Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění

Ani při natáčení pořadů jako Top Gear nebo The Grand Tour zjevně není těžké přijít k vážnému zranění. V tomto případě se ale každý se zkušeností se Škodou s motorem vzadu bude chytat za hlavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění

13.7.2020 | Petr Prokopec

Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění

/

Foto: Drive Tribe@Youtube

Ani při natáčení pořadů jako Top Gear nebo The Grand Tour zjevně není těžké přijít k vážnému zranění. V tomto případě se ale každý se zkušeností se Škodou s motorem vzadu bude chytat za hlavu.

Pokud jste vlastnili nebo nadále vlastníte Škodu 742, tedy proslulé stopětky, stodvacítky a další podobné typy, pak jistě víte, že existují mnohá úskalí, na která je třeba dávat pozor. Jedním z nich je jízda do zatáček, ovšem nikoliv kvůli nekomunikativnímu řízení či špatnému podvozku. Často se totiž stávalo, že vlivem setrvačných sil došlo v nádržce na dolévání vody na nežádoucí pohyb plováku, jenž následně ucpal výpustní hrdlo. Či se pouze zasekl termostat. Výsledek byl ovšem pokaždé stejný a projevoval se kouřem zpod kapoty.

Na požár v motorovém prostoru díky bohu obvykle nedocházelo, pohonná jednotka se „pouze” začala přehřívat. O to chladnější hlavu jste ovšem v dané situaci museli zachovat, třebaže správný postup je dobře znám. Abyste vám totiž nehrozilo opaření od páry v nádržce či úder víčkem, jenž by poháněl nemalý tlak, skutečně jste při přehřátí pohonné jednotky museli na chvíli složit ruce v klín a s rezervní lahví vyčkat pár minut, než došlo na ochlazení motorového prostoru.

Že vám zbytečně strašíme? Chyba lávky, starších vozů, a tedy nikoliv jen u Škod s motorem vzadu a pohonem zadních kol, jsou totiž podobná zranění vcelku běžná, jak jsme ostatně svého času viděli. A před dvěma lety k takovému málem přišel i James May. Tomu se totiž přehřál motor Mercedesu S123 Kombi, se kterým před třemi roky natáčel Mozambický speciál. Jeden z členů štábu, vedle nějž moderátor stál, udělal totiž přesně to, před čím varujeme. Tedy uvolnil příliš rychle víčko expanzní nádobky chladicí soustavy.

Zpoza kapoty záhy vytryskl gejzír páry a vařící vody, kterému naštěstí všichni přítomní zvládli uniknout. Jak přitom následně May trefně poznamenal, přesně z toho důvodu jsou ve vozech varovné nápisy. A jelikož je lidé ani tak neposlouchají, začali automobilky přivádět do hry stále více elektronických asistentů, z nichž mnohé již ani nejdou vypnout. Těmto případům zatím žádná berlička nezabrání, možná by ale měla. Jak vidno, chyby dělají i profesionálové.


Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 1 - James May mozambicky special nataceni nehoda 01Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 2 - James May mozambicky special nataceni nehoda 02Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 3 - James May mozambicky special nataceni nehoda 03Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 4 - James May mozambicky special nataceni nehoda 04Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 5 - James May mozambicky special nataceni nehoda 05Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 6 - James May mozambicky special nataceni nehoda 06Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 7 - James May mozambicky special nataceni nehoda 07Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 8 - James May mozambicky special nataceni nehoda 08Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 9 - James May mozambicky special nataceni nehoda 09
James May se před dvěma lety takřka na vlastní kůži přesvědčil, že přehřátý chladič starších aut se skutečně nemá ihned otvírat. Foto: Drive Tribe@Youtube

Zdroj: Drive Tribe

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.