Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada

Nedávno jsme testovali vylepšený Forester s novým benzinem, teď je čas na hlubší analýzu dieselové verze. Bude ale co zkoumat?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada

28.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nedávno jsme testovali vylepšený Forester s novým benzinem, teď je čas na hlubší analýzu dieselové verze. Bude ale co zkoumat?

Opatrný návrat ke kořenům

Základní Forester s dieselem začíná s cenovkou 709 tisíc, což je v rámci konkurence srovnatelná částka, jenže oproti zážehovému dvoulitru v nejnižší výbavě také navýšení o závratných 120 tisíc. Díru mezi tím Subaru vyplňuje pouze příplatkovými prvky a Forester proto přímo volá po chybějícím silnějším motoru. Jistou kompenzací při předpokládaném vyšším nájezdu je velmi dobrá spotřeba, která bez větší snahy o úspornou jízdu o necelý litr překročí udávaných 6,0 l/100 km - ostatně vidět to i na fotografiích digitálního panelu na palubní desce. Ani lehce za hranicemi legality se ale nároky motoru nevyšplhají přes osm litrů, což se vám s benzínovým motorem podaří jen stylem pana Klobouka.

Reprezentuje dieselový Forester hodnoty značky, které byly jeho klientelou tak ceněné? Jistě, vždyť Subaru kvůli němu riskovalo nákladnou investici do unikátního motoru. A díky němu se pragmatičtější Forester opět našel, i když už nebyl tím ojedinělým autem, které to odstartovalo. Ten minulý čas v předchozí větě není náhodný. Nepochybuji o tom, že benzínové hlavy jej odsoudí, ale než se k nim přidáte, zkuste si jej. Podle mě Forester opět našel sám sebe a lepší spotřebu rozhodně nemůžete brát jako nevýhodu. A těch pár lépe vypadajících tlačítek a kvalitněji zpracovaných materiálů je jen milým detailem pro ty nerozhodnější.

Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada - 19 - Subaru Forester 20D test 26Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada - 20 - Subaru Forester 20D test 27Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada - 21 - Subaru Forester 20D test 29Test Subaru Forester 2,0D: s dieselem jako za mlada - 22 - Subaru Forester 20D test 31

Základní cena vozu (Forester 2,0D X Active): 709 000 Kč Cena základního testovaného i testovaného provedení (Forester 2,0D XS Comfort): 779 000 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, přeplňovaný čtyřválec s protiběžnými písty uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 108 kW (147 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 600- 2 400 ot./min
Palivo: Diesel
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 186 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,2 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,0 l
Objem palivové nádrže: 64 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 560 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 700 mm
Rozvor náprav: 2 615 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 570 kg
Užitečná hmotnost: 475 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 450 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 660 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše