Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s
19.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Standardní M6 Gran Coupe dokáže pěkně zarazit do sedadla. Najdou se ale tací, kterým ani 560 koní nestačí. G-Power jim nabízí úpravu na 740 kobyl.
Německá tuningová společnost G-Power se upravování produktů z Mnichova nikdy nebála. Před dvěma lety vymyslela šestiválcové M3 E46 úpravu, kterou rozplakala všechny majitele novějších osmiválců, aby následně představila i kúru pro M3 E92 vrcholící výkonem 720 koní. Do nejmenšího emka (1 M Coupe) se pak rovnou raději rozhodla zabudovat desetiválec se šesti stovkami koní, ale nikdy jí nebyli cizí ani modely z opačné strany nabídky.
Zhruba před rokem jsme vám ukázali BMW M6 s výkonem 710 koní a schopností akcelerovat na dvoustovku v čase kratším než jedenáct sekund. Avšak druhá „nejjezdivější” M6, za kterou po pro nás nedostupné M6 s manuálem považujeme čtyřdveřové Gran Coupé, zůstávalo stále lehce v pozadí. Paket Bi-Tronik 5 ale tento dluh poměrně dokonale srovnává, neboť výsledný ďábel v relativně nenápadném hávu s ním dosahuje mety 740 koní (mezi šesti a sedmi tisíci otáček) a 975 Nm (při 4 800 ot./min).
Přitom údajně stačilo pohrát si s řídicí jednotkou dvakrát přeplňovaného osmiválce, jenž v základu disponuje 560 koňmi a 680 Nm, plus přidat titanové výfukové potrubí spořící 12 kilogramů. Nárůst o 180 koní a 295 Nm bere dech, G-Power ovšem hovoří také o hlubokém hrdelním brumláku a schopnosti akcelerovat brutálně z každé rychlosti. Zrychlení z klidu na sto úpravce neuvádí, i když se dá tipovat, že se bude pohybovat pod hranicí čtyř sekund.
Daleko podstatnější je však pro majitele tohoto kladiva, jak vůz nabírá rychlost dál, protože až nad stovkou se budou moci zadní 295 milimetrů široké Micheliny (295/25 ZR21) pořádně zakousnout do asfaltu. Výsledkem je dvoustovka za 10,5 sekundy a maximální rychlost „přes tři sta“. Pokud si pamatujete desetiválcovou G-Power M5 Hurricane RRS, která s 830 koňmi uměla 370 km/h, asi si budete schopní představit, kolik by mohlo jet tohle monstrum.
Hurricane však nebyl zmíněn jen tak mimoděk, neboť z něho si pro M6 GC půjčil tuner kovaná jednadvacetipalcová kola. Pro ty, co myslejí sportovní jízdu s touhle bestií vážně se nabízí také sportovní podvozek s devíti možnostmi nastavení, který pochází přímo z vývoje G-Power, nebo výkonnější brzdová soustava v čele s předními šestipístky a kotouči o průměru 420 milimetrů. Za příplatek je pak k dispozici i karbonová alternativa redukující neodpruženou hmotu přesně o polovinu.
Další možnosti individualizace nabízejí Němci uvnitř, kam umějí na přání nainstalovat novější a ergonomičtěji tvarovaný sportovní volant, karbonové, alcantarové a kožené potahy takřka celé kabiny. Kromě toho přinášejí nový multimediální systém obsahující iPady integrované do zadní části opěrek předních sedadel i počítače Apple, jehož displej se sklápí ze střechy. Uvnitř to tedy není jen o sportování, ale také o výjimečném luxusu a jedinečnosti. Zadarmo to však ani v nejmenším nebude.
Nejprve si musíte koupit BMW M6 Gran Coupe za cenu starující nad hranicí 3,53 milionu korun a posléze připočítat 16 424 Euro (452 tisíc Kč) za úpravu motoru s výfuky, 7 649 Euro (210 tisíc Kč) za kola s pneumatikami, dalších 2 570 Euro (70 tisíc) za stavitelný podvozek a 14 460 Euro (400 tisíc) za karbonové brzdy. Na cenu interiérových doplňků už se raději ani neptejte...














BMW M6 Gran Coupe není samo o sobě vůbec pomalé auto, G-Power však vyhoví i požadavkům na daleko vyšší výkon
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 3 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Přirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
před 2 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 3 hodinamiJames May ukázal své nové auto. Je tak prťavé, že mu sahá někam k pasu, i když nejde o žádný supersport
před 4 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 5 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva