Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí
17.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stávající svolávací akce se prozatím vztahuje jen na pět exemplářů. V jejich případě výměna motoru je rychlejší než oprava vadných zdvihátek ventilů.
Možná si asi pamatujete na loňskou „Fire-Gate“, v jejímž důsledku Porsche svolalo zpět do servisů všechny do té doby vyrobené modely nové 911 GT3. Důvodem byl fakt, že u dvou exemplářů došlo k samovznícení pohonných jednotek. Automobilka ze Zuffenhaunsenu navíc až do vyřešení problému pozastavila dodávky již nasmlouvaných vozidel, pročež třeba takový Richard Hammond si na své nové zlatíčko musel počkat o pár týdnů déle, než zamýšlel.
Celá záležitost nakonec byla vyřešena, přičemž podle Porsche došlo k požáru kvůli uvolněnému šroubu táhla pístů. Všem 785 potenciálně ohroženým vozům byl tedy zcela vyměněn motor, přičemž zákazníci byli navíc i odškodněni. Sice nikoliv rovnoměrně, to ale nyní ponechme stranou. Místo toho se pojďme podívat na zoubek další svolávací akci, která se opětovně týká Porsche 911 GT3. A znovu přitom svou roli hraje motor.
Zatímco v loňském případě musely do servisů všechny exempláře, tentokráte prý jde podle stávajících informací pouze o pět vozů, z nichž čtyři slouží jako taxíky na Severní smyčce Nürburgringu. Problém pak postihl zdvihátka ventilů, jejichž oprava by prý byla časově natolik náročná, že se automobilka raději rozhodla vyměnit motor celý.
„Pravdou je, že v některých vzácných případech máme menší problém se zdvihátky ventilů,“ uvedl tiskový mluvčí značky Thomas Becki. „Jelikož oprava by zabrala delší dobu, než v případě majitelů GT3 akceptujeme, rozhodli jsme se raději motory zcela vyměnit a problém vyřešit následovně.“ Opravené agregáty pak prý Porsche použije při vývoji.
Daný krok značky samozřejmě více než schvalujeme, stejně jako fakt, že neschovává hlavu do písku a k problémům se přiznává. Je ale otázkou, kolik aut nakonec bude napodruhé svoláno a také to v nás trochu vzbuzuje obavy z příští generace, která má opětovně přijít s vyšším výkonem. Aby jej totiž při zachování bezpečnosti mohlo být dosaženo, možná přijde ke slovu turbo. A to by již akceptovatelné nebylo.









Porsche 911 GT3 je sice famózním strojem, ale zároveň také přitahuje problémy
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejčtenější články
Tato dáma to jako jedna z mála dokáže vytmavit evropským papalášům za to, co tu provádí s automobilovým průmyslem
17.5.2025Moderní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
17.5.2025Čínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
17.5.2025Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1