Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari Tailor-Made oficiálně: program individualizace vám ušije koníka na míru
8.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ferrari odhalilo detaily programu personalizace aut pro nejlepší klientelu jménem Tailor-Made. Na výběr budou tři témata: Scuderia, Classica a Inedita.
Nákup vozu značky Ferrari není pro drtivou většinu smrtelníků dosažitelná věc. Přesto existuje i v té o něco šťastnější skupině lidí, kteří si maranellské koně můžou dovolit, okruh zákazníků oceňujících ještě více osobního přístupu, ještě více individualizace. Ferrari těmto klientům umožňuje jít několika cestami.
Můžou si koupit třeba auto z omezené série, kam patří kupříkladu nedávno představená ryzí závodní záležitost 599XX Evolution s výkonem 750 koní anebo dát přednost výběru z několika verzí rozlučkových strojů 599 GTB 60F1. Pak jsou tady samozřejmě „běžná“ sériová Ferrari, která ale nemusí zůstat v původním stavu, pokud se zapojíte do speciálního programu Tailor-Made. O tom jsme se již dříve v krátkosti zmínili díky uniklým fotkám z jeho prezentace pro vybrané zákazníky, teprve nyní se ale oficiálně stává součástí nabídky firmy.
Ferrari ve své zprávě uvádí, že chce navázat na tradice z 50. a 60. let, kdy byly možnosti výběru materiálů, barev a zpracování natolik široké, že na silnice vyjížděly převážně naprosté unikáty šité na míru tak, aby vyhovovaly těm nejtajnějším přáním majitele. Tuto chce zmiňovaný program následovat možnostmi vlastní volby odstínu laku a čalounění, výběru povrchové úpravy panelů kabiny, speciálními doplňky a vlastně celkovým zpracováním auta. Aby z toho nevznikla pejskově-kočičí dobrota, dostane každý takto náročný klient osobního designéra, který se už postará o to, aby byla jeho volba „v souladu s tradicemi značky Ferrari“.
Jakmile budou parametry automobilu přesně definovány, bude zadán do výroby a jeho příští majitel - pokud tedy disponuje dostatkem volného času - může sledovat proces jeho vzniku. Ti s nabitějším časovým harmonogramem pak mají možnost alespoň zajet do Maranella a svého vzpínajícího se koníka vyzvednout osobně.
Program Tailor-Made bude rozdělen do tří tematických okruhů. První s označením Scuderia (v překladu stáj nebo také hřebčín, ale ten asi v tomto případě Ferrari na mysli mít nebude...) se vzhlíží ve slavné závodní historii a nabídne materiály vzešlé nebo používané ve sportovním oddělení, čímž má automobilka na mysli uhlíkové kompozity, kevlar, alcantaru a různé typy mikrovlákna, pogumovanou kůži, jelenici. Sedadla si můžete nechat očalounit tou samou kůží, která se kdysi používala na potažení skořepin v monopostech F1 a k mání bude třeba i materiál Alutex kombinující hliník se skelným vlánkem.
Druhá sekce nese jméno Classica, což asi není nutné překládat. Ferrari uvádí, že tato část programu se zaměří na klasické materiály v moderním podání, kde rozhodně nebude chybět kvalitní vypracovaná i přírodní kůže, kašmír, samet, případně pochromované detaily a výběr ze starších pastelových odstínů laků.
Poslední název Inedita znamená bezprecedentní a tak mají vypadat i výsledné experimentální vozy. Tato část bude nabízet inovativní stylistické prvky respektující základní hodnoty značky, ačkoli nám není známo, kdy kromě nedávno představené Californie použilo Ferrari například džínsovinu, která je zde zmiňována. K dalším materiálům bude patřit také tlustější kožené čalounění, blíže nespecifikované technické tkaniny nebo modrá uhlíková vlákna. Mantinely by zde měly být opravdu velmi nízké.
Zveřejnění cen podobných úprav jistě nečekáte, také je pro vás nemáme. Pokud byste ale zatoužili po trochu osobitějším stylu vašeho nového Ferrari, Taylor-Made je vám od této chvíle plně k dispozici.
Ferrari se chce vrátit k bezprecedentní individualizaci aut, která byla v polovině minulého století u takto drahých aut vcelku běžná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 44 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva