Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M5 F10 s manuálem přistiženo i v Německu. Na lepší časy se přesto neblýská
20.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Manuální převodovku do BMW M5 si budou moci pořídit opět jen američtí zákazníci. Ani jim ale BMW zjevně dlouho vstříc vycházet nehodlá.
Šestistupňovou manuální převodovkou pro nové BMW M5 jsme se již několikrát zabývali. Podle interiérových fotografií testovacích prototypů spolehlivě víme o její existenci, o tom není pochyb. Jako další důkaz mohou posloužit i aktuální záběry pořízené v Německu. Je na nich vidět vůz americké specifikace s manuálem, který stojí na espézetkách Dingolfingu. To je menší městečko nacházející se přibližně v polovině cesty mezi Mnichovem a naší hranicí a je známé třeba tím, že tam sídlí jedna z fabrik BMW vyrábějící modelové řady 5, 6 a 7.
Od oficiálních mnichovských zdrojů víme také to, že v Evropě manuál prostě nebude k mání. Chybí prý dostatečná poptávka. Ze tohoto důvodu kupříkladu nevznikne M5 typové řady F10 jako kombi. BMW M5 E60 Touring našlo pouze 1 056 zákazníků. Celosvětově. Takové rozhodnutí je proto zcela logické, náklady na vývoj pravděpodobně překročily dodatečné příjmy z prodeje „rodinné” M5. Ale u manuální převodovky tato agrumentace nesedí.
Již dříve jsme se zabývali myšlenkou, proč nemůže být klasický manuál v evropském ceníku jako zvláštní položka, když už přeci existuje a není nutné vyvíjet jej dodatečně. Možná třeba kdyby byl za mírný příplatek, což by sice při srovnání s nepochybně vyšší investicí do komplikovanějšího dvouspojkového automatu nebylo normální, ale zákazníci by alespoň měli tu možnost volby. Evidentně tu něco nesedí.
Odpovědí by mohl být nedávný rozhovor s Albertem Biermannem, šéfem divize M GmbH. Tvrdí v něm, že poptávka po vozech se spojkovým pedálem existuje výlučně ve Spojených státech (což mu - při vší úctě - prostě nevěřím) a řadicí páku v M5 zkrátka považuje za „problém“. Podle něj je 7stupňová převodovka DCT natolik dobrá, že šestikvalt v tomto voze snižuje výkony. Což je opět více než diskutabilní a krom toho - nejde přece jen o výkon, u vozu jako M5 rozhodně ne.
V neformálním interview rovněž nepřímo naznačil, že se mu nelíbí, kolik prostředků musí být investováno do konverze na manuál a že by tyto finance raději vložil jinam. Jenže nemůže, protože v USA je pořád žádaný. Možná jsem paranoidní, ale záměr nenabízet tento typ převodovky v Evropě tak trochu zavání záměnou příčiny a důsledku a BMW se prostě spoléhá na to, že kde není nabídka, nebude ani poptávka.
To by ale znamenalo, že ani zákazníci ve Spojených státech nemají do budoucnosti nic jisté, že? A ono to tak opravdu je. „Nevím, jak dlouho budeme schopni manuál nabízet, ale v nějakém bodu prostě budeme muset říci ‚ne‘,“ řekl Biermann. Takže poslední manuál v M5 v typu F10? Asi bychom neměli být překvapeni.






Manuální převodovku v BMW M5 zřejmě neuchrání ani poptávka ve Spojených státech
Zdroj: 5post.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1