Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny či po jakém autě touží
3.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Populární britské trio dalo na zajímavé otázky zajímavé odpovědi. Třeba i na tu, kterého prodeje ze svých dřívějších aut nejvíce litují.
Ještě týden zbývá do zahájení druhé série The Grand Tour. Není tedy překvapivé, že se na Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye začíná soustředit pozornost celého světa. Magazín Los Angeles Times měl příležitost trojici vyzpovídat, překvapivě však nekladl otázky směřující k motoristickému pořadu - možná i proto, že věděl, že by jasné odpovědi nedostal. Proto se spíše předmětem rozhovoru stala láska moderátorů k automobilům a díky tomu se můžeme dozvědět i věci, o kterých jsme dříve neslyšeli.
Jaký první motorizovaný vůz jste vlastnili a jaký první jste opravdu milovali?
Clarkson: Ford Cortina 1600e. Zaplatil jsem za něj 800 liber. Bylo to první auto, které jsem miloval. Ale nemám vůbec představu, co se s ním stalo. Dokážu si ale představit, že z něj někdo udělal konvici na vaření vody.
May: Vauxhall Cavalier první generace. Dal mi ho můj táta a byla to tak trochu „nenažraná pokladnička“. Prodal jsem ho na konci svých studentských let, protože jsem byl příliš švorc, abych vůbec natankoval nádrž. Když je vám ale 17 a někdo vám dá auto, otevírá se před vámi celý svět. Je pak těžké milovat něco více než onen vůz.
Hammond: Prvním povozem, které jsem kdy vlastnil, byla Honda MTX50. Když mi bylo šestnáct, zaplatil jsem za něj 200 liber. Představovala pro mě motorizovanou svobodu. Díky ní jsem mohl poprvé vyjít z domu, protočit klíčky na prstu a vyrazit. Velmi pomalu, velmi hlučně a za doprovodu oblaků modrého dýmu.
Jaký je váš nejoblíbenější vůz vůbec, a proč?
Clarkson: To bude Lexus LFA, přestože má palivovou nádrž o velikosti zapalovače Zippo, nemá držáky na nápoje a stojí třikrát více, než by měl. Má ale motor V10, který řve jako divoké zvíře. Právě ten zvuk je důvodem, proč tohle auto po celou dobu chci.
May: Myslím, že by to byl motocykl Honda C50 Step 3, protože má takový historický i sociologický význam. Mám tři, přičemž na jednom jsem jel právě včera.
Hammond: Všeobecně miluju motocykly, pravděpodobně stejně, ne-li více než automobily, takže by to měl být motocykl. Ale také miluju Pagani Zonda. Miloval jsem i jízdu v Lamborghini Sesto Elemento. A miluju Land Rovery pro jejich pokornou ochotu k práci.
Je nějaké vozidlo, které jste prodali a teď toho litujete?
Clarkson: Ano, prodal jsem BMW 300 CSO za pouhé 3 000 liber, nyní má ovšem hodnotu okolo 150 000 GBP. Prodal jsem ho, protože jsem byl na mizině. Bankomat mi nechtěl dát žádné peníze, a já jsem chtěl jít popíjet.
May: Upřímně odpovídám, že ne. Ta auta byla skvělá ve chvíli, kdy jsem je vlastnil, ale pak jsem jim dal volnost. Jako když vypustíte zraněného ptáčka, kterého jste vyléčili.
Hammond: Jednou jsem se kvůli neuvážené šlechetnosti zbavil Subaru Brat a od té doby toho lituju. Také jsem prodal Ferrari 550. Nyní by přitom mělo čtyřikrát větší hodnotu, než za kolik jsem jej prodal.
Pokud byste nedělali to, co nyní, jaké jiné profesi byste se věnovali?
Clarkson: Byl bych zlodějem. Opravdu chytrým zlodějem Vloupával bych se do domů jiných lidí a kradl bych jim šperky. Vlastně v důchodu se jím ještě mohu stát.
May: Rád přemýšlím o tom, že bych se stal něčím jako chirurgem... byl jsem ale příliš líný blbec, který ve škole tvrdě nestudoval. Myslím, že bych tedy skončil u práce, která vyžaduje jistou ruční zručnost, stal bych se mechanikem nebo něčím takovým.
Hammond: Asi se budete smát, ale vážně jsem zvažoval, že bych se stal architektem. Chtěl jsem jít na univerzitu studovat architekturu, ale byl jsem až po uši v dluzích kvůli autům a motocyklům, které jsem nakoupil, že jsem si nemohl dovolit další sedmileté vzdělávání. Představte si to - měl bych opravdovou dospěláckou práci a byl bych respektovaným členem společnosti se vší zodpovědností, důstojností a významem. Tedy pravý opak toho, čím jsem dnes.
Clarkson nade vše miluje Lexus LFA...
...zatímco pro Hammonda a Maye mají velký význam motocykly
Zdroj: Los Angeles Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejčtenější články
- Už i v Evropě. Krachující Fisker v zoufalosti zlevnil všechna auta o 507 tisíc Kč, koupit je není problém ani pro Čechy
9.4.2024 - The Grand Tour se má vrátit bez Clarksona a spol., proč by se na ni ale pak měl někdo dívat?
9.4.2024 - Subaru začalo prodávat sportovní BRZ úplně oholené i s ocelovými koly. Je tak levné, že vám to bude jedno
9.4.2024 - Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci
9.4.2024 - Bizár dne: Ojeté Porsche Taycan koupíte po obří ztrátě hodnoty levněji než Audi e-tron GT, které z něj vzešlo
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva