Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní
17.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pomůže již brzy prodávaná Alfa Romeo 4C zvýšit přitažlivost nového sportovního vozu z Dieppe? Někteří od Renaultu v to očividně doufají.
A nejedná se jen tak o ledaskoho. Na uvedené se tak trochu spoléhá samotný provozní ředitel automobilky Renault Carlos Tavares. V rozhovoru pro britský Autocar řekl, že Alpina, další vůz postavený na stejné platformě od partnerského Caterhamu a Alfa, by mohly vytvořit novou podtřídu řidičsky přitažlivých sporťáků zastoupenou silnými jmény, které můžou oslovit tradicionalisty i mladší klientelu.
Podle provozního šéfa Renaultu bude klíčovým prvkem vozu design. Tavares je přesvědčen, že může rozhodnout o úspěchu Alpine až ze sedmdesáti procent. Výsledné tvary by přitom měly rovnovážně kombinovat retro i modernu.
Pokud jde o techniku, ústa Francouzů jsou oficiálně němá, před nedávným startem závodního prototypu Alpine A450 na okruhu v britském Silverstonu však Tavares naznačil, že dvoumístné kupé bude vážit kolem 1 000 kg a dostane pohonnou jednotku o výkonu přibližně 280 koní. Další zdroje prozradily ještě o něco více. Platforma auta bude údajně tvořena ocelovým prostorovým rámem doplněným komponenty z hliníku a kompozitních materiálů.
Zmiňovaný výkon dodá turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec uložený napříč před zadní nápravou, zatímco Caterham bude u své varianty spoléhat na agregáty japonského koncernu Toyota. Inženýři prý aktuálně zvažují typ převodovky a systém řazení, a pokud bychom mohli do toho mluvit, po prvních zkušenostech s dvouspojkovou skříní EDC bychom se u dalšího sporťáku rozhodně přimlouvali za klasický manuál.
Co nedá momentálně některým zaměstnancům Renaultu a Alpine spát, je rovněž jméno vozu. Vezmeme-li v úvahu posloupnost posledních modelů, po A110, A310 a A610 by mohla teoreticky následovat řada A910, potíž je pouze v tom, že před stodesítkou zde byly A106 a A108 a kromě toho logika v označování modelů kteréhokoli výrobce není absolutní nebo neměnná. „Času na diskusi máme dost,“ připomíná Tavares a dodává, „produkční auto nebude dříve než za tři roky, ačkoli rok předtím pravděpodobně představíme koncept. Zatím budeme hledat způsoby, jak propagovat značku.“
My se tedy pro tuto chvíli držíme označení původního A110, na který chce novinka ideově navázat, je ale jasné, že právě takhle se jmenovat nejspíše nebude.










První novodobá produkční Alpine by měla stát kolem 1,5 milionu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 2 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 2 hodinamiCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 10 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 11 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včera