BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy

Mnichovská značka chce do konce roku 2022 ušetřit přes 314 miliard korun, a to si vyžádá oběti. Polovina z dnes nabízených motorů patří mezi ně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy

13.3.2020 | Petr Prokopec

BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská značka chce do konce roku 2022 ušetřit přes 314 miliard korun, a to si vyžádá oběti. Polovina z dnes nabízených motorů patří mezi ně.

V poslední době se mohlo zdát, že neštěstí nechodí ani tak po horách, ale spíše se natrvalo zabydlelo ve Stuttgartu. Na Mercedes se totiž vyvalili dieseloví kostlivci, na frak pak dostaly i její snahy o elektrifikaci. Model EQC se totiž ani zdaleka neprodává v takovém množství, jak značka předpokládala. A je jisté, že současná koronavirová epidemie ani zdaleka nepovede ke zlepšení situace. Mercedes tak již naplno počítá s pokutami Evropské unie a proto oznámil masivní propouštění i eliminaci některých modelů, motorů a platforem.

Ve srovnání s tím panoval v Mnichově zdánlivý klid, neboť BMW naznačovalo, že má přísnější limity plně pod kontrolou. Ovšem zdání zjevně klamalo. Bavorská automobilka totiž aktuálně zveřejnila své finanční výsledky za loňský rok a zároveň i předestřela náhled své budoucnosti. Ta rozhodně nebude růžová pro kohokoliv, kdo si značku oblíbil pro její benzinové a dieselové motory. BMW totiž již potvrdilo, že počínaje rokem 2021 postupně vyřadí z nabídky 50 procent současných pohonných jednotek.

Značka přitom doufá, že tímto způsobem se jí povede ušetřit do konce roku 2022 více než 12 miliard Eur (cca 314,5 miliardy korun). Zároveň dodává, že plný dopad těchto změn bude patrný právě až za dva roky. Co ovšem již BMW neupřesnilo, to jsou konkrétní pohonné jednotky, které dostanou padáka. Nicméně jelikož již dříve bylo oznámeno, že očekávat máme nové verze elektrifikovaných agregátů, dá se předpokládat, že z nabídky vypadnou hlavně velkoobjemové agregáty.

Neznamená to nejspíš, že bychom v případě BMW definitivně přišly třeba o osmiválce nebo šestiválce. Ovšem ty již do budoucna nemusí dorazit v ryzím stavu, nýbrž jako hybridní jednotky. Navíc může být omezena jejich nabídka pouze na některé verze, u kterých pak ještě navíc může být limitován počet vyrobených kusů. Tomu odpovídající vysoká cena by zároveň pročistila cílovou skupinu zákazníků.

Zbytek klientely by poté byl soustředěn zejména okolo dvoulitrového čtyřválce, který se pro Mnichov evidentně stává nosnou jednotkou. Jak je totiž patrné ve výhledu na příští roky, nové hybridní modely počítají právě s ním. Kromě nich pak má na trh dorazit i plejáda ryzích elektromobilů, na jejichž vývoj musela automobilka obětovat nemalé finance. A protože prodej takových aut je ztrátový, je zkrátka třeba hledat úspory, které by celkové účetnictví firmy ponechaly v černých vodách.

Automobilka zároveň dodává, že padáka nedostanou jen některé motory, ale zrevidováno bude celé portfolio, která má být jednodušším. Očekávat tak lze logicky i konec některých modelů či verzí, jakkoliv BMW počítá i s některými přírůstky. Ty ovšem mají generovat maximální zisk, což znamená, že se nejspíše skutečně dočkáme třeba dlouho spekulovaného SUV X8. Ač tedy tento vůz nejspíše zatíží nemalé emise, do firemní pokladny přinese nemalé odpustky.

Prioritou je nicméně pro BMW ona elektrifikace, které značka zjevně hodlá obětovat i zbytky posledních tradic. Za to se ale na automobilku můžeme zlobit jen stěží, do dané situace jí totiž netlačí ani zákazníci, ani vlastní rozhodnutí, nýbrž EU. Respektive ona hrozba vysokých pokut za nadlimitní CO2, kterým se BMW hodlá vyhnout tak, že do roku 2021 navýší prodeje elektrifikovaných aut na dvojnásobek současného stavu. Či v to Mnichov alespoň doufá.

Dodat pak už jen lze, že čistý zisk za loňský rok klesl oproti předchozímu období o 28,9 procenta na 5 miliard Eur (131 mld. Kč). Stojí za tím zvýšené náklady na elektrifikaci, které zkrátka nelze nijak vykompenzovat než zmiňovanou čistkou v nabídce a radikálními úsporami. Pokud tedy ještě toužíte po BMW, které alespoň částečně připomíná svou někdejší zlatou spalovací éru, raději si pospěšte. Za pár měsíců už můžete ostrouhat.


BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 1 - BMW vysledky 2019 a elektricka budoucnost 01BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 2 - BMW vysledky 2019 a elektricka budoucnost 02BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 3 - BMW vysledky 2019 a elektricka budoucnost 03BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 4 - BMW vysledky 2019 a elektricka budoucnost 04BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 5 - BMW vysledky 2019 a elektricka budoucnost 05BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 6 - BMW vysledky 2019 a elektricka budoucnost 06
BMW neodhalilo jen výsledky za loňský rok, ale zároveň předestřelo i svou budoucnost...

BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 7 - BMW iX3 tygri cumak 01BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 8 - BMW iX3 tygri cumak 03BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 9 - BMW iX3 tygri cumak 04BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 10 - BMW iX3 seriova verze ledvinky 01
...jenž počítá se značnou elektrifikací. Dočkáme se tak třeba modelu iX3, jehož sériová verze se krátce ukázala během ženevské online prezentace

BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 11 - BMW M760Li xDrive Individual 2017 prvni foto 01BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 12 - BMW M760Li xDrive Individual 2017 prvni foto 02BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 13 - BMW M760Li xDrive Individual 2017 prvni foto 03BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy - 14 - BMW M760Li xDrive Individual 2017 prvni foto 04
Řada modelů se spalovacími motory naopak nemá šanci přežít, například dvanáctiválec v řadě 7

Zdroj: BMW

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.