Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu
10.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Bugatti Veron SS má přinejmenším papírového soupeře. Upravené CTS-V od Hennessey má o 43 koní vyšší výkon na jediné nápravě.
Americká a v podstatě i unijní administrativa podepsala současným spalovacím motorům rozsudek smrti a možná bychom si proto měli více vážit toho, že - ač si to jen málokdo uvědomuje - patrně žijeme na vrcholu další (možná poslední) éry „svalnatých aut“. Německé supersedany se dostaly na hranici 600 koní, tradiční italské plnokrevníky atakují hranici o další stovku koní vyšší a podívejte se, co můžou nabídnout Mustang Shelby GT500, Corvette ZR1 nebo Camaro ZL1.
Kouzelné na tom je i to, že tady máme ještě o jednu kategorii navíc, které dominuje Bugatti Veyron, pronásledovaný smečkou tuningových společností schopných dodávat stejných tisíc koní za zlomek ceny a nesklonit se ani před přibroušeným Veyronem SS. Jedním z tahounů je severoamerická společnost Hennessey Performance podávající doping jednak evropským vozům jako je Mercedes nebo McLaren, své vlastní hračce Venom GT, ale především strojům domácí provenience od Fordu, Chrysleru i GM. A právě produkt posledně zmiňovaného koncernu boří další hranice pro relativně obyčejné dvoudveřové kupé.
Cadillac CTS-V samozřejmě běžným vozem není, nad jeho přední nápravou burácí kompresorový osmiválec z nejvýkonnější Corvette podladěný na 564 koní a 747 newtonmetrů, ale i to bylo lidem od HP málo. Až tak málo, že původní motor zkrátka musel pryč.
Místo něj se pod zvýšené karbonové sání na kapotě nastěhoval „427ci small block”, tedy sedmilitrová celohliníková jednotka z modelu Z06 doplněná o nové kované hliníkové písty, podobným způsobem vyrobené ocelové ojnice a kliková hřídel. Dále přibyly jiné vačky, nasávání, výkonnější vstřikovače včetně přepracovaného palivového systému schopného stíhat všech osm válců ládovaných dvojicí turbodmychadel, mezichladič, nerezové svody i zbytek výfukového systému a samozřejmě nějaká ta chytrá elektronika způsobilá udržet to v chodu.
Výsledkem je rukavice hozená všem podobně zaměřeným firmám - 1 243 koní při 6 400 otáčkách za minutu (anebo 1 081 koní naměřených na zadních kolech) a 1 504 newtonmetrů při 4 000 ot./min. Hennessey k tomu dodává blíže nepopsaný manuál s přepracovanou zdvojenou spojkou, alternativně pak automat za příplatek ve výši 20 tisíc dolarů. Pro který typ řazení platí následující čísla, HP neříká, nicméně CTS-V VR1200 se umí katapultovat z místa na 60 mil v hodině (97 km/h) za 2,9 sekundy, sprint na čtvrt míle zdolá za 10,2 vteřiny a na dost dlouhé rovince se dokáže rozjet na 390 km/h.
K proměně přebytečné rychlosti na odpadní teplo slouží karbon-keramické kotouče o průměru 383 milimetrů vpředu i vzadu ve spojení s osmipístkovými třmeny pod předními dvacítkami a šestipístkovými brzdiči pod těmi zadními. Podvozek s modifikovanými magneto-reologickými tlumiči byl oproti standardnímu CTS-V Coupe snížený o 25 mm a původní stabilizátory byly vyměněny za tlustší.
Hennessey oznámilo, že nevyrobí více než tucet těchto aut, firma ovšem připustila, že nabídne stejný výkonový paket také pro sedany a kombíky. Za kolik? Taky by nás to zajímalo, cenu ale neznáme. HP pouze zveřejnilo, že dá na vozy tříletou záruku nebo garanci na 58 tisíc kilometrů.







































Hranatý design doplněný spoilery vypadá dramaticky na 390 km/h by to ale tipoval jen málokdo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejnovější články
Mercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
před 10 hodinamiKia se prý oficiálně vrací zpátky do Ruska. Už proběhla schůzka s dealery, venku jsou data, ceny i další detaily
před 11 hodinamiVrcholná verze „Bugatti pro chudé” zašlapává do země prakticky jakoukoli konkurenci, jde o jedno z nejrychlejších aut světa
včeraViceprezident Kie nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU, uměle škrtí prodeje všeho
včeraNové Audi RS6 dorazí ve hned dvou verzích, nadšence ani rozumné lidi ale nepotěší jediná
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.21. 02:15 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- S větrem ve vlasech.... 06.20. 14:08 - pavproch
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus