Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada
28.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nedávno jsme testovali vylepšený Forester s novým benzinem, teď je čas na hlubší analýzu dieselové verze. Bude ale co zkoumat?
Přehled kapitol
Opatrný návrat ke kořenům
Základní Forester s dieselem začíná s cenovkou 709 tisíc, což je v rámci konkurence srovnatelná částka, jenže oproti zážehovému dvoulitru v nejnižší výbavě také navýšení o závratných 120 tisíc. Díru mezi tím Subaru vyplňuje pouze příplatkovými prvky a Forester proto přímo volá po chybějícím silnějším motoru. Jistou kompenzací při předpokládaném vyšším nájezdu je velmi dobrá spotřeba, která bez větší snahy o úspornou jízdu o necelý litr překročí udávaných 6,0 l/100 km - ostatně vidět to i na fotografiích digitálního panelu na palubní desce. Ani lehce za hranicemi legality se ale nároky motoru nevyšplhají přes osm litrů, což se vám s benzínovým motorem podaří jen stylem pana Klobouka.
Reprezentuje dieselový Forester hodnoty značky, které byly jeho klientelou tak ceněné? Jistě, vždyť Subaru kvůli němu riskovalo nákladnou investici do unikátního motoru. A díky němu se pragmatičtější Forester opět našel, i když už nebyl tím ojedinělým autem, které to odstartovalo. Ten minulý čas v předchozí větě není náhodný. Nepochybuji o tom, že benzínové hlavy jej odsoudí, ale než se k nim přidáte, zkuste si jej. Podle mě Forester opět našel sám sebe a lepší spotřebu rozhodně nemůžete brát jako nevýhodu. A těch pár lépe vypadajících tlačítek a kvalitněji zpracovaných materiálů je jen milým detailem pro ty nerozhodnější.
Základní cena vozu (Forester 2,0D X Active): 709 000 Kč Cena základního testovaného i testovaného provedení (Forester 2,0D XS Comfort): 779 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, přeplňovaný čtyřválec s protiběžnými písty uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 108 kW (147 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 600- 2 400 ot./min
Palivo: Diesel
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 186 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,2 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,0 l
Objem palivové nádrže: 64 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 700 mm
Rozvor náprav: 2 615 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 570 kg
Užitečná hmotnost: 475 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 450 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 660 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:00 - Milanito
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23