Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW a Mercedes cpou peníze do vývoje nesmyslů, říká šéf vývoje Hyundai
20.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mohlo by se zdát, že jde o závistivá slova někoho, kdo se Němcům nemůže vyrovnat, kdyby je ovšem nepronesl opět Němec, bývalý šéf BMW M.
Máte pocit, že v nových autech přibývá více než čeho jiného elektronických „serepetiček”, které mají jen velmi omezené využití? Nejste sami, nedávná studie společnosti J.D. Power, která se zaměřila právě na nové technologie a spokojenost zákazníků s nimi, konstatuje, že ač se automobilky snaží napěchovat svá auta elektronikou od podlahy až po střechu, mnohé jsou naprosto zbytečné a lidé je prakticky neužívají.
S tímto názorem se zjevně ztotožňuje šéf vývoje skupiny Hyundai-Kia Albert Biermann. Někdejší šéfdivize BMW M uvedl, že zejména BMW a Mercedes cpou peníze do vývoje nesmyslných elektronických hraček, místo toho, aby skutečně plnily přání svých zákazníků. „Je to v prvé řadě marketing. Tyhle systémy vznikají kvůli médiím, aby se o tom či onom výrobci psalo, aby se ukázala jeho technologická úroveň. Ale kdo si pak tyhle věci ve skutečnosti koupí?“ ptá se Biermann a zmiňuje třeba systémy sledující kvalitu silnice, které pak přizpůsobují nastavení podvozku. O těch doslova řekl, že jsou stupidní.
Říká, že jak pro luxusní značku Genesis, tak i pro mainstreamové Hyundai a Kiu byla narýsována trochu jiná cesta. „Když ona technika selže, pak vlastně přidáváte zákazníkovi na bedra další problémy, že?“ naznačuje její směr Biermann. Dle něj Korejci v čele s šéfem celé skupiny Chungem Mong-koo chtějí, aby všechny modely Genesis, Hyundai a Kie byly i po deseti letech na silnici „skoro jako nové“.
Tohoto cíle nelze dosáhnout pomocí překomplikované technologie, místo toho je pro Korejce prioritou náročné testování. „Nejprve najezdíme 30 000 km ve vývojovém centru v Namyangu, kde jsou takové kočičí hlavy a díry, jaké si ani nedovedete představit. A poté navrch toho všeho ještě absolvujeme 10 000 km na Nürburgringu. Nemyslím si, že to někdo další dělá - možná Porsche nebo Ferrari.“
Navzdory rozsáhlému testovacímu programu na Ringu navíc Genesis G90 nefiguruje v reklamách, jež jsou natáčeny na závodní dráze, jako je tomu třeba v případě BMW řady 7 či Mercedesu třídy S. „Jde o vozy luxusní třídy, ale oni je ukazují na okruhu. Ale která 2,2tunová luxusní limuzína kdy uvidí závodní okruh? My takové věci neděláme, zaměřujeme se na zákazníka, ne na média.“
„Náš model G90 nemá vzduchový podvozek či aktivní stabilizátory nebo aktivní cokoliv. Máme solidní ocelovou platformu - dobrá, jsme pak trochu těžší než konkurence - i stavitelné tlumiče, ale to je vše. Přesto jsme při změně jízdního pruhu v testu Consumer Reports překonali třídu S a málem jsme porazili i BMW se všemi jeho hračkami.“
Je to správný přístup? Dle nás ano, prokazují jej i prodejní statistiky. Kupříkladu v srpnu bylo ve Státech prodáno 305 kusů vrcholného Genesis G90 vůči 550 exemplářům BMW řady 7. Němci jsou tak sice stále před Korejci, nicméně kdo by ještě před pár lety řekl, že mnichovskou automobilku bude jednou ohrožovat... Hyundai? Nejspíše nikdo, a to ani v tom nejbláhovějším snu. Přesto je to nyní realita.



Albert Biermann byl nejvyšším šéfem divize M. Odešel kvůli nespokojenosti s vývojem BMW a ani teď mu nemůže přijít na jméno
Genesis G90 zvládá konkurovat BMW řady 7, přestože nemá na palubě vrcholné asistenční technologie a není hvězdou reklam představujících luxusní limuzíny na závodním okruhu
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Pád VW pokračuje. Zisk je dole znovu o 36 procent, klesá už i obrat, nového fackovacího panáka ale nikdo soudný nebere vážně
26.7.2025Nadšenec si levně koupil ojetou superlimuzínu exkluzivního Maybachu, po roce říká, že je čas podívat se pravdě do očí
26.7.2025Cybertruck je pro Teslu zřejmě zapomenutou kapitolou, už o něm odmítá mluvit i s vlastními investory
26.7.2025Sběratel si myslel, že koupí těchto dvou aut vydělá majlant. Mýlil se. Po 6 letech je jasné, že prodělal kalhoty
26.7.2025Podle neziskové organizace se Evropa vrátí na vrchol jen lpěním na elektromobilech. Od Číny a EU dostala 33 milionů Kč
27.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva