jací zákazníci touží po hranatém modelu Forester, nebylo nutné nějak radikálně upravovat design. Fotrester je klasik, který si svou základní koncepci drží už několik desetiletí. Vylepšovaly se pouze naprosté detaily. Ovšem samotnou kapitolou je technika. V případě zážehového benzinového dvoulitru se bavíme o záležitosti staré více než dvacet let. Pravda, možná fungovala docela dobře, nicméně dvacet let už je pořádná porce i na tento motor. Konstruktéři tedy připravili novou generaci, která je jiná prakticky úplně ve všem a tuhle novinku dostal jako první právě Forester.



Změny po vzoru Imprezy XV
Bonton našich redakčních testů velí začít od designu, takže než se dostaneme k technickému jádru věci, stručně si shrňme inovace, které se odehrály na karoserii. Nebojte se, moc jich není. Nejvýznamnější a prakticky jedinou podstatnou změnou je přepracovaná stříbrná maska chladiče. Není to zas až tak dávno, co se s úplně stejným provedením představila Impreza XV. Zpětná zrcátka dostala optimalizovaný tvar (to kvůli lepší aerodynamice) a integrované blinkry složené z LED diod. Nakonec zmíním jiný design litých kol o průměru sedmnáct palců, která jsou součástí testované vyšší výbavy XS. Tím je výčet exteriérových inovací prakticky vyčerpán.
SUV z dílny Subaru tedy zůstalo stále stejné. Nová maska mě osobně kdo ví jak neuchvátila, ale to je věc názoru. I po modernizaci platí, že jde o konzervativně tvarované praktické SUV, což je jen a jen dobře. Skutečně si nedovedu představit Foresteru vyvedeného v nějakém fluidním nebo podobně „moderním“ designovém stylu.
Přístrojovka v hlavní roli
Se změnami v interiéru to je naprosto shodné jako s novinkami na vnější karoserii. Vylepšovaly se totiž pouze detaily a rozšiřovala se výbava. Jakmile se posadíte za volant, okamžitě rozpoznáte zřejmě to nejdůležitější, co letošní facelift přinesl - přepracovaný přístrojový štít. Musím uznat, že ačkoliv je jednoduchý, působí hodnotně a především je výborně čitelný. K dispozici je dominantní otáčkoměr a rychloměr velmi ambiciózně číslovaný až do 240 km/h. Uprostřed je displej palubního počítače. Nějaké barevné kreace po vzoru Audi nečekejte. Také displej je zcela jednoduchý. Ve spodní části pak řidič sleduje množství paliva v nádrži a analogický ukazatel aktuální spotřeby. Stručně řečeno, nový přístrojový štít vypadá dobře a výborně se čte. Tak to má být. Škoda pouze toho, že se údaje zobrazené na displeji stále přepínají pěkně postaru kolíčkem schovaným za volantem.
Další novinkou je přítomnost audiosystému s barevným displejem o velkosti 4,3 palce, na kterém se po zařazení zpátečky ukáže obraz ze zadní parkovací kamery. Je trochu s podivem, že se u Foresteru, tedy u ne zrovna levného SUV, taková věc objevuje až v roce 2011 (konkurence tyto záležitosti už dávno má), ale pořád platí „lepší pozdě než později“. Na druhou stranu je nutné pochválit ovládání audia, protože je jednoduché a intuitivní. Některé značky jsou v tomto ohledu podstatně horší. Například zobrazení složek uložených na externím zařízení připojeném přes USB port bývá občas neřešitelný problém. Aby byl výčet interiérových novinek úplný, je nutné ještě přidat informaci o tom, že se ve výbavě objevila také automatická dvouzónová klimatizace. Opět pro ni platí to samé, co pro parkovací kameru. Už bylo na čase.
Dá se říci, že zmíněným změnami Subaru jen lehce optimalizovalo svůj léta velmi dobře fungující model. Ani po faceliftu nemůžete od Foresteru čekat hodnotně vypadající měkčené plasty a zajímavé designové prvky v interiéru. Také nejnovější provedení je především praktické, kvalitně zpracované a účelné. Velkou předností vozu je hlavně prostor v interiéru. Možná byste byli překvapení tím, co tento model nabízí pro cestující ve druhé řadě. Za řidičem vysokým 185 centimetrů se stejně vysoký člověk posadí s naprostým přehledem. Dostatek místa je jak před koleny, tak nad hlavou. Že jde o praktický automobil, dokazuje mimo jiné i zavazadelník. V základním uspořádání sem naložíte 460 litrů, po sklopení zadních sedaček pojme Forester objem 1 610 litrů. Opěradla druhé řady sedadel se sklápí do úplné roviny jednoduše pomocí páček umístěných po stranách zavazadelníku.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
před 10 hodinamiNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejnovější články
Tenhle italský bizár není ve skutečnosti až takový cirkus, jak se na první pohled může zdát
před 4 hodinamiDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
před 6 hodinamiMuž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 7 hodinamiČínské obdoby Porsche a Ferrari za cenu Škody míří do Evropy, už víme, kdy a kde se objeví nejdřív
před 9 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva