Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW a Mercedes cpou peníze do vývoje nesmyslů, říká šéf vývoje Hyundai
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mohlo by se zdát, že jde o závistivá slova někoho, kdo se Němcům nemůže vyrovnat, kdyby je ovšem nepronesl opět Němec, bývalý šéf BMW M.
Máte pocit, že v nových autech přibývá více než čeho jiného elektronických „serepetiček”, které mají jen velmi omezené využití? Nejste sami, nedávná studie společnosti J.D. Power, která se zaměřila právě na nové technologie a spokojenost zákazníků s nimi, konstatuje, že ač se automobilky snaží napěchovat svá auta elektronikou od podlahy až po střechu, mnohé jsou naprosto zbytečné a lidé je prakticky neužívají.
S tímto názorem se zjevně ztotožňuje šéf vývoje skupiny Hyundai-Kia Albert Biermann. Někdejší šéfdivize BMW M uvedl, že zejména BMW a Mercedes cpou peníze do vývoje nesmyslných elektronických hraček, místo toho, aby skutečně plnily přání svých zákazníků. „Je to v prvé řadě marketing. Tyhle systémy vznikají kvůli médiím, aby se o tom či onom výrobci psalo, aby se ukázala jeho technologická úroveň. Ale kdo si pak tyhle věci ve skutečnosti koupí?“ ptá se Biermann a zmiňuje třeba systémy sledující kvalitu silnice, které pak přizpůsobují nastavení podvozku. O těch doslova řekl, že jsou stupidní.
Říká, že jak pro luxusní značku Genesis, tak i pro mainstreamové Hyundai a Kiu byla narýsována trochu jiná cesta. „Když ona technika selže, pak vlastně přidáváte zákazníkovi na bedra další problémy, že?“ naznačuje její směr Biermann. Dle něj Korejci v čele s šéfem celé skupiny Chungem Mong-koo chtějí, aby všechny modely Genesis, Hyundai a Kie byly i po deseti letech na silnici „skoro jako nové“.
Tohoto cíle nelze dosáhnout pomocí překomplikované technologie, místo toho je pro Korejce prioritou náročné testování. „Nejprve najezdíme 30 000 km ve vývojovém centru v Namyangu, kde jsou takové kočičí hlavy a díry, jaké si ani nedovedete představit. A poté navrch toho všeho ještě absolvujeme 10 000 km na Nürburgringu. Nemyslím si, že to někdo další dělá - možná Porsche nebo Ferrari.“
Navzdory rozsáhlému testovacímu programu na Ringu navíc Genesis G90 nefiguruje v reklamách, jež jsou natáčeny na závodní dráze, jako je tomu třeba v případě BMW řady 7 či Mercedesu třídy S. „Jde o vozy luxusní třídy, ale oni je ukazují na okruhu. Ale která 2,2tunová luxusní limuzína kdy uvidí závodní okruh? My takové věci neděláme, zaměřujeme se na zákazníka, ne na média.“
„Náš model G90 nemá vzduchový podvozek či aktivní stabilizátory nebo aktivní cokoliv. Máme solidní ocelovou platformu - dobrá, jsme pak trochu těžší než konkurence - i stavitelné tlumiče, ale to je vše. Přesto jsme při změně jízdního pruhu v testu Consumer Reports překonali třídu S a málem jsme porazili i BMW se všemi jeho hračkami.“
Je to správný přístup? Dle nás ano, prokazují jej i prodejní statistiky. Kupříkladu v srpnu bylo ve Státech prodáno 305 kusů vrcholného Genesis G90 vůči 550 exemplářům BMW řady 7. Němci jsou tak sice stále před Korejci, nicméně kdo by ještě před pár lety řekl, že mnichovskou automobilku bude jednou ohrožovat... Hyundai? Nejspíše nikdo, a to ani v tom nejbláhovějším snu. Přesto je to nyní realita.



Albert Biermann byl nejvyšším šéfem divize M. Odešel kvůli nespokojenosti s vývojem BMW a ani teď mu nemůže přijít na jméno



































Genesis G90 zvládá konkurovat BMW řady 7, přestože nemá na palubě vrcholné asistenční technologie a není hvězdou reklam představujících luxusní limuzíny na závodním okruhu
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejčtenější články
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
17.11.2025
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
17.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.17. 12:21 - HondaMan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Rychlodotazy 12.17. 00:56 - abgx1
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
