Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
ATS koupilo práva na značku De Tomaso, jako první má zamířit do výroby Pantera
11.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Znovuzrozená italská automobilka chce zase přivést k životu další italskou značku. Zatím však neexistuje reálný model ani jedné z nich.
Je tomu přesně týden od chvíle, kdy jsme se naposledy zmiňovali o znovuzrozené italské automobilce ATS. Důvodem bylo avízo modelu 300 Leggera, který slibuje 300 koní na tunu, přičemž slovo „slibuje” je v předchozí větě to nejdůležitější. Prozatím jsme totiž od firmy nic jiného než sliby nedostali. A řeč teď není pouze o novém roadsteru, ale také o dříve ohlášených modelech 2500 GT a Sport 1000. Mohlo by se tedy zdát, že investorům po letech plnění bezedných kapes dojde trpělivost a celý projekt odpískají. Jenže namísto toho ATS expanduje.
Podle nejnovějších informací měla do spárů této automobilky spadnout také značka De Tomaso, která se v posledních letech rovněž pokoušela o comeback. Dokonce v roce 2011 na ženevském autosalonu představila koncept Deauville, který měl být první vlaštovkou v chystaném portfoliu. Jenže namísto produkční reality postihl Gian Mariu Rossignola bankrot a De Tomaso se opětovně dostalo na prodejní listinu.
Po dlouhou dobu se spekulovalo, kdo by italskou značku koupil, přičemž nyní již známe odpověď. S ní ale přichází celá řada dalších otázek a ta nejzásadnější se týká budoucnosti. Produkční verze konceptu Deauville asi nevznikne, podle zdrojů ze zákulisí to byl jen přepracovaný Cadillac SRX bez zjevné šance na sériovou výrobu.
Nové informace pro změnu naznačují, že ATS a De Tomaso budou sdílet platformy i technologie, přičemž jako první by se na světlo světa měla dostat nová generace modelu Pantera. Ta prý bude vycházet z modelu 2500 GT, což je kupé, které momentálně také existuje pouze v počítači. Je tak otázkou, zda podobný osud nepotká také nyní avizovanou novinku.
Na druhou stranu ovšem musíme dodat, že nás spojení značek nepřekvapilo. Novou Panteru dokonce tipujeme na průkopnika sériové výroby obou automobilek. Název De Tomaso je totiž daleko zvučnější a dozajista by přiměl k sepsání objednávek daleko více zákazníků než ATS.













Koncept De Tomaso Deauville byl jen překarosovaným Cadillacem SRX bez šance na sériovou výrobu
Původní De Tomaso Deauville se výroby dočkalo
Původní De Tomaso Pantera se pyšnilo krásnými tvary i zájmem zákazníků
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
27.8.2025Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
27.8.2025Evropské automobilové firmy kapitulovaly: „Cíle v oblasti emisí CO2 jsou nedosažitelné,” stojí v dopise adresovaném EU
28.8.2025Nejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
28.8.2025Nový VW T-Roc je venku a vypadá dobře, jeho nabídka motorů i kabina jsou ale po všech slibech zklamání
28.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva