Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistrovská F1 vyzvala ve sprintu tuningová monstra s víc jak 1 000 koní, neměla to dělat
31.7.2021 | Petr Miler
Je možné vyrovnat dynamiku ef-jedničky extrémními úpravami už tak extrémně rychlých silničních aut? Přesně na to zkusili přijít Britové a došli k zajímavým závěrům.
Není to tak dávno, co jsme vám ukazovali srovnání dynamiky Bugatti Chiron s Formulí 1 v podání Mata Watsona z Carwow. Uvedli jsme jej tehdy s tím, že nic úchvatnějšího hned tak neuvidíte a pokud jde o srovnání dynamiky ryze sériových silničních aut, pak skutečně ne. Ale co když do hry zasáhne tuning?
Běžně si pod tímto slovem představíme Škodu Octavia TDI s „chipem” a velkými koly, možnosti úprav ale zdaleka nekončí zde. Specializované firmy si berou do parády i ta nejlepší z nejlepších aut a obdařují je úpravami, vedle nichž bledne i zmiňované Bugatti. A přesně taková dvě se znovu postavila proti stejné ef-jedničce řízené Davidem Coulthardem, Red Bullu RB7, tedy mistrovskému speciálu F1 z roku 2011.
Není to tedy nejnovější Formule 1 a ty současné budou jistě o něco rychlejší, ale v přímce rozdíl dramatický nebude. Navíc toto je ještě stroj z dob atmosféricky plněných osmiválců, který zní jako žádný turbomotor na světě. Jeho 750 koní přesto není na dnešní dobu bůhvíco, ovšem v kombinaci s hmotností pouhých 650 kilo je to rázem jeden z nejrychlejších strojů, které kdy jezdily po zemi. Co se proti němu postavilo?
Skutečně žádná ořezávátka, ale extrémisté mezi tuningovými monstry. Jednak šlo o Lamborghini Huracán s motorem 5,2 V10 doplněné o dvojici turb, které má dávat výkon okolo 1 200 koní. A vedle něj Nissan GT-R s kompletně přepracovaným motorem převrtaným na 4,1 litru, který dává až 1 300 koní. Navíc na rozdíl od F1 disponují pohonem všech kol, což se hlavně při startu z místa hodí, tuplem když panují lehce deštivé podmínky.
Výsledek? Podívejte se na to sami, je to řež, jaká se nevidí. Nejpikantnější je, že Formule 1 byla přemožena, a to oním Lamborghini, které se zdá být velmi efektivní hlavně při startu z místa i z nízkých rychlostí. Formule 1 měla hlavně problémy s trakcí, ale ani poté nebyla rychlejší, jen držela krok. Všechna auta se každopádně s časem na čtvrtmíli dostala pod 9,5 sekundy, což je bláznivé, uvážíme-li, že dvě z nich prohrála. Lambo s 1 200 koňmi totiž tuto disciplínu zvládlo jen za 8,9 sekundy.
Stejně dopadl i závod s letmým startem, kdy opět zvítězil Huracán (rozjel se až na 355 km/h jako nic) před F1 a GT-R, při brzdění se ale ukázalo, kde by Formule 1 jasně vládla - na jakkoli technické trati, brzdná dráha ze 160 km/h je oproti zbylým autům snad poloviční. Skutečně pozoruhodné klání, které se jen tak nevidí.



Mistrovská Formule 1 z roku 2011 je stále extrémně rychlý stroj, hlavně na okruhu, při akceleraci v přímce ale muselo sklonit hlavu před Lamborghini Huracán se skoro dvojnásobným výkonem oproti sérii. Ilustrační foto: Red Bull Racing
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
před 2 hodinamiEU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
včeraDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva