Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi

Zdá se, že po příchodu nového BMW M5 na trh bylo Alpině dovoleno posunout svou „bé-pětku” výkonově o něco výše. Nyní nabízí plných 540 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi

6.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zdá se, že po příchodu nového BMW M5 na trh bylo Alpině dovoleno posunout svou „bé-pětku” výkonově o něco výše. Nyní nabízí plných 540 koní.

Alpina se v poslední době činí. Jen za čtvrtý kvartál loňského roku vytáhla celkem čtveřici nových či inovovaných vozů, z nichž technicky nejzajímavější je zřejmě model B3 GT3 se 408 koňmi. Dnes se ale podíváme do trochu luxusnějších sfér.

Novinka je to jenom dílčí, neboť samotná Alpina B5 postavená na základech pětkového BMW F10 resp. F11 není zrovna žhavou novinkou. Kombi Touring jsme vám představili skoro přesně před rokem a tehdy jste se o něm mohli dočíst, že v útrobách skrývá benzinový, dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru s maximálním výkonem 507 koní. Jistě nebylo náhodou, že šlo o úplně stejnou hodnotu, kterou disponovalo BMW M5 E60, jenž se s novou B5 alespoň chvíli souběžně prodávalo. Bavorská automobilka zkrátka nedovolí, aby jí Alpina „lezla do zelí”.

Jenže loni se na trhu objevila nová M5 s 560 koňmi pod kapotou a úpravci, který se označuje za samostatnou automobilku, se tím citelně zvětšil manévrovací prostor. Již v B6 Bi-Turbo Coupe se objevil výše zmíněný motor s výkonem naladěným na 540 koní a stejnou techniku dostala pro letošní rok i B5.

Vůz tak nabízí přesně 397 kW (540 koní) výkonu, kterého motor 4,4 butrubo dosahuje mezi 5 200 a 6 250 ot./min, maximum točivého momentu činí 700 Nm a dostupný v rozsahu 2 800 a 5 000 ot./min. To jsou jistě úctyhodná čísla, která vozu i přes jeho nemalou hmotnost 1 920 kilogramů dovolují zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a dosáhnout rychlosti až 319 km/h. Hodnota zrychlení na stovku je tak jen nepatrně horší než u M5 (+0,1 s),navíc si můžete koupit i kombík a ke všemu se podívat až k metě 320 km/h - M5 vás ani za příplatek dále než ke 305 km/h nepustí. Pro pořádek: kombinovaná spotřeba paliva činí 10,5 litru benzinu na 100 km jízdy, ale ta s realitou mnoho společného mít nebude.

Krom upraveného motoru dostal vůz i softwarově vylepšenou automatickou převodovku ZF s osmi stupni. Zbylé komponenty jako přepracovaný podvozek včetně jeho typických „alpiňáckých” 20" kol zůstaly nezměněny.

To samé lze prohlásit o vizuální stránce B5, která zřejmě s novým modelovým rokem nedostala žádné novinky, neboť i prezentační snímky zůstávají stejné. Na karoserii tak nadále najdeme víceméně tradiční doplňky jako přepracovaný přední nárazník s bíle laděným označením Alpiny, zadní nárazník se skutečným difuzorem a dvěma dvojitými koncovkami výfuků, relativně decentní přítlačné křídlo na víku kufru. Opakovat zmínku o 20" mnohapaprskových kolech zřejmě nemá smysl.

Interiér je v případě B5 upraven relativně decentně - trocha nového čalounění, upravená přístrojová deska a specifický volant jsou těmi nejvýraznějšími odlišnostmi. Možností řešení interiéru je ale mnohem více než jaká můžeme vidět na přiložených snímcích. Asi nebudeme daleko od pravdy, když konstatujeme, že Alpina vám za patřičný peníz s interiérem provede co vám jen na očích uvidí.

Když přišla řeč na cenu, tu tento výrobce či spíše úpravce nemá ve zvyku zveřejňovat a případ inovované B5 BiTurbo není výjimkou. Pokud vás tedy tento vůz zaujal, obchodníci Alpiny vám jistě řeknou více.

Tip: Přečtěte si také o Alpině D5 Bi-Turbo, která byla donedávna jedinou spásou pro zájemce o naftovou M5.


Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 1 - Alpina B5 BiTurbo 2012 01Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 2 - Alpina B5 BiTurbo 2012 02Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 3 - Alpina B5 BiTurbo 2012 03Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 4 - Alpina B5 BiTurbo 2012 04Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 5 - Alpina B5 BiTurbo 2012 05Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 6 - Alpina B5 BiTurbo 2012 06Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 7 - Alpina B5 BiTurbo 2012 07Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 8 - Alpina B5 BiTurbo 2012 08Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 9 - Alpina B5 BiTurbo 2012 09Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 10 - Alpina B5 BiTurbo 2012 10Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 11 - Alpina B5 BiTurbo 2012 11Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 12 - Alpina B5 BiTurbo 2012 12Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 13 - Alpina B5 BiTurbo 2012 13Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 14 - Alpina B5 BiTurbo 2012 14
Alpina B5 BiTurbo

Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 15 - alpina-b5-biturbo-touring-2011 1Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 16 - alpina-b5-biturbo-touring-2011 2Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 17 - alpina-b5-biturbo-touring-2011 3Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi - 18 - alpina-b5-biturbo-touring-2011 4
Alpina B5 BiTurbo Touring

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.