Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alpine chce následovat Porsche, prý vyrobí konkurenci pro 911 i Panameru
5.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První vlaštovkou spolupráce Renaultu a Caterhamu bude kupé, jež půjde po krku Porsche Cayman. Na jeho úspěch jsou pak vázané další modely Alpine.
Za více než sedm desítek let své existence se Porsche muselo potýkat s celou řadou konkurenčních značek, které mu chtěly přebrat místo na slunci. Výsledek prakticky pokaždé připomínal výprask sedláků u Chlumce, díky čemuž se zejména ikonický model 911 nějakého sesazení z trůnu nemusel bát. Tedy alespoň od některého rivalů. Jak jsme ale včera informovali, Porsche svou reputaci riskuje samo, a to záplavou opatření směřujících ke snižování papírové spotřeby paliva, které mají vyvrcholit přechodem na hybridní techniku. I ta z podstaty favorizuje spíše normovanou spotřebu a jí odpovídající emise CO2, než dokonale sportovní chování vozu.
Selhání jednoho by přitom mohlo být vítězstvím druhého, neboť podle Laurense van der Ackera, viceprezidenta korporátního designu automobilky Renault, hodlá nově vzkříšená značka Alpine jít po krku právě Porsche. První vlaštovkou by rozhodně nemělo být nic jiného než rival pro model neikoničtější. „Potřebujeme vytvořit 911 v rámci Alpine. Teprve poté můžeme vyrábět další vozy jako Panameru nebo Cayman. Naše značka ale nejdříve musí mít základy, na kterých lze stavět.“
To zní docela pozoruhodně a také trochu zmateně, neboť prvním modelem Alpine bude dle předchozích ohlášení konkurence právé pro Cayman nebo chystanou Alfu Romeo 4C. Potvrdil to přitom nejen Caterham, který na znovuvzkříšení s Renaultem spolupracuje, ale i šéf francouzské značky Carlos Tavares. Podle něj je totiž „rozhodnuto o rozložení platformy, motoru i převodovce“, přičemž výroba by měla začít již v roce 2016.
Oficiálně sice nebyl potvrzený jediný údaj, komponenty pod kapotou lze ale snadno vystopovat. S ohledem na downsizing, jež je Renaultu bližší než kterékoliv jiné značce, lze totiž počítat s kombinací přeplňovaného čtyřválce a dvouspojkové automatické převodovky EDC, tedy hnacím ústrojím podobným tomu z nového Renaultu Clio RS. Pod kapotou Alpine by však motor měl produkovat až 280 koní a převodovka rychleji řadit.
I přes značný upgrade je jasné, že s touto kombinací by si francouzsko-britské kupé na 911 nemohlo ani vyšlápnout. Snadné to ovšem Alpine nebude mít i se zaměřením na Cayman, neboť cena novinky by oproti původním předpokladům měla vyrůst na 1,5 milionu. Ve stejné cenové kategorii se pak má pohybovat i zmíněná Alfa (rovněž s maloobjemovým motorem), díky čemuž si na Němcích možná vylámou zuby Francouzi, Britové i Italové.
Pokud by ovšem první vůz značky Alpine uspěl, pak se mají dít opravdové věci, neboť značka začne chrlit jeden model za druhým. Sebevědomí na to ostatně má již nyní, neboť podle autora konceptu Axela Breuna „nikdo není nedotknutelný. Jen je potřeba dostatek času. Porsche ostatně také trvalo, než 911 vyvinulo v něco opravdu skvělého.“
Van der Acker pak jen v tomto směru dodává, že Alpine musí dohnat posledních dvacet let a vyrobit produkt, kterému budou lidé věřit. Což by rozhodně nemělo znamenat hybridní techniku, ke které se Porsche hodlá upnout. Soustavě drátů a cívek totiž dnes věří jen málokdo...













Chystaný nový model Alpine se zaměří na Porsche Cayman, i když podle vedení by jako první vlaštovka znovuvzkříšené značky měla dorazit raději konkurence pro 911
Zdroj: PistonHeads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
