Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač
30.12.2021 | Petr Prokopec
Doba bláznivých dálničních superexpresů zjevně ještě neskončila. Co byste řekli na 900 koní, 1 050 Nm a maximálku 333 km/h diktovanou jen omezovačem rychlosti? Přesně to umí BMW M5 C5 vyladěné u G-Poweru, své svaly ale nedává lacino.
Standardní BMW M5 CS rozhodně nelze považovat za pomalé či slabé auto. Mnichovská automobilka mu pod přední kapotu napěchovala 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 635 koní a 750 Nm točivého momentu. Jejich přenos na všechna čtyři kola zajišťuje osmistupňová automatická převodovka, přičemž systém M xDrive preferuje především zadní nápravu. Stovky přitom německý über-sedan dosáhne za rovné 3 sekundy, dvoustovky za 10,3 sekundy a jeho maximálka byla elektronicky omezena na 305 km/h.
Pro většinu smrtelníků jsou to více než dostačující hodnoty, společnost G-Power má ale i tak pocit, že se najdou lidé, které standardní M5 CS nedokáže oslnit. A právě pro ně německý úpravce vyvinul řadu modifikací, které ženou výkon až to teritoria hypersportů. Je nicméně třeba dodat, že v té chvíli se opravdu razantně zvedá i cena. Za levné tak rázem budete považovat i vrcholné modely od Porsche.
Základem nabídky G-Power je provedení zvané GP-700, jenž se dočkalo upravené řídicí jednotky. Výkon tak vzrostl na rovných 700 koní, jimž asistuje 850 Nm. Pokud s touto úpravou spojíte sportovní výfuk Deeptone, rázem jste u verze GP-740, jejíž název odkazuje na počet koní pod kapotou, přičemž točivý moment narůstá na 900 Nm. Respektive až na 950 Nm, pokud zvolíte variantu GP-780, které si k 780 koním dopomáhá ještě přihozením sportovních svodů.
Dalším krokem je nahrazení sériových turbodmychadel hybridními, s nimiž lze počítat u provedení GP-820. V té chvíli už 820 koní doprovází rovných 1 000 Nm. A pokud vás ani to neuspokojí, pak Němci mohou vyrukovat ještě s variantami Hurricane RS a Hurricane RR. V takových případech již lze počítat s kovanými písty a ojnicemi, přičemž výkon narůstá na 840 koní a krouťák na 1 050 Nm, respektive dokonce na 900 koní a 1 050 Nm.
Úpravce přitom u vrcholů nabídky nezůstává jen u techniky, ale přihazuje rovněž nová kovaná kola v 21palcovém rozměru a vícepaprskovém (RS) či dvojitém pětipaprskovém (RR) designu. To je zcela pochopitelné, neboť model s 900 koňmi má nově nejvyšší rychlost posunutou až na 333 km/h - i tehdy je ale dána omezovačem rychlosti. Společnosti G-Power však za veškeré modifikace budete muset zaplatit 119 tisíc Eur (cca 2 982 000 Kč), do čehož pochopitelně není započítáno sériové M5 CS (4 849 000 Kč).
Přechod do teritoria hypersportů tedy opravdu není levnou záležitostí. Trochu jinak je tomu nicméně u základního provedení GP-700, neboť za ony softwarové modifikace si G-Power účtuje „pouze“ 2 495 Eur (62 500 Kč). Ideálem se pak zdá být verze GP-820, s níž je spojena úprava řídicí jednotky, nový výfuk a nová turba. I s novými 20palcovými koly totiž vychází na relativně rozumných 23 640 Eur (asi 593 000 Kč).







































G-Power nadělil BMW M5 CS jak vyšší výkon, tak kovaná litá kola, která se s větším stádem pod kapotou lépe vypořádají. Kromě toho si od úpravce můžete separátně objednat ještě modifikovanou kapotu motoru a výraznější zadní spoiler. Foto: G-Power
Zdroj: G-Power
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před hodinouNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Miláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 34 minutamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před hodinouJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 2 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva