Caterham míří do mainstreamu, crossovery a městské vozy prý nabídne do 5 let

Spojení se světem formule 1 je třeba využít i podpořit. A to zejména modely, které se prodávají a které zároveň přijdou s nízkými emisemi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Caterham míří do mainstreamu, crossovery a městské vozy prý nabídne do 5 let

23.9.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Caterham míří do mainstreamu, crossovery a městské vozy prý nabídne do 5 let

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spojení se světem formule 1 je třeba využít i podpořit. A to zejména modely, které se prodávají a které zároveň přijdou s nízkými emisemi.

S jídlem roste chuť, říká se. A kdysi malosériové sportovní automobilky jí v poslední době mají opravdový nadbytek. Takové Porsche 911 proto v nabídce německé značky hraje až třetí housle (a s příchodem novinky Macan zaleze ještě dále do pozadí), Maserati, Lamborghini nebo Jaguar míří do segmentu off-roadů, který je pro ně polem neprozkoumaným (až na rozzuřeného býka, který zde krátce působil s modelem LM002). Ve stejném segmentu to pak zřejmě bude chtít zkusit také britský Caterham.

Tento záměr automobilka již jednou avizovala, její šéf Tony Fernandes útok na mainstream nyní potvrzuje. Crossoverem to asi začne, další na řadě budou malá městská auta. První vlaštovky bychom se měli dočkat do pěti let, což rozhodně není enormně vzdálená budoucnost. Koneckonců, Fernandes se opravdu musí snažit, neboť peníze vydělané na veřejných silnicích mu pomohou ve vývoji monopostu F1. A ten pak pro změnu bude lepším reklamním nosičem.

Je tak víceméně jasné, proč Caterham přistoupil ke spolupráci se Suzuki. Jakožto globální značka s plánovanými většími prodeji totiž již nebude moci spoléhat na benevolentní výjimky z pravidel Evropské unie. Dá se proto předpokládat, že přeplňovaný tříválec neskončí jen pod kapotou Sedmičky, ale že jej dostanou i chystané novinky. Zvláště pak u čtyřdveřového městského prcka bude dávat velký smysl.

Své fanoušky přitom Fernandes ujišťuje o tom, že v žádném případě nedopustí ztrátu duchovního dědictví Colina Chapmana. Nízké hmotnosti bychom se tak měli dočkat i u nových modelů Caterhamu, otázkou je však zábava za volantem. Té si sice rovněž máme dočkat i nadále, pouhých 81 koní produkovaných zmiňovaným tříválcem ale již mnoho optimismu nevzbuzuje.

Uvidíme tedy, čeho se do pěti let skutečně dočkáme. Jistotou je totiž pouze příchod nového kupé, na kterém Caterham pracuje společně s Renaultem. To zřejmě bude posledním rozšířením portfolia značky, které potěší srdce automobilového fandy. Samozřejmě za předpokladu, že nedorazí s oním tříválcem.


Caterham míří do mainstreamu, crossovery a městské vozy prý nabídne do 5 let - 1 - Caterham crossover render by Prasanta K Goutam 01Caterham míří do mainstreamu, crossovery a městské vozy prý nabídne do 5 let - 2 - Caterham crossover render by Prasanta K Goutam 02Caterham míří do mainstreamu, crossovery a městské vozy prý nabídne do 5 let - 3 - Caterham crossover render by Prasanta K Goutam 03Caterham míří do mainstreamu, crossovery a městské vozy prý nabídne do 5 let - 4 - Caterham crossover render by Prasanta K Goutam 04Caterham míří do mainstreamu, crossovery a městské vozy prý nabídne do 5 let - 5 - Caterham crossover render by Prasanta K Goutam 05
Zvažovaný crossover Caterhamu se již ukázal na prvních neoficiálních ilustracích. Takto si jej představuje indický designér Prasanta K Goutam

Zdroj: Autocar, Ilustrace: Raul Juanatey Blog

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.