ABT QS3 2012: je libo něco jako RS Q3 ještě před jejím uvedením na trh?

Pokud se vám nechce čekat na sériové RS Q3 anebo jen předpokládáte, že bude naceněné příliš ambiciózně, možná by vás mohla zajímat nabídka ABT.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

ABT QS3 2012: je libo něco jako RS Q3 ještě před jejím uvedením na trh?

20.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

ABT QS3 2012: je libo něco jako RS Q3 ještě před jejím uvedením na trh?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud se vám nechce čekat na sériové RS Q3 anebo jen předpokládáte, že bude naceněné příliš ambiciózně, možná by vás mohla zajímat nabídka ABT.

Prakticky dvorní úpravce vozů Audi, společnost ABT, která s Ingolstadtem spolupracuje při vývoji závodních strojů seriálu DTM, připravila pro zatím nejmenší crossover v nabídce obvyklý tuningový balíček. Můžete si do něj nechat zabalit kola o průměru 18 až 21 palců, tužší pružiny snižující světlou výšku podvozku o 35 mm a na karoserii pak všechny ty díly, které vyvolávají tolik rozporuplných reakcí. Tedy nové, jinak tvarované nárazníky, nástavce prahů a spoilerem prodlouženou linii střechy.

Firmě ABT ale není cizí ani ladění motorů, takže podle očekávání jej lze provést také v případě Q3. Třeba z dvoulitrového dieselu o výkonu 177 koní a točivém momentu 380 newtonmetrů Němci vyrobí 205 koní při 4 400 ot./min. a 420 newtonmetrů od 2 000 do 3 000 ot./min., přičemž akcelerace na stovku se díky tomu zkrátí z 8,2 na 7,9 sekundy a maximální rychlost naroste z 212 na 220 km/h.

Něco podobného si lze nechat udělat také se slabší variantou o výkonu 140 k a 320 Nm. ABT z něj vytáhne 170 koní a 370 newtonmetrů, což pomůže zkrátit zrychlení na 100 km/h o šest desetin na konečných 9,3 s a nepatrně vylepšit nejvyšší rychlost o 5 km/h na 207 km/h. V obou případech po vás ABT bude chtít 1 890 eur, tedy asi osmačtyřicet tisíc korun.

Známý úpravce nevynechal ani zážehové motory 2,0 TFSI s výkonem 170, respektive 211 koní a točivým momentem 280 a 300 Nm. Za 2 290 eur (cirka 58 tisíc Kč) přeladí Q3 na 240 koní a 340 newtonmetrů, případně 270 koní a 370 newtonmetrů. Akcelerace nejvýkonnějšího provedení si polepší o půl vteřiny a QS3 2,0 TFSI se tak na stovku dostane za slušných 6,4 s.

Aby podporu potenciálu motorů bylo náležitě slyšet, montuje ABT za další doplatek ke všem z nich nerezový výfukový trakt ukončený dvojicí párů chromovaných koncovek s gravírovaný logem. U brzdového systému může ABT vyměnit původní brzdové hadice za pancéřované, použít odolnější obložení a na přání použije trochu větší přední kotouče o průměru 345 mm.

ABT nicméně umí i vlastní laky a dodá třeba nové čalounění do interiéru nebo jinou sadu označených koberečků. Ale to jen na okraj. Na rozdíl od sériové RS Q3, které to do výroby ještě chvíli potrvá (čímž ale nechceme srovnávat, 2,5 R5 Turbo je přeci jen někde jinde) jsou všechny komponenty ABT k mání už nyní a objednávat je lze samostatně, takže pokud se vám Q3 v této úpravě líbí a nemáte dilema z toho, že vám někdo šahá na motor v záruce, jděte do toho.


ABT QS3 2012: je libo něco jako RS Q3 ještě před jejím uvedením na trh? - 1 - ABT QS3 2012 01ABT QS3 2012: je libo něco jako RS Q3 ještě před jejím uvedením na trh? - 2 - ABT QS3 2012 02ABT QS3 2012: je libo něco jako RS Q3 ještě před jejím uvedením na trh? - 3 - ABT QS3 2012 03ABT QS3 2012: je libo něco jako RS Q3 ještě před jejím uvedením na trh? - 4 - ABT QS3 2012 04
Malý crossover vám ABT nechá na přání postavit až na 21" kola - v kombinaci s tvrdšími pružinami a kratší dráhou zavěšení to pro páteře posádky asi nebudou žádné lázně

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.