Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní

Pomůže již brzy prodávaná Alfa Romeo 4C zvýšit přitažlivost nového sportovního vozu z Dieppe? Někteří od Renaultu v to očividně doufají.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní

17.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pomůže již brzy prodávaná Alfa Romeo 4C zvýšit přitažlivost nového sportovního vozu z Dieppe? Někteří od Renaultu v to očividně doufají.

A nejedná se jen tak o ledaskoho. Na uvedené se tak trochu spoléhá samotný provozní ředitel automobilky Renault Carlos Tavares. V rozhovoru pro britský Autocar řekl, že Alpina, další vůz postavený na stejné platformě od partnerského Caterhamu a Alfa, by mohly vytvořit novou podtřídu řidičsky přitažlivých sporťáků zastoupenou silnými jmény, které můžou oslovit tradicionalisty i mladší klientelu.

Podle provozního šéfa Renaultu bude klíčovým prvkem vozu design. Tavares je přesvědčen, že může rozhodnout o úspěchu Alpine až ze sedmdesáti procent. Výsledné tvary by přitom měly rovnovážně kombinovat retro i modernu.

Pokud jde o techniku, ústa Francouzů jsou oficiálně němá, před nedávným startem závodního prototypu Alpine A450 na okruhu v britském Silverstonu však Tavares naznačil, že dvoumístné kupé bude vážit kolem 1 000 kg a dostane pohonnou jednotku o výkonu přibližně 280 koní. Další zdroje prozradily ještě o něco více. Platforma auta bude údajně tvořena ocelovým prostorovým rámem doplněným komponenty z hliníku a kompozitních materiálů.

Zmiňovaný výkon dodá turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec uložený napříč před zadní nápravou, zatímco Caterham bude u své varianty spoléhat na agregáty japonského koncernu Toyota. Inženýři prý aktuálně zvažují typ převodovky a systém řazení, a pokud bychom mohli do toho mluvit, po prvních zkušenostech s dvouspojkovou skříní EDC bychom se u dalšího sporťáku rozhodně přimlouvali za klasický manuál.

Co nedá momentálně některým zaměstnancům Renaultu a Alpine spát, je rovněž jméno vozu. Vezmeme-li v úvahu posloupnost posledních modelů, po A110, A310 a A610 by mohla teoreticky následovat řada A910, potíž je pouze v tom, že před stodesítkou zde byly A106 a A108 a kromě toho logika v označování modelů kteréhokoli výrobce není absolutní nebo neměnná. „Času na diskusi máme dost,“ připomíná Tavares a dodává, „produkční auto nebude dříve než za tři roky, ačkoli rok předtím pravděpodobně představíme koncept. Zatím budeme hledat způsoby, jak propagovat značku.“

My se tedy pro tuto chvíli držíme označení původního A110, na který chce novinka ideově navázat, je ale jasné, že právě takhle se jmenovat nejspíše nebude.


Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní - 1 - Renault Alpine A110-50 nove 10Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní - 2 - Renault Alpine A110-50 nove 09Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní - 3 - Renault Alpine A110-50 nove 01Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní - 4 - Renault Alpine A110-50 nove 02Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní - 5 - Renault Alpine A110-50 nove 03Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní - 6 - Renault Alpine A110-50 nove 04Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní - 7 - Renault Alpine A110-50 nove 05Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní - 8 - Renault Alpine A110-50 nove 06Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní - 9 - Renault Alpine A110-50 nove 07Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní - 10 - Renault Alpine A110-50 nove 08
První novodobá produkční Alpine by měla stát kolem 1,5 milionu

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.