Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B6 Gran Coupe 2015: facelift přinesl 600 koní, M6 je rázem pomalejší
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neoficiální M6 poráží oficiální verzi od BMW výkonem i dynamikou. Stovku dá za 3,6 s, jede až na 322 km/h.
Vztah značek Alpina a BMW rozhodně není tak přímočarý, jak by se leckomu mohlo na první pohled zdát. Není to ten případ, kdy by první společnost působila jako úpravce produktů té druhé, místo toho tu máme unikátní propojení, kdy jsou přímo na linkách mnichovské automobilky montovány i vozy pro zákazníky Alpiny, jako kdyby ta byla samostatným výrobcem. Ta pro změnu poskytla BMW zkušenosti s přeplňováním v době, kdy Mnichov přecházel z atmosférických motorů na ty, které doplňovalo turbodmychadlo. A ač obě společnosti působily nezávisle, platila tu jakási pomyslná hierarchie, v jejímž rámci BMW stálo vždy o trochu výše.
Tento stav ale nyní můžeme odpískat. Nikoliv ovšem kvůli tomu, že by se obě značky dostaly do nesvárů, nýbrž s ohledem na představení faceliftu Alpiny B6 Gran Coupe. Ta vychází z nenápadné modernizace řady 6, přičemž nejvíce se úřadovalo pod kapotou. Zde jste v loňském roce mohli počítat s 540 koňmi, což ve srovnání s oficiálním BMW M6 představovalo dvacetikoňové manko. Pro letošek však 4,4litrový osmiválec dostal nové sání a vzduchový filtr, přičemž přepracováním prošel také systém dodávající palivo do spalovací komory.
Výsledkem je 600 koní v 6 000 otáčkách a dokonce 800 Nm při 3 500 ot./min., čímž Alpina M6 výrazně překonává. A to nikoliv pouze výkonem či točivým momentem, ale také jízdní dynamikou. Zatímco BMW počítá se zrychlením z klidu na stovku za 4,1 sekundy či případně za 4 sekundy po osazení paketu Competition, Alpina již loni zvládala akceleraci na stovku km/h za 3,9 sekundy. Pro letošek pak stejnou metu pokoří již za 3,6 sekundy.
BMW tak rázem vyvstala konkurence ve vlastních řadách, což jen podtrhuje nejvyšší rychlost, která narostla z loňských 318 km/h na 322 km/h. Souběžně s vyšším výkonem se pak logicky zvětšil i brzdný systém, kdy vpředu nyní najdeme 374milimetrové kotouče a vzadu 370milimetrové (původně zde byly kousky o průměru 345 mm). Pohon všech kol xDrive ale již zůstal zachován bez jakýchkoliv změn, stejně jako v rámci mechanického balíčku můžete i nadále počítat s osmistupňovým automatem ZF.
Zmínit můžeme také sportovní nerezový výfuk se dvěma koncovkami na každé straně, který do vínku dostal dva režimy. V komfortním se klapka otevírá až po překročení 2 500 otáček, ve sportovním pak dáváte po celou dobu světu najevo potenciál pod kapotou. Poladěn byl rovněž podvozek, který profituje z tužších pružin a poněkud odlišného odklonu předních kol. Vpředu i vzadu přitom najdeme 20palcové ráfky, jež jsou osazeny pneumatikami o rozměru 255/35, respektive 295/30.
V rámci exteriéru tu máme víceméně jen přidaný spoiler čelního nárazníku, zatímco vnitřek si zákazník může uzpůsobit dle své fantazie. Standardně přitom Alpina nabízí kožené čalounění Lavalina, modré podsvícení a dřevěné dekorace. O ceně prozatím nepadla nikde ani zmínka, loňské provedení však vycházelo na 104 tisíc Eur (cca 2 873 500 Kč). Letos tak s ohledem na vyšší výkon můžeme očekávat ještě vyšší částku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.






Alpina B6 Gran Coupe dostala nově do vínku 600 koní, sprint na 96 km/h tak nyní zvládne již za 3,6 sekundy. Maximálně se pak rozjede na 322 km/h
Pro úplnost video s předfaceliftovým provedením. Zajímavé je, že jej Alpina pustila do světa jen pár měsíců před uvedením inovované varianty...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 8 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před hodinouSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 4 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva