Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu
2.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Výkonová válka znamená, že ani 200 koní mezi rychlými kompakty dnes nic neznamená. Přibývá i automatů, čísla zrychlení jsou ale ohromující.
Přehled kapitol
10. Seat Leon Cupra SC 290 DSG: 5,6 s
Rychlejší Leon Cupra - dnes už 290koňová verze, dříve 280koňová - od toho „obyčejného” navenek moc poznat nejde, ale ve sprintu má o kousek navrch. Zejména pokud budou oba stroje vybaveny převodovkami DSG, ale manuál je u 290koňové Cupry pomalejší opět jen o desetinu vteřiny.
Výkon: 213 kW/290 koní
Poměr výkon/hmotnost: 207,9 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 5,6 s
Maximální rychlost: 250 km/h
9. Volkswagen Scirocco R DSG: 5,5 s
Nejrychlejší Scirocco je stále jen předokolka, s 280 koňmi a dvouspojkou DSG však zvládne stovku velmi, velmi svižně.
Výkon: 206 kW/280 koní
Poměr výkon/hmotnost: 193,1 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 5,5 s
Maximální rychlost: 250 km/h
8. Subaru WRX STI: 5,2 s
Tohle auto už dávno nejezdí rallye, ale pořád je to velmi schopná okresková raketa. Pět a kousek vteřiny na stovku je vynikající čas, hlavně díky 300koňovému 2,5litru a schopné čtyřkolce.
Výkon: 221 kW/300 koní
Poměr výkon/hmotnost: 200 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 5,2 s
Maximální rychlost: 255 km/h
7. Volkswagen Golf R DSG: 4,9 s
Ještě lepší je však Golf R s dvouspojkou DSG. Dostáváme se pod pět vteřin, do teritoria dvanáctiválcových grand tourerů a aut za miliony korun obecně. Ne že by Golf R byl nějak levný, ale existují auta s třikrát většími motory a šestkrát mastnějšími cenovkami, které nejsou na stovce o mnoho dřív. A Golf R není rychlý jen do stovky...
Výkon: 221 kW/300 koní
Poměr výkon/hmotnost: 200,8 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 4,9 s
Maximální rychlost: 250 km/h
6. Audi S3 S-tronic: 4,8 s
Stejně jako u Golfu R je u aktuálního Audi S3 čtyřkolka samozřejmá. Jenže Audi s S-tronikem zvládne stovku o setinku pomaleji. Kdybyste zvolili manuál, trvalo by to údajně 5,2 s.
Výkon: 221 kW/300 koní
Poměr výkon/hmotnost: 200 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 4,8 s
Maximální rychlost: 250 km/h
5. BMW M135i xDrive A/T: 4,7 s
Zkombinovat M135i se čtyřkolkou a ještě s automatem je skoro svatokrádež, to auto je s manuálem a zadním náhonem vynikající. Jenže trakce pohonu všech kol a rychlejší a kratší řazení cestou ke stovce vítězí. Kdybyste zvolili manuál, byli byste tamtéž prý až za 5,1 s.
Výkon: 240 kW/326 koní
Poměr výkon/hmotnost: 204,9 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 4,7 s
Maximální rychlost: 250 km/h
4. BMW M235i xDrive A/T: 4,6 s
V případě kupé M235i je to v podstatě stejný příběh, je škoda takové auto tupit automatem a čtyřkolkou. Ale v této konfiguraci je dokonce rychlejší než lehčí M135i.
Výkon: 240 kW/326 koní
Poměr výkon/hmotnost: 203,7 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 4,6 s
Maximální rychlost: 250 km/h
3. Audi RS 3 Sportback S-tronic: 4,3 s
Pět válců mnoho aut na tomhle seznamu nemá, tím víc petrolheada potěší, že takový motor je na stupních vítězů. Konkrétně s časem 4,3 vteřiny. A je to skutečně extrémně rychlý vůz, jak už jsme se sami přesvědčili.
Výkon: 270 kW/367 koní
Poměr výkon/hmotnost: 229,9 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 4,3 s
Maximální rychlost: 250 km/h
1. - 2. Mercedes CLA 45 AMG: 4,2 s
Když montujete jeden „nadupaný” čtyřválec pod kapotu několika aut, dopadá to jako tentokrát - o nejvyšší příčku se dělí dvě auta jednoho výrobce. Jsou to také nejsilnější kompakty na trhu a není se co divit, že mají pohon všech kol, 381 koní je porce, kterou před pár lety měly vozy Ferrari. Jedním z nich je CLA 45 AMG.
Výkon: 280 kW/381 koní
Poměr výkon/hmotnost: 240,4 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 4,2 s
Maximální rychlost: 250 km/h
1. - 2. Mercedes A 45 AMG: 4,2 s
I když tenhle žebříček nemá jednoznačného vítěze, A 45 AMG můžeme označit za nejrychlejší kompaktní hatchback. A CLA 45 AMG výše zase za nejrychlejší kompaktní sedan. Platí to ale hlavně v přímce, v jiných disciplínách supervýkonné Áčko už tak přesvědčivé není.
Výkon: 280 kW/381 koní
Poměr výkon/hmotnost: 245,1 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 4,2 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Zdroj: Auto Bild
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva