Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci dali nové Dacii Duster vzhled tak hustý, že by se dal krájet, vypadá jako docela jiné auto
19.9.2024 | Petr Prokopec
Je to vskutku extravagantní kreace, která kompaktní SUV přibližuje spíš ostrému hatchbacku, nedá se ale říci, že by byla nevkusná. Není to první dílo Carpointu a zachází o dost dál než předchozí pokusy o něco takového.
SUV si lidé dnes málokdy kupují kvůli jízdě v terénu, řada z nich zpevněný povrch se svým vozem v životě neopustila a ani se k tomu nechystá. Klíčové je pro ně údajně snazší nastupování a spíš domnělá vyšší bezpečnost daná hlavně vyšším posezem, který některým dopřává pocit lepšího výhledu. A zároveň očekáváním, že v případě srážky se vše odehraje tak nějak pod nimi. Pochopitelně tu ale jde také o styl, samotná jízda v terénu zkrátka klíčovým faktorem pro většinu kupců není.
Ve finále se tak nelze divit jak výrobcům, tak i mnoha tuningovým firmám, že k SUV přistupují pomalu jako ke sportovním vozům. Pěchují je tedy výkonnými agregáty, které následně roztáčí kola navlečená v pneumatikách tak nízkých, že mimo hru je už i výlet na polní cestu. Protože ale přesně tohle zákazníci vlastně chtějí, reaguje na to i nabídka. A jakkoli dosud šlo spíš o záležitost spojenou s prestižními značkami, jako jsou Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche či ve finále také Volkswagen, postupně došlo i na úplný mainstream.
Německá společnost Carpoint se totiž nezabývá pouze prodejem či servisem vozů Dacia, ale v posledních letech začala přistupovat také k tuningu. Zaměřila se pak hlavně na Duster, u kterého již zákazníci nehledí na korunu tak moc, jako je tomu třeba u Sandera. Zároveň jde o populárnější vůz, než jakým je třeba Jogger nebo elektrický Spring. Loni pak toto SUV obdařila balíčkem složeným z nástavce čelního rámu, plastových lemů blatníků, nášlapnými prahy a 20palcovými koly. Vše pak umocňovaly grafické polepy.
Letos ale Němci zajdou ještě dál. Duster Carpoint Edition dle aktuálně publikovaných ilustrací čeká opravdu radikální přestavba, neboť očekávat lze rozšířený body kit, jehož součástí jsou výraznější nástavce nárazníků. Blatníky pak byly opravdu řádně přifouknuty, na kapotu se nastěhoval nasávací otvor a střechu zdobí výrazné křídlo. Dále došlo na boční prahy, stejně jako na zadní difuzor či spíš jeho imitaci. Jednotlivé plastové díly pak mohou dekorovat červeně lakované výplně.
Na onu jízdu v terénu je pak nutné skutečně zapomenout, nikoliv jen kvůli selekci 20- nebo 21palcových litých kol. Carpoint totiž zároveň snížil i podvozek, načež tu již nemáme opravdu velkorysou světlou výšku 217 mm. Jak moc šel Duster k zemi, zatím nebylo upřesněno. Stejně jako je otázkou, zda se Němci podívají také na motory, které dosud ponechávali bez povšimnutí. Pokud však ano, zřejmě u toho kvůli záruce budou jen prvky jako nové sání či jiný výfuk.
Dealerství ale na druhou stranu slibuje celou řadu překvapení, načež se dost možná dočkáme i větších modifikací. Poté ale nejspíše bude možné počítat jen s garancí Carpointu. To ale řadě lidí asi vadit nebude, stejně jako mávnou nad tím, že jejich Duster se již musí držet pouze asfaltu. Tato kreace bude totiž hlavně v kombinaci s křiklavým lakem vystupovat z davu natolik, že mnozí zkrátka nad jakýmikoli obětmi mávnou hlavou. Tedy pokud si autoři za tyto úpravy neřeknou o šílenou částku.





Dacia Duster se dočká prvního „vnitropodnikového“ tuningu. Za tím stojí německá společnost Carpoint, která již v minulosti rumunskému SUV na zoubek několikrát poklepala. Nikdy však nebyla tak výrazná jako nyní. Foto: Carpoint, tiskové materiály
Zdroj: Carpoint
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
dnes
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejnovější články
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
před 3 hodinami
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
před 5 hodinami
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
před 6 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 8 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
