Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alpine chce následovat Porsche, prý vyrobí konkurenci pro 911 i Panameru
5.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První vlaštovkou spolupráce Renaultu a Caterhamu bude kupé, jež půjde po krku Porsche Cayman. Na jeho úspěch jsou pak vázané další modely Alpine.
Za více než sedm desítek let své existence se Porsche muselo potýkat s celou řadou konkurenčních značek, které mu chtěly přebrat místo na slunci. Výsledek prakticky pokaždé připomínal výprask sedláků u Chlumce, díky čemuž se zejména ikonický model 911 nějakého sesazení z trůnu nemusel bát. Tedy alespoň od některého rivalů. Jak jsme ale včera informovali, Porsche svou reputaci riskuje samo, a to záplavou opatření směřujících ke snižování papírové spotřeby paliva, které mají vyvrcholit přechodem na hybridní techniku. I ta z podstaty favorizuje spíše normovanou spotřebu a jí odpovídající emise CO2, než dokonale sportovní chování vozu.
Selhání jednoho by přitom mohlo být vítězstvím druhého, neboť podle Laurense van der Ackera, viceprezidenta korporátního designu automobilky Renault, hodlá nově vzkříšená značka Alpine jít po krku právě Porsche. První vlaštovkou by rozhodně nemělo být nic jiného než rival pro model neikoničtější. „Potřebujeme vytvořit 911 v rámci Alpine. Teprve poté můžeme vyrábět další vozy jako Panameru nebo Cayman. Naše značka ale nejdříve musí mít základy, na kterých lze stavět.“
To zní docela pozoruhodně a také trochu zmateně, neboť prvním modelem Alpine bude dle předchozích ohlášení konkurence právé pro Cayman nebo chystanou Alfu Romeo 4C. Potvrdil to přitom nejen Caterham, který na znovuvzkříšení s Renaultem spolupracuje, ale i šéf francouzské značky Carlos Tavares. Podle něj je totiž „rozhodnuto o rozložení platformy, motoru i převodovce“, přičemž výroba by měla začít již v roce 2016.
Oficiálně sice nebyl potvrzený jediný údaj, komponenty pod kapotou lze ale snadno vystopovat. S ohledem na downsizing, jež je Renaultu bližší než kterékoliv jiné značce, lze totiž počítat s kombinací přeplňovaného čtyřválce a dvouspojkové automatické převodovky EDC, tedy hnacím ústrojím podobným tomu z nového Renaultu Clio RS. Pod kapotou Alpine by však motor měl produkovat až 280 koní a převodovka rychleji řadit.
I přes značný upgrade je jasné, že s touto kombinací by si francouzsko-britské kupé na 911 nemohlo ani vyšlápnout. Snadné to ovšem Alpine nebude mít i se zaměřením na Cayman, neboť cena novinky by oproti původním předpokladům měla vyrůst na 1,5 milionu. Ve stejné cenové kategorii se pak má pohybovat i zmíněná Alfa (rovněž s maloobjemovým motorem), díky čemuž si na Němcích možná vylámou zuby Francouzi, Britové i Italové.
Pokud by ovšem první vůz značky Alpine uspěl, pak se mají dít opravdové věci, neboť značka začne chrlit jeden model za druhým. Sebevědomí na to ostatně má již nyní, neboť podle autora konceptu Axela Breuna „nikdo není nedotknutelný. Jen je potřeba dostatek času. Porsche ostatně také trvalo, než 911 vyvinulo v něco opravdu skvělého.“
Van der Acker pak jen v tomto směru dodává, že Alpine musí dohnat posledních dvacet let a vyrobit produkt, kterému budou lidé věřit. Což by rozhodně nemělo znamenat hybridní techniku, ke které se Porsche hodlá upnout. Soustavě drátů a cívek totiž dnes věří jen málokdo...













Chystaný nový model Alpine se zaměří na Porsche Cayman, i když podle vedení by jako první vlaštovka znovuvzkříšené značky měla dorazit raději konkurence pro 911
Zdroj: PistonHeads
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejčtenější články
Vzácné auto tragicky zesnulého Paula Walkera je na prodej, dnešní majitel na něm vydělá majlant
28.11.2025
Nové BMW řady 3 bylo nafoceno při testech po boku elektrické i3, něco není tak, jak mělo být
28.11.2025
Muži přestalo topit auto, a tak otevřel kapotu motoru, čekalo ho tam 18kilové překvapení
29.11.2025
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Už i Hujeři prozřeli. Výrobci chtějí zrušit zákaz spalovacích aut v EU, hrozí „nevratný úpadek”, prodeje elektromobilů jsou výrazně nižší než oficiální čísla
29.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
