Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čech po 14 letech prodává své Porsche Cayenne, každý km ho stál 50 Kč jen na ztrátě hodnoty
9.4.2019 | Mirek Mazal
Jen zřídka se stává, aby si první majitel nechal auto tohoto typu po tak dlouhou dobu. I díky tomu mohl okusit ohromný sešup hodnoty luxusních SUV.
Když jsme s kolegou nedávno korzovali Českou republikou, potkali jsme na silnici jedno z místních Ferrari FF. Vzácný úkaz pochopitelně rozdmýchal automobilové debaty a kolega v jednu chvíli pronesl: „Skutečně bohatý člověk se nepozná podle toho, že má Porsche 911 nebo Ferrari 488 GTB. Pozná se podle toho, že si může dovolit jezdit autem jako je Porsche Panamera, Porsche Cayenne nebo Ferrari FF.”
Je to zdánlivý nesmysl, neboť sportovní modely jsou obvykle dražší než ty praktické, ale to je jen jeden úhel pohledu. Sporťáky těchto značek postupem času ztrácejí hodnotu relativně málo a pokud koupíte správně, nemusí ji ztratit také vůbec. Pochopitelně, pořád musíte být bohatí, abyste si je mohli dovolit, musíte být ale ještě mnohem bohatší, abyste si mohli pořídit auto jako FF nebo Cayenne a snášet ohromné náklady ztráty hodnoty vozu s každým ujetým kilometrem.
Že není přehnané to tvrdit, dokazuje jedna pozoruhodná ojetina, která se o víkendu objevila v prodeji. Je z roku 2005, kdy jeden český zákazník navštívil pražské zastoupení Porsche a nakonfiguroval si model Cayenne Turbo za cenu 4,7 milionu korun. Příplatková výbava obsahovala položky jako parkovací asistent za 46 tisíc Kč, Sport Design Paket za 111 tisíc, tovární zvýšení výkonu na 500 koní za 428 tisíc, litá kola Sport Techno R20 (100 tisíc Kč), televizní tuner (33 tisíc Kč), tónovaná skla (31 tisíc Kč) a k tomu všemu pozornost jako karbonové doplňky (97 tisíc Kč). Není divu, že se faktura pod tíhou některých cifer prohýbala až k zemi.
Mít skoro 5 milionů na Porsche Cayenne chce hodně bohatého kupce, jeho skutečné finanční možnosti ale rezonují teprve při pohledu na sumu, za kterou dnes auto posílá do světa. První vlastník jej měl skutečně celých 14 let, a tak na vlastní kůži pocítil, co to je pád hodnoty až na samotné dno. Pověřený prodejce ojetin za něj dnes požaduje snad až vtipných 429 tisíc korun - tedy sumu odpovídající jen původní hodnotě vesměs softwarového zvýšení výkonu o 50 koní. Zbylé více jak 4 miliony Kč odnesl čas.
Leckdo možná řekne: „Vrak!” Ale to je omyl. Skoro plně vybavený Cayenne se zvýšeným výkonem má dnes najeto jen 79 805 kilometrů, což je na auto tohoto typu za 14 let velmi málo. A soudě podle stavu interiéru nemáme o nájezdu důvod pochybovat, vůz vypadá mimořádně zachovale. Prvního uživatele tak silný stroj vyšel na více než přes 50 Kč na každém kilometru jen za pokles hodnoty, což je při tak dlouhém užívání vozu extrémní číslo.
Však si představte, že si sjedete z Prahy do Brna a stálo vás to přes 10 000 Kč. A ještě jste si nekoupili benzin (toho tady je třeba opravdu hodně...), nemáte pneumatiky, brzdy, (i těch je třeba hodně...), nebyli jste na běžné servisní prohlídce, nic se nepokazilo. A také jste nedojeli zpět. Většina obyčejných Čechů by na náklady jedné cestu do Brna a zpět v tomto autě nevydělala za měsíc, Cayenne Turbo ji s nadhledem zvládne za pár hodin.
Pochopitelně, auto není zajímavé jen z pohledu nákladů na provoz pro dosavadního majitele, může to být i zajímavá koupě. Za 429 tisíc dostanete pořád spoustu původního Cayenne Turbo, třebaže za boháče už v něm s jeho stárnoucím vzhledem asi nebudete. Počítat bude třeba dále s nemalými provozními náklady, ale velký pokles hodnoty už vás nečeká - tedy alespoň ne takový, který by se blížil desítkám korun za ujety kilometr. Na každý pád je to nevídaná nabídka, v České republice obzvlášť.
Porsche v původní ceně 4,7 milionu Kč po ujetí skoro 80 tisíc km stojí jen 429 tisíc korun, přitom vypadá skvěle. První majitel si pohár hořkosti poklesu hodnoty vypil až do dna
Zdroj: Tipcars
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 11 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva