Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Z přehlížené ošklivky drsnou krasavicí. Nová Toyota Prius ukázala s prvním tuningem svou temnou stranu
17.5.2023 | Petr Prokopec
Po dekády to bylo jedno z nejošklivějších aut, které dokázalo zaujmout leda svou technikou a efektivitou. A s tuningem vypadalo snad až směšně. Poslední generace Priusu je ale rázem atraktivním vozem a dodatečné úpravy tuto změnu jen podtrhují.
Tento týden má premiéru již desátý díl Rychle a zběsile. Čím dál tím více oteklý Vin Diesel navíc nedávno naznačil, že finále celé ságy nakonec nebude rozděleno na dvě, nýbrž na tři části. Není to však až tak překvapivé, neboť Strážci galaxie jsou minulostí a herci tak zůstal jediný projekt, který jej finančně sytí. Že tedy tuto krávu bude dojit do poslední kapky mléka, je pouze logické. Otázkou je, zda mu to ale okolnosti nakonec dovolí. Rozpočet série totiž leze neustále nahoru, zatímco tržby klesají. První recenze pak navíc desátý díl považují za ještě větší hloupost než tragickou devítku.
My se nicméně dnes vrátíme ke trojce, ve které se Diesel mihnul pouze na pár sekund v závěru. Výlet do Tokia měl být vítaným zpestřením, neboť série se přesunula od závodů na čtvrtmíli k drifterským kláním. Výsledek sice neodpovídal původním plánům tvůrců, japonskou scénu nám ale přiblížil pěkně. A právě v tomto duchu budeme nyní pokračovat. Jízda bokem je totiž v zemi vycházejícího slunce hodně oblíbená, což má nemalý vliv také na vzhled a nastavení mnoha tamních aut.
Asi nejmarkantnější na celé věci je negativní odklon kol. S jeho pomocí jsou sice běžné smyky povýšeny na spektakulární drifty, ovšem za cenu horší akcelerace, decelerace nebo opotřebení pneumatik. Ty jsou sjížděny nerovnoměrně, přičemž zasažena je hlavně vnitřní styčná plocha. Aby ta zajistila alespoň nějakou přilnavost, jsou majiteli takto upravených aut používána mnohem širší kola i pneumatiky, než je tomu v sérii. Původní sady si nicméně vlastníci musí ponechat, jinak neprojdou technickými kontrolami.
V duchu drfiterské kultury i série Rychle a zběsile byla aktuálně upravena pátá generace Toyoty Prius. Prius jako takový je symbolem nudy a vizuální neatraktivity, pětka je ale nepochybně tou nejhezčí v historii, vlastně je poprvé hezká. A společnost T-Demand ji pak s pomocí nových ramen, těhlic a tlumičů Pro Damper přiblížila k zemi jen na pár milimetrů. Veškeré mimotovární komponenty jsou navíc lakovány oranžovou barvou, aby tak každý měl ihned jasno, že nejde o sérii. Stejný odstín mají i třmeny brzd, jenž mohou být až šestipístkové, zatímco u kotoučů lze sáhnout po průměru až 380 mm.
Další úpravou je onen negativní odklon kol vpředu i vzadu, což v kombinaci se spuštěným vzduchovým podvozkem vytváří zajímavý efekt. Na první pohled se zdá, že firma T-Demand přistoupila také k úpravám karoserie, ta je ale zcela standardní. A stejně tak je na tom i pohonné ústrojí. Japonci přitom mohou volit mezi hybridní jedna-osmou a plug-in hybridním dvoulitrem, přičemž druhá zmíněná jednotka může nabídnout až 223 koní.
Ve srovnání s předchozí generací se jedná o nemalý nárůst, čas potřebný ke zdolání stovky se tak snížil z někdejších 10 sekund na pouhých 6,6 s. Tedy v sérii, onen negativní sklon kol měl v tomto případě ne zrovna pozitivní dopad. Data spojená s akcelerací nicméně tuningová firma již nezmiňuje. Protože však forma v mnoha případech převažuje nad funkcí, T-Demand nejspíše může počítat s dostatkem zákazníků, kteří kromě dynamiky ochotně oželí i komfort.








Prius přiblížený k zemi zdůrazňuje vizuální proměnu této Toyoty s její pátou generací, jako by ukazoval její temnou stranu. Foto: T-Demand
Zdroj: T-Demand
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 19.12.2025
Nejčtenější články
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
20.11.2025
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
