Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B6 Gran Coupe 2015: facelift přinesl 600 koní, M6 je rázem pomalejší
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neoficiální M6 poráží oficiální verzi od BMW výkonem i dynamikou. Stovku dá za 3,6 s, jede až na 322 km/h.
Vztah značek Alpina a BMW rozhodně není tak přímočarý, jak by se leckomu mohlo na první pohled zdát. Není to ten případ, kdy by první společnost působila jako úpravce produktů té druhé, místo toho tu máme unikátní propojení, kdy jsou přímo na linkách mnichovské automobilky montovány i vozy pro zákazníky Alpiny, jako kdyby ta byla samostatným výrobcem. Ta pro změnu poskytla BMW zkušenosti s přeplňováním v době, kdy Mnichov přecházel z atmosférických motorů na ty, které doplňovalo turbodmychadlo. A ač obě společnosti působily nezávisle, platila tu jakási pomyslná hierarchie, v jejímž rámci BMW stálo vždy o trochu výše.
Tento stav ale nyní můžeme odpískat. Nikoliv ovšem kvůli tomu, že by se obě značky dostaly do nesvárů, nýbrž s ohledem na představení faceliftu Alpiny B6 Gran Coupe. Ta vychází z nenápadné modernizace řady 6, přičemž nejvíce se úřadovalo pod kapotou. Zde jste v loňském roce mohli počítat s 540 koňmi, což ve srovnání s oficiálním BMW M6 představovalo dvacetikoňové manko. Pro letošek však 4,4litrový osmiválec dostal nové sání a vzduchový filtr, přičemž přepracováním prošel také systém dodávající palivo do spalovací komory.
Výsledkem je 600 koní v 6 000 otáčkách a dokonce 800 Nm při 3 500 ot./min., čímž Alpina M6 výrazně překonává. A to nikoliv pouze výkonem či točivým momentem, ale také jízdní dynamikou. Zatímco BMW počítá se zrychlením z klidu na stovku za 4,1 sekundy či případně za 4 sekundy po osazení paketu Competition, Alpina již loni zvládala akceleraci na stovku km/h za 3,9 sekundy. Pro letošek pak stejnou metu pokoří již za 3,6 sekundy.
BMW tak rázem vyvstala konkurence ve vlastních řadách, což jen podtrhuje nejvyšší rychlost, která narostla z loňských 318 km/h na 322 km/h. Souběžně s vyšším výkonem se pak logicky zvětšil i brzdný systém, kdy vpředu nyní najdeme 374milimetrové kotouče a vzadu 370milimetrové (původně zde byly kousky o průměru 345 mm). Pohon všech kol xDrive ale již zůstal zachován bez jakýchkoliv změn, stejně jako v rámci mechanického balíčku můžete i nadále počítat s osmistupňovým automatem ZF.
Zmínit můžeme také sportovní nerezový výfuk se dvěma koncovkami na každé straně, který do vínku dostal dva režimy. V komfortním se klapka otevírá až po překročení 2 500 otáček, ve sportovním pak dáváte po celou dobu světu najevo potenciál pod kapotou. Poladěn byl rovněž podvozek, který profituje z tužších pružin a poněkud odlišného odklonu předních kol. Vpředu i vzadu přitom najdeme 20palcové ráfky, jež jsou osazeny pneumatikami o rozměru 255/35, respektive 295/30.
V rámci exteriéru tu máme víceméně jen přidaný spoiler čelního nárazníku, zatímco vnitřek si zákazník může uzpůsobit dle své fantazie. Standardně přitom Alpina nabízí kožené čalounění Lavalina, modré podsvícení a dřevěné dekorace. O ceně prozatím nepadla nikde ani zmínka, loňské provedení však vycházelo na 104 tisíc Eur (cca 2 873 500 Kč). Letos tak s ohledem na vyšší výkon můžeme očekávat ještě vyšší částku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.





Alpina B6 Gran Coupe dostala nově do vínku 600 koní, sprint na 96 km/h tak nyní zvládne již za 3,6 sekundy. Maximálně se pak rozjede na 322 km/h
Pro úplnost video s předfaceliftovým provedením. Zajímavé je, že jej Alpina pustila do světa jen pár měsíců před uvedením inovované varianty...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
