Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari omezí produkci, loňský rekordní počet prodaných aut ohrožuje exluzivitu
10.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jen málo značek si může dovolit takovou šílenost jako je snížení počtu prodaných aut, aby udrželo jejich exkluzivitu. Stáj Ferrari je jednou z nich.
Italsko-americký koncern Fiat/Chrysler mnoho důvodů ke spokojenosti nemá, pokud ale může mít z něčeho skutečnou radost, pak jsou to bezpochyby obchodní výsledky své maranellské sportovní dcery. Automobilce Ferrari se v roce 2012 podařilo prodat přes 7 300 vozů, což je o padesát procent více než v roce 1991, kdy ke značce se vzpínajícím se koníkem nastupoval současný šéf společnosti Luca di Montezemolo.
V souvislosti s těmito výsledky poskytl generální ředitel Ferrari rozhovor kolegům z Automotive News a zajímavá byla především odpověď di Montezemola na otázku, jestli firma překoná loňské prodeje i letos. „Daří se nám i v tomto roce. Nové LaFerrari jsme vyprodali ještě před jeho veřejnou premiérou na ženevském autosalonu, navzdory tomu jsme se letos nezaměřili na navýšení poptávky, ale pozdvižení exkluzivity Ferrari,“ řekl šéf Scuderie.
Co přesně jeho slova znamenají? Di Montezemolo později na prezentaci strategického plánu přiznal, že automobilka zkrátka sníží roční prodej pod 7 000 aut. „Učinili jsme toto rozhodnutí i kvůli vytříbení našich dealerství. Prodejci musí pochopit, že je důležitá kvalita a nikoli množství,“ dodal Luca di Montezemolo.
Ve hře ale podle něj není pouze další vylepšení přístupu ke klientům. „Zvýšení exkluzivity ochrání naše marže, ale rovněž zůstatkovou hodnotu vozů našich zákazníků,“ připustil di Montezemolo a přiznal, že se firmě od roku 2011 podařilo zvýšit marži ze 14,1 na loňských 14,4 procenta a letos by mohla stoupnout až k patnácti procentům. „Bude to však náročné,“ říká šéf Ferrari, „čelíme intenzivnímu investičnímu programu.“ Di Montezemolo tím naráží na nábor 250 nových zaměstnanců, z nichž 200 bude vyčleněno na výrobu nových pohonných jednotek pro Maserati, včetně dieselů.
Přesto se Ferrari stěžovat nemůže a také jeho šéf si uvědomuje, že postavení firmy je lepší než kdykoli předtím. Při sedmi- až osmileté obměně jednotlivých modelů v nabídce byl nejstarší typ California představen na podzim 2008 a modernizován v roce 2011. „S obnovováním našeho sortimentu nemusíme pospíchat, ačkoli vyměnit nebo inovovat pět samostatných modelových řad v tak malé společnosti jako je ta naše vyžaduje kolosální úsilí,“ vysvětluje.
Iniciativa ve všech směrech se však Ferrari každopádně vyplácí, mimořádně úspěšný se jeví především individualizační program Tailor-Made, tedy něco jako šito na míru. „V průměru si zákazník objedná příplatkové prvky v hodnotě 33 tisíc dolarů, což je asi deset procent z maloobchodní ceny, v rámci programu Tailor-Made je však průměrná hodnota úprav 65 750 dolarů,“ říká hrdě di Montezemolo.
Příjmy Scuderie nicméně rostou také díky oddělení Ferrari Classiche Department zaměřeném na renovace starších vozů, takže automobilka zvažuje otevření pobočky v Kalifornii a slušně se vyvíjí rovněž obchod se vším, co nese logo Ferrari. Prodej licenčního tovaru a merchandising ve více než padesáti prodejnách po celém světě firmě loni vynesl 60 milionů dolarů, jehož součástí je rovněž zábavný park v Abú Dhabí. Více něž budovy kterékoli jiné automobilky je přitahována i centrála v Maranellu. „Loni navštívilo naše muzeum Galleria Ferrari čtvrt milionu návštěvníků a letos očekáváme, že jejich počet stoupne na 280 tisíc. Jsem pořád ohromen počtem lidí přitahovaných městečkem s populací čítající 17 tisíc obyvatel,“ konstatoval na závěr rozhovoru Luca di Montezemolo.











LaFerrari bylo vyprodáno už před jeho veřejným debutem, teď jeho technologie poslouží při vývoje následujících nových modelů
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 11 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejčtenější články
Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
21.5.2025S elektromobily na věčné časy a nikdy jinak! Prodejní šéf VW po všem opakuje matku všech klišé: „Budoucnost je elektrická.”
21.5.2025Nová Toyota RAV4 je venku a sází na úplně jiný, rozporuplnější vzhled. A kontroverzní je i tím, co má pod kapotou
21.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.17. 20:48 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch