Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hartge BMW M5 F10: 642 koní vytáhlo nejvyšší rychlost na 302 km/h
16.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý expres ani po úpravách nestačí na nové Audi RS6 nebo Mercedes E63 AMG s pohonem všech kol, zřejmě ale bude levnější a exkluzivnější.
Ještě před pár lety se výkonem okolo 640 koní mohly chlubit maximálně klenoty ze Sant'Agata Bolognese a pár podobných míst světa. Dnes takovou sílu můžete klidně soustředit do motorového prostoru vcelku obyčejně vypadajícího sedanu, se kterým každý den ráno odvážíte děti do školky. V případě BMW M5 F10 upraveného firmou Hartge však ani 642 koní a 810 Nm točivého momentu nestačí na poražení soupeřů s logem Audi či Mercedesu, přestože se oproti standardu jedná o patřičný nárůst. Vůz totiž z klidu na stovku sice zrychlí již 4,2 sekundy, tedy o dvě desetinky rychleji než v sérii, na RS6 Avant však ztrácí desetinky tři a na E63 AMG S dokonce propastných šest desetin. Zmíněné duo přitom pohání méně výkonný motor, při akceleraci na stovku jim ale značně asistuje pohon všech kol - zrychlení 100 až 200 km/h může vypadat úplně jinak.
Vyladěná M5 přesto nesvede pozarzit soupeře se čtyřmi kruhy ani v rámci nejvyšší rychlosti. Zatímco totiž RS6 Avant končí s příplatkovým paketem Dynamic Plus na hodnotě 305 km/h, Hartge se rozjede „jen“ na maximálku 302 km/h. Zvládá tím však alespoň deklasovat Mercedes-Benz, jehož tempo končí magickou třístovkou, opět zásahem (příplatkového) omezovače. Úder by ale BMW mohlo vrátit během akcelerace z klidu na 250 km/h, která mu zabere pouhých 20,85 s. Hodnoty pro Audi a Mercedes nejsou vzhledem k specifičnosti této disciplíny k dispozici.
Mimo to bude zřejmě upravené M5 kontrovat i cenou. Bez nákupu základního modelu vás totiž modifikace vyjde na 19 696,50 Eur (cca 492 500 Kč). To na první pohled vypadá jako hrozivá suma, vyjma upraveného motoru však dostáváte i sadu sportovních pružin snižujících vůz vpředu o 25 a vzadu o 20 mm, karbonové kryty zpětných zrcátek, přední spoiler, nový výfukový systém a 21palcová litá kola Hartge Classic 2. Interiér pak úpravce vyšperkoval sadou hliníkových pedálů.
Pokud byste přitom obdobně chtěli vybavit konkurenční vozy, vězte, že jen pakety navyšující nejvyšší rychlost na třísetkilometrové tempo vás vyjdou na čtvrt milionu. Při naspecifikování zbytku by pak váš bankovní účet již mohl zet prázdnotou.




Ani s výkonem 642 koní nedokáže upravené BMW M5 porazit svoje soupeře s pohonem všech kol ve zrychlení na stovku. Stát by vás ovšem i s optickým tuningem mělo méně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
dnes
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
