Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey Mercedes E63 AMG: německá technika v americkém podání
13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Návrat nejvýkonnější třídy E k přeplňování posadil na koně tuningové firmy hledající limity jejího osmiválce. Třeba i Hennessey.
Jsou lidé, kterým zkrátka nevyhovíte. Také proto může být Mercedes E 63 AMG pro jednoho vrcholem mezi sportovními sedany a pro jiného zase pouhým základem ke stavbě něčeho, co stojí za řeč. Podobnou filosofii vyznává například americká společnost Hennessey Performance známá výrobou jednoho z nejvýkonnějších strojů na planetě Venom GT a jeho otevřené verze GT Spyder, a pak především úpravami vozů domácích značek, i když firma nepohrdne ani takovým McLarenem, Porsche nebo Nissanem GT-R.
Německá limuzína s přídomkem „über“ je po odstranění atmosférického osmiválce 6,2 l v základu vybavena motorem 5,5 V8 s dvojicí turbodmychadel, výkonem 525 koní a točivým momentem 700 newtonmetrů. Ručně skládaná jednotka je u americké tuningové firmy vybavena novým nasáváním, překalibrovaným motormanagementem a doplněna vlastním štítkem a zárukou buď na tři roky, nebo 36 tisíc mil, což dělá necelých 58 tisíc kilometrů.
Modifikovaný osmiválec je pak schopen vyprodukovat 710 koní při 5 200 ot./min a 1 085 newtonmetrů při 3 800 otáčkách za minutu. Neobvyklé v evropském měřítku je také to, že tyto hodnoty Hennessey uvádí pro pouze 93oktanové palivo.
Zákazník může za další příplatek získat jiná kola i s pneumatikami neznámé značky, přepracovaný podvozek (ergo něco tvrdšího s nižší světlou výškou), ale také karbonové doplňky v podobě předního lízátka pod nárazníkem nebo decentní odtrhové hrany na víku zavazadlového prostoru.
Co krom dynamických parametrů (nic skromného ale nečekejte) chybí, jsou ceny. Hennessey Performance každopádně upozorňuje, že tyto parametry dokáže vyždímat z kteréhokoli Mercedesu osazeného motorem 5,5 biturbo a soudě podle přiložených záběrů z motorové brzdy asi nepřehání.






Hennessey dokáže ze sériového motoru o výkonu 525 koní „vyrobit” agregát se 710 koňskými silami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
před 8 hodinamiNový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
dnesČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Základní Fronteře vzali středový displej a nahradili ho tímto. Prý je to zlé, není to ale nakonec jen únik před nechtěnou modernou?
před 4 hodinamiNové levné Tesly se budou vyrábět a prodávat i v Evropě, zákazníci už tu jistě nemohou dospat
před 5 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 7 hodinamiRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
před 8 hodinamiŠéf Audi říká, že nová A4 nakonec bude. A co od ní máme čekat. Firma zmastí snad vše, co zmastit půjde
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 10.09. 19:18 - řidičBOB
- BMW Divize 10.09. 16:25 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 10.09. 12:54 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.09. 12:38 - Eda
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch