Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power G1 V8 Hurricane RS: BMW 1 M dostalo motor z M3 a až 600 koní
25.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vemte sériové BMW 1 M, dejte mu motor z většího M3, přihoďte kompresor a pár doplňků, a rázem máte nejrychlejší řadu 1 na světě.
Německá tuningová firma G-Power se na vozy značky BMW specializuje již od roku 1983. A rozhodně se s nimi nemazlí, co se výkonů týče. Velmi často totiž sahá k přeplňování velkoobjemových motorů, což se mnohdy odráží v titulech nejrychlejších sedanů na světě. Nyní se ovšem již podruhé stalo předmětem zájmu kupé 1 M. V žádném případě ale nejde o lehce poladěnou verzi jako minule, nový model G1 V8 Hurricane RS totiž produkuje zběsilých 600 koní.
Docíleno toho bylo škatulaty v motorovém prostoru, kdy padáka dostal přeplňovaný šestiválec a na jeho místo nastoupila čtyřlitrová pohonná jednotka V8 známá ze sériového modelu BMW M3. K té u G-Power přihodili ještě kompresor ASA, enormní síla doprovázená točivým momentem 580 Nm tak byla na světě. A s ní přišly také úctyhodné jízdní výkony. Z klidu na stovku totiž G1 V8 Hurricane RS zrychlí za 4,4 s a za dalších 8,3 sekundy dosáhne dvousetkilometrové mety. Nejvyšší rychlost pak má přesáhnout hodnotu 330 km/h.
Toto tempo z upraveného BMW činí nejrychlejší řadu 1 na světě. Nemůžeme se tak divit rozhodnutí společnosti G-Power, na jehož základě se na přední nápravu nastěhovaly karbon-keramické brzdy značky Mov’it o průměru 396 mm. Ve spolupráci s firmou KW pak byl vyvinut podvozek, který je podle firemních materiálů ideálním kompromisem mezi každodenním pohodlím a víkendovým závoděním.
Mimo to novinka dostala nerezový sportovní výfukový systém, dvouspojkovou převodovku DCT, 20palcová kola Silverstone Diamond s pneumatikami o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu, rozšířený bodykit s karbonovou kapotou motoru a víkem zavazadelníku nebo množství Alcantary. Produkce by přitom měla být omezena jen na 30 exemplářů, z nichž každý jistě vyjde na mnohem více než 1 300 000 Kč, za což bylo k dispozici standardní BMW 1 M.


















Již první pohled naznačuje, že tohle není sériové BMW 1 M. Tuningová společnost G-Power navíc pod jeho karbonovou kapotu nastěhovalo čtyřlitrový motor V8 z modelu M3, jehož výkon zarovnal kompresor na 600 koních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Muž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 8 hodinamiStudie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 9 hodinamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 11 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
včeraBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda