Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají
9.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
K novému i staršímu Subaru BRZ je možno si objednat sportovní paket s jednoduchým názvem S. Tedy pokud permanentně žijete nohama vzhůru.
Nedá se říci, že bychom Subaru BRZ mohli po nedávném testu vyčítat nedostatek sportovního espritu. Auto tedy ani pro nadšeného řidiče není bez chyb, paradoxně vás ale uspokojí tím spíše, čím více vysokooktanového benzinu protéká vašimi žilami. Jenže s jídlem roste chuť a těm, kteří chtějí opravdu hodně, by nakonec sériové naladění nemuselo připadat dostatečně ostré.
Právě pro takové japonská automobilka v Austrálii v tichosti uvedla do prodeje model BRZ S stvořený přímo sportovní divizí STi. Oproti standardnímu BRZ má model S jiné, lepší odpružení, jinou rozpěru mezi předními tlumiči, černá sedmnáctipalcová kola, snížené prahy, přední a zadní lízátko a křidélko na hraně víka kufru. V interiéru najdete novou hlavici řadicí páky a startovací tlačítko. Čtete správně - atmosférický dvoulitrový čtyřválcový boxer zůstal beze změny a posílá tak stále stejných 200 koní na zadní kola přes samosvorný diferenciál.
Subaru za paket S požaduje 7 995 australských dolarů, což je asi 145 tisíc korun. Pokud si vystačíte s automatickou převodovkou, cena za balíček je 7 195 AUD. Přitom platí, že je možno si nechat tento paket namontovat i na starší BRZ. Dostává tak statut továrního tuningu, který má své výhody - je připravován lidmi, kteří znají to konkrétní auto nejlépe, a vztahuje se na něj záruka. Nick Senior, šéf Subaru Australia, to komentoval se slovy: „Je nabíledni, že mnoho zájemců o BRZ chtějí svému vozu dodat sportovní nádech. Sportovní díly od Subaru nabízí skvělý vzhled, kvalitu a klid v duši, což v případě druhovýroby není tak jisté.”
Pro Toyotu GT 86, kterou jsme také podrobně testovali, existuje podobný balíček od Toyota Racing Development (TRD). Ten byl představen vloni v Paříži a podobně jako u Subaru BRZ S, i zde si musí GT 86 TRD vystačit se standardním výkonem.
Během posledního roku se objevila spousta různých informací, že Toyota a Subaru chystají přeplňované verze svých kopií tohoto sportovního vozu. Pakety BRZ S a GT 86 TRD tak můžeme brát jako jakýsi mezikrok k vrcholným verzím, které by měly přijít. Nebo alespoň mohly - i když nám ve standardním Toyobaru výkon vysloveně nechybí, i tady platí, že s jídlem roste chuť. A hlavně podvozky obou aut i jejich koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních by zvládly zásadně větší porce koní. Tak proč jim je ubírat?
Paket BRZ S sice nevylepší výkon tohoto sporťáku, podvozek a vzhled však ano
Toyota představila paket TRD pro GT 86 již vloni v Paříži
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Jediný moderní McLaren schopný uhánět 400 km/h měl být investiční jistota, teď se nedá prodat ani o 15 milionů levněji
3.4.2024 - Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024 - V Rusku se znovu vyrábí úplně nové Citroëny. Mají pořád stejnou techniku, elektroniku, loga, všechno
3.4.2024 - Smutné: Tohle starší a levné falešné naftové AMG je dnes víc AMG než skutečné nové AMG
3.4.2024 - Avizované zdražení Tesel byl jen blaf. Prodeje rychle padají, skladové zásoby rostou, ceny půjdou zase dolů
3.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva