Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví
15.9.2018 | Mirek Mazal
Bugatti Chiron je autem mnoha nej. Je nejdražším, nejvýkonnějším i jedním z nejrychlejších sériově vyráběných vozů planety. Mezi těmito extrémy ale skoro všem uniká jeden nesledovaný primát.
Přemotorovaná bestie z Molsheimu disponuje osmilitrovým šestnáctiválcem o výkonu až 1 103 kW (1 500 koní) a točivém momentu nejvýše 1 600 Nm. To z něj dělá nejvýkonnější sériově vyráběný automobil současnosti, který je při své ceně i tím nejdražším. A se spotřebou paliva, která může dosáhnout až 158,7 litru benzinu na 100 km, je pravděpodobně také tím nejužranějším.
Jaký další světový rekord může patřit tomuto monstru? Ne, ten rychlostní to není, přetahovanou na dráze 0-400-0 km/h mezi Bugatti a Koenigseggem vyhrál druhý jmenovaný. A přes 457 km/h jel zatím také jen Koenigsegg, dokonce na veřejné silnici, čímž uzmul i dávný rekord jednoho nacistického monstra.
Pátrání v těchto sférách prostě nebude úspěšné, Chiron je ale výjimečný ještě v jiném směru. Svoji grandiózní techniku dokonale zahaluje do baculaté aerodynamické karoserie, která je mezi současnými auty též jedinečným úkazem. Se svými rozměry je dnes totiž nejširším sériově vyráběným osobním vozem, tedy klasickým autem, mezi která nepočítáme SUV. Za těchto okolností stačí jeho 2,03 metru bez zrcátek k jasnému prvenství.
Pro srovnání - současná Škoda Octavia měří na šířku 1,81 metru, to je obrovský rozdíl. A můžeme posloužit i dalšími příměry. Statistické první místo odpovídá výšce profesionálního amerického basketbalisty LeBrona Jamese či abychom zůstali tematicky na svém, tak motoristický moderátor Jeremy Clarkson, který nepatří mezi drobné chlapíky, má na výšku ještě o 7 centimetrů méně.
Jak se Jezza musí sklánět do dveří, musí se Chiron mít na pozoru před užšími jízdními pruhy. Ani jízda v podzemních garážích jistě nebude příjemná záležitost, zvláště v těch dříve postavených. Do řady z nich s ním snad ani nepůjde vjet bez kontaktu se zdmi v úzkých, zakroucených vjezdech...

































Že je Bugatti Chiron autem mnoha nej, ví kde kdo. Že je dnes také absolutně nejširším sériově vyráběným osobním autem, tuší málokdo
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 2 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 3 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včera