Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22
5.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Takhle vypadá netradiční propagace downsizingu. Spotřeba 2,4 litru, akcelerace na stovku za 4 s a 11. nejrychlejší čas na Nordschleife.
Ford je na svůj benzinový tříválec EcoBoost o litrovém objemu patřičně pyšný, možná až příliš. Pohonná jednotka letos získala titul Motor roku a tak se jej značka snaží protlačit pod kapotu snad všech vozů a vozítek, s nimiž má co do činění. Pravdou je, že Mondeu by asi 100, či případně 125 koňských sil k legálnímu pohybu po dálnici asi nestačilo. U lehké formule ovšem minimotůrek nevadí. Zvláště, když je naladěn na výkon 205 koní.
Modrý ovál tímto dokazuje, že dříve ohlášených 180 koňských sil lze u tohoto motoru snadno překonat. Zároveň nám však dává důvod znovu se zamyslet na smyslem smysluplností downsizingu. Ne, že bychom se nyní začali modlit k dvouválci TwinAir od Fiatu, to ani náhodou. Ovšem uložení lehké a skladné pohonné jednotky pod kapotu formule smysl dávat může.
Více válců by samozřejmě prospělo kultivovanosti a absence turbodmychadla by jistě vylepšila lineárnost dodávky výkonu, druhou stránkou věci byla navýšená hmotnost. Takhle prostě musíme přijmout nezvratitelný fakt - Formule Ford s litrovým motorem EcoBoost zajela okruh Nürburgring za 7 minut a 22 sekund.
Tím stanovila jedenáctý nejrychlejší čas mezi produkčními vozy, což nám naznačuje hned dvojí. Zaprvé, Formule Ford může klidně na veřejné silnice. A zadruhé, s minimotůrkem, šestistupňovou manuální převodovkou a standardními silničními pneumatikami je rychlejší než Lamborghini Aventador o výkonu 700 koní nebo 660koňové Ferrari Enzo.
Zároveň by přitom měla být úspornější, neboť podle měření značky by při rychlosti 56 km/h mělo každých 100 km odtéct z nádrže jen 2,4 l. Při zvýšení tempa na 120 km/h přitom spotřeba povyleze na 5 l/100 km. Přesto Formule Ford zvládá zrychlit z klidu na stovku za necelé čtyři sekundy a rozjede se až na 255,5 km/h.
Je ale velká škoda, že značka se nepochlubila také spotřebou po zajetí rekordního kola. Necelých jednadvacet kilometrů totiž Formule Ford zdolala průměrnou rychlostí 169 km/h. To by se možná automobilce nehodilo do krámu...

































Díky nízké hmotnosti nevadí Formuli Ford ani litrový motor. Na okruhu Nürburgring je totiž rychlejší než Lamborghini Aventador nebo Ferrari Enzo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
dnesFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejčtenější články
Od „nadřazené technologie” k imitaci „dinosaurů”: Porsche s novým elektromobilem udělá přesně to, co roky zarytě odmítalo
19.7.2025Nula lidí. Manažer automobilky poctivě sečetl počet zákazníků, kteří si od ní chtěli koupit elektrické auto, tím vývoj skončil
20.7.2025Automobilka vietnamského nudlového miliardáře to po fiasku osobních aut zkouší s lacinou dodávkou, oholila ji až na dřeň
20.7.2025Šéf Volva tváří v tváři fiasku nových modelů kapituluje: Potřebujeme novou XC90
20.7.2025Snová továrna roky prezentovaná jako výkladní skříň výroby elektromobilů přejde na produkci aut s motory V6 a V8
20.7.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.17. 21:09 - petr_riha
- Onboard videa 08.17. 17:23 - brnenska.odchytova
- S větrem ve vlasech.... 08.17. 14:32 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB