Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis

Volkswagen Golf se již dávno stal pojmem. Svým zaměřením měl kdysi především oslovit mladé, čehož hravě dosáhl. Po pětatřiceti letech výroby se objevuje na trhu již v šesté generaci, která má mnohem vyšší cíle, zasáhnout nesmírně široké spektrum zákazníků. Je VW Golf VI skvělým autem pro každého, nebo jen stárnoucí ikonou, marně dohánějící inovativní konkurenci?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis

15.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen Golf se již dávno stal pojmem. Svým zaměřením měl kdysi především oslovit mladé, čehož hravě dosáhl. Po pětatřiceti letech výroby se objevuje na trhu již v šesté generaci, která má mnohem vyšší cíle, zasáhnout nesmírně široké spektrum zákazníků. Je VW Golf VI skvělým autem pro každého, nebo jen stárnoucí ikonou, marně dohánějící inovativní konkurenci?

Závěr

Papírové hodnoty, udávající spotřebu 6 l/100 km, jsem sice nedosáhl, ale při troše snažení jsem se ji dokázal alespoň blížit. Při jízdě po městě a se čtyřmi pasažéry, nebo při svižné jízdě mimo město spotřeba povyskočila nad 10 l/100 km/h, což už je horší, ale tak už to u turbomotorů bývá. Pohybovat se v kombinaci se spotřebou okolo 8 litrů na sto, tedy na dohled udávané kombinované spotřebě, by neměl být problém. Pokud chcete jezdit úsporněji, sáhněte po dieselu, pokud si libujete v rychlejší jízdě, odpovědí vám bude 160koňová verze motoru.

S novým Golfem jsem strávil příjemné tři dny a najezdil 574 kilometrů. Přesvědčil mě, že je především velmi všestranným autem, schopným uspokojit široké spektrum skupin řidičů. Na extrémisty si netroufne, pokud jsou ale vaše nároky v mezích normálu, uspokojí i vás. A je opravdu jedno, zda je vaším primárním nárokem klidná a komfortní jízda, nebo svižnější aktivní svezení. Zkrátka a jednoduše - Golf byl vždy velmi smysluplným kompromisem. A zůstává jím i nadále.

Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 18 - golf_IV_1,4TSI_2008_41

Technické parametry

Motor

Zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním, přeplňovaný turbodmychadlem
Objem: 1390 cm3
Největší výkon: 90 kW (122 k) při 5000 1/min.
Největší točivý moment: 200 N.m při 1500 1/min.
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km): kombinovaná 6,2 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4199 mm
Šířka: 1779 mm
Výška: 1479 mm
Rozvor náprav: 2578 mm
Rozchod vpředu: 1540 mm
Rozchod vzadu: 1513 mm
Pohotovostní hmotnost: 1286 kg
Užitečná nosnost: 574 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 305 l
Objem při sklopených sedačkách: 1305 l

Výbava a cena

VW Golf VI 1,4 TSI

Základní cena vč. DPH: 449 900 Kč
Cena testovaného vozu: 469 700 Kč
Typ výbavy: Trendline
Výbava navíc: Packet Comfort (4 900 Kč) + Packet All in (14 900 Kč)

Základní výbava:
Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, ABS včetně EDS + ESP, ASR a brzdového asistentu "dual rate", asistent pro rozjezd do kopce, palubní počítač PLUS, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, rádio s CD-MP3 přehrávačem a 8 reproduktory, elektrické ovládání oken vpředu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko na straně řidiče asferické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatický spínač světlometů - trvalé svícení, tempomat, kotoučové brzdy na všech kolech, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, kola z lehkých slitin 205/55 R16, dojezdová rezerva, přední mlhové světlomety s přisvěcování do zatáčky, sportovní výškově nastavitelná sedadla, kožený volant nastavitelný ve dvou osách, madlo ruční brzdy a hlavice řadící páky v kůži, loketní opěrka vpředu.

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše