Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada

Nedávno jsme testovali vylepšený Forester s novým benzinem, teď je čas na hlubší analýzu dieselové verze. Bude ale co zkoumat?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada

28.11.2011 | Miro Mihálik | 16 příspěvků

Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nedávno jsme testovali vylepšený Forester s novým benzinem, teď je čas na hlubší analýzu dieselové verze. Bude ale co zkoumat?

Opatrný návrat ke kořenům

Základní Forester s dieselem začíná s cenovkou 709 tisíc, což je v rámci konkurence srovnatelná částka, jenže oproti zážehovému dvoulitru v nejnižší výbavě také navýšení o závratných 120 tisíc. Díru mezi tím Subaru vyplňuje pouze příplatkovými prvky a Forester proto přímo volá po chybějícím silnějším motoru. Jistou kompenzací při předpokládaném vyšším nájezdu je velmi dobrá spotřeba, která bez větší snahy o úspornou jízdu o necelý litr překročí udávaných 6,0 l/100 km - ostatně vidět to i na fotografiích digitálního panelu na palubní desce. Ani lehce za hranicemi legality se ale nároky motoru nevyšplhají přes osm litrů, což se vám s benzínovým motorem podaří jen stylem pana Klobouka.

Reprezentuje dieselový Forester hodnoty značky, které byly jeho klientelou tak ceněné? Jistě, vždyť Subaru kvůli němu riskovalo nákladnou investici do unikátního motoru. A díky němu se pragmatičtější Forester opět našel, i když už nebyl tím ojedinělým autem, které to odstartovalo. Ten minulý čas v předchozí větě není náhodný. Nepochybuji o tom, že benzínové hlavy jej odsoudí, ale než se k nim přidáte, zkuste si jej. Podle mě Forester opět našel sám sebe a lepší spotřebu rozhodně nemůžete brát jako nevýhodu. A těch pár lépe vypadajících tlačítek a kvalitněji zpracovaných materiálů je jen milým detailem pro ty nerozhodnější.

Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada - 19 - Subaru Forester 20D test 26Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada - 20 - Subaru Forester 20D test 27Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada - 21 - Subaru Forester 20D test 29Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada - 22 - Subaru Forester 20D test 31

Základní cena vozu (Forester 2,0D X Active): 709 000 Kč Cena základního testovaného i testovaného provedení (Forester 2,0D XS Comfort): 779 000 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, přeplňovaný čtyřválec s protiběžnými písty uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 108 kW (147 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 600- 2 400 ot./min
Palivo: Diesel
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 186 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,2 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,0 l
Objem palivové nádrže: 64 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 700 mm
Rozvor náprav: 2 615 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 570 kg
Užitečná hmotnost: 475 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 450 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 660 l

Diskuze 16 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše