Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari za rok 2013 prodalo méně aut než předloni, tržby i zisk šly přesto nahoru
19.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Žádný koník již z Maranella nevyjíždí bez individualizace. Dobře se ovšem vede i divizi prodávající hračky a oblečení, loni vydělala 1,5 mld. Kč.
Není to dlouho, co jsme informovali o prodejích Maserati za rok 2013. Stejně jako celá řada dalších prémiových značek i automobilka s trojzubcem ve znaku dosáhla razantního navýšení oproti předchozímu období. Naprosto proti proudu se ovšem vydalo Ferrari, pro které je exkluzivita vším. To ostatně značka deklarovala již v průběhu loňského roku, kdy ohlásila, že vyrábět nyní bude maximálně sedm tisíc nových aut ročně.
Tento neobvyklý záměr byl skutečně dodržen a Italové kvůli němu za minulý rok evidují pokles prodejů o 5,4 procenta oproti předchozímu období (7 318 registrací versus 6 922 registrací). Pro automobilku to ale rozhodně neznamenalo snížení příjmů. Tržby totiž vyskočily o 5 procent na 2,3 miliardy Eur (cca 63,25 mld. Kč), zatímco čistý zisk povylezl o 5,4 procenta na 246 milionů Eur (6,77 mld. Kč).
Vyjma toho navíc značka ukončila své obchody s bankovním zůstatkem ve výši 1,36 miliardy Eur (37,4 miliardy korun), což je nejvyšší suma, k jaké se Ferrari v závěru roku dopracovalo. A to navzdory neustálému vývoji nových modelů a rozsáhlým investicím v rámci motorsportu (ty navíc loni byly vyšší než kdy jindy kvůli novým přeplňovaným agregátům ve Formuli 1). Jak je to možné?
Důvodů je více, za nejzásadnější ale můžeme považovat personifikaci. Všechna loni prodaná auta si totiž prošla zakázkovým programem Tailor Made. A ten dokáže cenu setsakra navýšit, neboť třeba karbonový držák nápojů ve Ferrari F12 Berlinetta vychází 2 112 Eur (58 tisíc korun) a taková sada čtyř středových krytek kol (rovněž z uhlíkových vláken) stojí zběsilých 480 Eur (13 200 Kč).
Vedle toho se patřičně rozjela také divize Special Projects, která staví konkrétní vozy na zakázku, a navyšující počet klientů eviduje také oddělení Ferrari Classiche zabývající se renovacemi veteránů. Dobré výsledky má ale i program Corse Clienti, a aby toho nebylo málo, pak své přihazuje prodej hraček, oblečení a doplňků. Loni lidé nakoupili „okoníkované” zboží za 54 milionů EUR (1,458 mld. Kč).
Je tedy zjevné, že titul nejmocnější značky světa nezískalo Ferrari z rukou britské analytické společnosti Brand Finance náhodou. Zlaté vavříny drží v Maranellu již podruhé v řadě, neboť se jim opět povedlo převálcovat společnosti jako Apple nebo Google. Dá se tedy počítat s tím, že do budoucna se zřejmě čekací listiny natáhnou na více než dva roky.





















Ferrari 458 Speciale a California T jsou novinkami italské značky. V prvním případě je však již celá letošní produkce vyprodaná. Mnoho volných koníků tak již k mání vlastně není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- První Pole Position získal na BalatonRingu Marc Marquez 11:32
- Marquez těsně poražen Acostou včera 17:23
- Salač postoupil v Maďarsku přímo do Q2 včera 17:11
- Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera včera 12:25
- Úvod na nové trati patřil Marcu Marquezovi včera 12:04
Nejnovější články
Drahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
před 2 hodinamiItalové začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
před 3 hodinamiMercedes dál střílí naslepo, i po všech přehmatech a strojených obratech sází na stejně slabou kartu
před 5 hodinamiBugatti začalo prodávat hodinky s „šestnáctiválcem”, s největší pravděpodobností stojí víc než váš dům
před 6 hodinamiKia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva