Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodnes zánovní Škoda Octavia II v bizarní specifikaci stojí pakatel, i když vypadá jako z katalogů škodovky
9.11.2024 | Petr Miler
Druhá generace Octavie asi není tím autem, po kterém by vás napadlo toužit, ale podívejte se na tento kousek. Vypadá skutečně jako z dobových katalogů, navíc v rukou jediného majitele téměř nejezdil. A stojí tak málo, že o něm možná začnete uvažovat.
Škoda Octavia je obecně tím nejtuctovějším autem, na které můžete narazit v českých bazarech. A modely druhé generace nejsou výjimkou - jen na Sautu jich v tuto chvíli vidíme tisíce. I mezi tak běžnými vozy se ale najde kousek, který dokáže vystoupit z davu. A to přesto, že jeho technika nevzbuzuje moc touhy mezi jakkoli ambicióznějšími řidiči.
Vůz na fotkách níže si v roce 2005 jeho stále aktuální německý majitel. K dispozici je po něm vlastníkovi jako až neuvěřitelně zachovalé garážové auto, což z něj samo o sobě dělá lákavější nabídku. Nakonec je ale nezajímavější tím, jak vypadá - je to skoro katalogová specifikace předfacelitového provedení s velkými litými koly, výbavou Elegance a světlým lakem. A protože vypadá, jako by ji včera vyrobili, působí najednou atraktivně.
Stinnější stránkou budiž, že jde o verzi s motorem 1,6 FSI, který moc dobře nejel a z nabídky se pakoval už po čtyřech letech. Také proto se podobné auto nevídá, pozoruhodná je ale i další specifikace, která ke skoro základnímu motoru přidává velmi bohatou výbavu. Dávalo by pak smysl, kdyby majitel s takovým vozem jezdil, ale nestalo se, auto prý bylo skoro pořád v garáži. Notoricky známý liftback tak má v tuto chvíli najeto jen 40 tisíc kilometrů, což je na Octavii II po 19 letech skoro nic.
Jak jsme už zmínili, pod kapotou je svého času spíš rozpačitá, dnes prakticky nevídaná benzinová jedna-šestka s atmosférickým plněním. Výkon 115 koní je skromný a není vhodný pro závody jakéhokoli typu, je ale docela odolný a nemá v sobě žádné záludnosti, které by se mohly pokazit. Auto plní jen normu Euro 4 a není tu žádné turbo, pro některé to budou dnes dobré prodejní argumenty.
Nezajímavý motor žehlí opravdu bohatá výbava, cokoli od automatické dvouzónové klimatizace přes navigaci až po vyhřívání kožených sedadel je na palubě. Nejzajímavější je ale stejně stav auta, který prodávající označuje za dokonalý. A zdá se, že nepřehání. Nevidíme prakticky žádné podstatné opotřebení zvnějšku ani uvnitř a servisní historie má být též blízká té bezchybné.
Právě stavu vozu spolu s vysokou výbavovou specifikací něj dělá jedinečnou nabídku, která by pro některé mohla být v bazarech svérázným lákadlem. Cena je rozhodně neodradí, 6 300 Eur, tedy asi 159 tisíc Kč, je za takto pěkné auto skoro pakatel. V době, kdy zcela „oholená” nová Octavia startuje na 570 tisících Kč a Fabia na čtyřech stovkách, je to nutně lákavá cena.









Dodnes krásná Škoda Octavia II láká stavem i výbavou, méně už motorem. Ale za svou cenu? Nechali bychom si říci, je to menší stroj času. Foto: Digger, publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Oktavia wie neu@Mobile.de
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 4 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Dacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před hodinouMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 3 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 4 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 5 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva