Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je

Může se zdát, že zrovna takové auto dnes jako ojeté nemůže jít koupit výhodně, ale opak je pravdou. I když jde o obecně žádoucí model, pro tuto verzi se lidé do bazarů kvůli předsudkům neženou. VW Touareg II s motorem V8 TDI tak dnes snadno koupíte levněji než základní Octavii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je

6.10.2022 | Petr Miler

Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je

/

Foto: Volkswagen

Může se zdát, že zrovna takové auto dnes jako ojeté nemůže jít koupit výhodně, ale opak je pravdou. I když jde o obecně žádoucí model, pro tuto verzi se lidé do bazarů kvůli předsudkům neženou. VW Touareg II s motorem V8 TDI tak dnes snadno koupíte levněji než základní Octavii.

Situace na trhu s auty zůstává složitá. I když časy nekonečné poptávky jsou dávno pryč, vysoké ceny ojetin povolují jen obtížně. Je to dáno řadou faktorů od obecné drahoty (existuje něco jako cenová hierarchie a ceny aut navzdory omezenému zájmu zůstávají v určitém poměru k jiným věcem) až po fakt, že trh s novými vozy je nadále rozvrácený a část zájemců o nové auto do bazarů pořád přivádí. Ti jsou pak zejména za mladší ochotni zaplatit hodně, což prodejce udržuje v naději a ceny drží vysoko.

Pořád ale existují auta, která lze i za této situace koupit relativně výhodně. A toto je jedním z nich. Jde o Volkswagen Touareg, který Němci přivedli na svět v roce 2002 jako vůbec první pokus o luxusní SUV celého koncernu. Začátky byly složité, protože zákazníci neměli důvěru v obří VW za vysokou cenu, odvaha a trpělivost se automobilce vyplatila - tento model se postupně stal prodejním hitem a dnes platí mezi velkými SUV za stálici.

Volkswagen tak už dnes prodává třetí generaci Touaregu, který byl a je z hlediska univerzálnosti využití jedním z nejlepších aut své třídy. Toto SUV se jako jedno z mála drží tradičních hodnot aut této kategorie - může se chlubit vysokou úrovní komfortu, slušnými výkony i dobrými terénními schopnostmi. Kvalitu je ale třeba v případě nového vozu vyvážit skoro zlatem - nový Touareg s benzinovým 3,0 TSI začíná na ceně 1 998 900 Kč, naftový třílitr TDI v základním provedení stojí dokonce víc než 2 miliony Kč. Vrcholný Touareg V8 TDI už nekoupíte, v době své dostupnosti byl ale ještě o desítky procent dražší.

To jsou všechno docela šílené ceny, také předešlá generace Touaregu s interním označením 7P byla ale dostupná s naftovým osmiválcem. A její ceny se zdaleka tak vysoko nedrží. Je to obecně vůz, který rychle klesá na ceně a ani dění posledních let na tom mnoho nezměnilo. Jednak je to prostě drahé luxusní auto, šestiválcové Touaregy si ale drží cenu lépe. Lidé se osmiválců bůhvíproč bojí, i když je „nesežerou” ani spotřebou, ani provozními náklady.

Zejména v Německu s podivným přístupem k naftovým motorům se ceny ojetých Touaregů V8 TDI propadly hodně nízko. Vozy minulé generace s tímto motorem stojí na západ od našich hranic ve slušném stavu už od nějakých 300 tisíc korun a pokud přidáte dalších 100, můžete si vybírat už ze slušných kousků. A i na opravdu zachovalé exempláře nepotřebujete více než 450 až 500 tisíc korun, za které kolik dnes nekoupíte ani nejlevnější Octavii se základní výbavou a tříválcovým motorem o 115 koních.

V případech Touarehu se otevírá šance krotit 4,2 V8 TDI o výkonu 340 koní a 800 Nm točivého momentu. A nejsou to jen hezká čísla na papíře. Malá lokomotiva umí a při zašlápnutí plynu do podlahy se stovka po startu z místa na tachometru ukáže za 5,8 sekundy. To byste do tohoto monstra, se kterým jste před chvíli sjeli potokem z Kilimandžára, asi neřekli.

Nechceme vám nabízet žádný konkrétní kousek, na zdrojovém odkazu jich najdete desítky, ze kterých si sami můžete vybrat. Stačí opravdu i méně než půl milionu, abyste mohli sáhnout po skvěle vybavených kusech s nájezdy do 170 tisíc km, což na tohle auto není mnoho. Vysoká výbava a jasná historie s pravidelným servisem tu nejsou žádné rarity. Jde o vozy, které se jako nové prodávaly okolo 2,5 milionu Kč, dnes stojí o 80 % méně. A čtyři pětiny svých původních vlastností zdaleka netratily.

S danými nájezdy by v nich mělo být ještě hodně života, v prodeji vidíme auta i s 400 nebo 500 tisíci km a pořád jsou prodávána s perspektivou dalšího použití. Verze s motorem V8 TDI ostatně platí za velmi spolehlivou a ani německé STK u ní neevidují žádné typické velké slabiny. Je to skutečně přehlížené auto budící obavy svým osmiválcovým pohonem, ale zjevně nemístně. Dodáte-li si trochu odvahy a vyberete-li správný kus, můžete s tímto vozem udělat velmi slušný obchod.


Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je - 1 - VW Touareg 7P V8 TDI R-Line oficialni 01Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je - 2 - VW Touareg 7P V8 TDI R-Line oficialni 02Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je - 3 - VW Touareg 7P V8 TDI R-Line oficialni 03Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je - 4 - VW Touareg 7P V8 TDI R-Line oficialni 05Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je - 5 - VW Touareg 7P V8 TDI R-Line oficialni 06Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je - 6 - VW Touareg 7P V8 TDI R-Line oficialni 07Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je - 7 - VW Touareg 7P V8 TDI R-Line oficialni 08Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je - 8 - VW Touareg 7P V8 TDI R-Line oficialni 09Luxusní a velmi schopné SUV ještě s pořádným TDI lidé v bazarech nesmyslně přehlíží, o to levnější dnes je - 9 - VW Touareg 7P V8 TDI R-Line oficialni 10
Podobný Touareg V8 TDI R-Line se dnes dá koupit levněji než základní Octavia v perspektivním stavu. Je to o asi 2 miliony Kč méně, než kolik stál kdysi jako nový, jsou to skutečně zajímavé nabídky. Foto: Volkswagen

Zdroje: Mobile.de, TÜV

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše