Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení
21.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka přišla během krátké doby o tvůrce modelu i8 a osoby zodpovědné za pohonné ústrojí či design elektromobilů a hybridů.
Ještě před několika málo měsíci se mohlo zdát, že BMW má nakročeno k tomu stát se jednou z vedoucích automobilek na poli elektrifikace a hybridizace. Opřít se přitom mohlo hlavně o modely i3 a i8, na které se zpočátku stály fronty pomalu jako za komunismu na Škodu Favorit. Nicméně jak jsme zmínili na počátku tohoto týdne, zájem výrazně opadl, neboť prodeje za první tři měsíce letošního roku jsou o téměř čtvrtinu nižší než loni ve stejném období.
Pokles registrací ale dost možná není tím hlavním problémem, který divizi BMW i trápí. Oddělení zabývající se elektromobilitou opouští jeden klíčový pracovník za druhým. Již minulý měsíc z Mnichova odešel Carsten Breitfeld. Ten přitom pro automobilku pracoval dlouhých 20 let a stál za vývojem již zmiňovaného hybridního sporťáku i8. Nově ovšem vede čínský startup Future Mobility Corp.
Do stejné firmy, která je financována společností Tencent Holdings, nyní zamířili také Dirk Abendroth, Benoit Jacob a Henrik Wenders. Ti budou zastávat posty viceprezidentů pro software a konektivitu, design a marketing. První přitom pro BMW vyvinul pohonné ústrojí divize i, druhý byl šéfem designu a třetím hlavou produktového plánování.
Aktuálně není jisté, co za tímto exodem stojí, sázka na finance ale nejspíše nebude střelou výrazně mimo terč. Kromě toho se evidentně zdá, že BMW poněkud podcenilo konkurenci, která na trh chrlí jeden hybridní či elektrický model za druhým. Ačkoliv se tedy letos dočkáme faceliftu i3, třetí vůz divize je prozatím v nedohlednu. Spekulovaný čtyřdveřový sedan i5 by měl dorazit až v roce 2020.
Lidé blízcí automobilce naznačují, že pro mladé lidi, kteří chtějí změnit svět, je to příliš dlouhá doba. Na druhou stranu je otázkou, jestli tady BMW něco utíká - racionálnějším se jeví být přístup Sergia Marchionneho, který ví, že s elektromobilem snadno přijde na trh v momentě, kdy bude možné vyrobit vůz rozumně fungující a pro automobilku ekonomicky ospravedlnitelný. To dnešní „íčka” nejsou a pokud někdo říká, že brzy budou, neměl by zapomínat, že podobná očekávání automobilový svět skloňuje už déle než sto let...






BMW již před měsícem přišlo o tvůrce hybridního sporťáku i8, nyní divizi opustili další tři klíčoví pracovníci
Zdroj: The Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 4 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejčtenější články
Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 19:11 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch