Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní

Na právě probíhající show SEMA ukazuje americký úpravce svojí představu o „rychlém a zběsilém“ Genesisu. Jeho V8 se výkonem nachází v teritoriu M5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní

5.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na právě probíhající show SEMA ukazuje americký úpravce svojí představu o „rychlém a zběsilém“ Genesisu. Jeho V8 se výkonem nachází v teritoriu M5.

Už podle dřívějších informací to vypadalo, že Hyundai bude chtít na výstavě specializovaného příslušenství SEMA v Los Angeles zazářit se sedanem Genesis. Žádný ze sériových vozů, které opouštějí továrny automobilek, sem ale nemá přístup, a tak se museli Korejci spolehnout na ostříleného amerického tunera ARK Performance, jenž nám ještě před vypuknutím show posílal první informace. A teď si můžeme toho tuningem nabuzeného chuligána s názvem AR550 konečně prohlédnout lépe.

Jedná se stále jen o koncept, což ale neznamená, že by se nic podobného nemohlo v nejbližší době podívat do obchodů. Genesis se ohákl ve spolupráci s firmou Infinite Auto Design aerodynamickým oblekem sestávajícím z karbonem zdobených svalnatějších nárazníků, nadutých podběhů, velkých kol s výraznými límci, karbonového lízátka a docela zajímavě vypadajících koncovek výfuků - to vše je jen část celého paketu úprav.

Ty nejzajímavější změny se však odehrály v útrobách. ARK nainstalovalo vozu výztuže a speciální pozornost věnovalo sníženému vzduchovému podvozku společnosti AirREX, kterému darovalo kromě mohutnějších stabilizátorů i další podpůrné prvky pro zvýšení torzní tuhosti a ve prospěch ovladatelnosti. V mohutných kovaných kolech se navíc vyjímají výkonnější brzdy od Bremba, za nimi bychom našli speciální klouby a ramena odolávající mnohem vyšší zátěži.

Zadní kola jsou nadále roztáčena pětilitrovým benzinovým osmiválcem, avšak dodatečně osazeným kompresorem Rotrex, propustnějším sacím i výfukovým potrubím, speciálním sáním a sportovním výfukem, což ve výsledku zvyšuje výkon ze 426 na 557 koní. Komu by nestačil ani nárůst výkonu, ten se samozřejmě může kochat ještě velmi pěkně nastrojeným interiérem zkrášleným multimediálními systémy a novým čalouněním kožených sedadel.

Vůz tak kráčí ve stopách sesterské Kie High-Performance K900 a je dalším náznakem toho, jak by mohl vypadat velký výkonný sedan z Koreje, který by si na mušku vzal BMW M5. Ostatně cílená střelba do německých konkurentů není u korejských značek nic zvláštního, tak proč se nezaměřit rovnou na toho nejsilnějšího ze stáda...

Marketingový ředitel ARK Racing Lerry Liu tvrdí, že v letošním roce se zaměřili na základní oblasti, a sice na výkon, ovladatelnost a zvuk pohonné jednotky. Jako další u tohoto Genesisu přijde na řadu implementace závodních technologií. To jsme tedy opravdu zvědaví, co se z tohoto dříve poměrně uhlazeného a komfortního sedanu tedy nakonec vyklube, za dalšího konkurenta M5 bychom se vůbec nezlobili...


Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 1 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 01Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 2 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 02Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 3 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 03Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 4 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 04Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 5 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 05Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 6 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 06Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 7 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 07Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 8 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 08Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 9 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 09Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 10 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 10Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 11 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 11Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 12 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 12Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 13 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 13Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 14 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 14Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 15 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 15Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 16 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 16Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 17 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 17Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 18 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 18Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 19 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 19Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 20 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 20Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 21 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 21Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 22 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 22Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 23 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 23Hyundai Genesis AR550: další pokus o korejskou M5 má 557 koní - 24 - Hyundai Genesis AR550 2014 sada 24
Hyundai Genesis s pětilitrovým osmiválcem dostala tolik výkonu, že by se mohla směle postavit nejrychlejším německým sedanům. Viditelnější změny čítá karoserie a interiér

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše