Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Francouzské auto s téměř půlmilionem km na prodej existuje. Vypadá docela fit, nestojí skoro nic
19.6.2023 | Petr Miler
Když někdo řekne, že francouzská nebo italská auta nevydrží, jejich fandové odpoví: „Předsudek!” Jenže statisticky i empiricky jsou vysoké kilometrové nájezdy u některých značek opravdu neobvyklé a člověk se pak musí podivovat už nad takovýmto Citroënem.
Hodně ojetým autům se věnujeme pravidelně, protože vysoké kilometrové nájezdy jsou podle nás nejlepším znakem dlouhé výdrže. Logika za tímto tvrzením je jednoduchá - pokud nějaké auto „drží”, majitel s ním jezdí a jezdí. A pokud ne, tak ho spíše opravuje a dříve nebo později prodá. Až se dostane do situace, kdy o něj přes stále relativně nízký kilometrový proběh nikdo nemá zájem, protože cena jeho dalšího provozu je příliš vysoká na to, aby jej někdo chtěl byť za velmi nízkou cenu.
Statistiky jako ta výše odkazovaná naznačují, že s nájezdy na tom všechny značky a modely aut nejsou stejně. Dá se pochopitelně čekat, že se Škodou Fabia se bude jezdit méně než s BMW 5, ale pokud jde o vozy stejných tříd a obvyklého využití, jen jiných značek? Tam už je podobné srovnání zcela relevantní.
Někteří na podobné statistiky reagují tím, že hodně ojeté auto se najde u prakticky každé značky a typu. Jenže není to pravda, ani optikou extrémů si nejsou jednotliví výrobci ani za mák blízcí - pokud vám ukazujeme nějaké hodně jeté auto, je obvykle německé, znovu německé, švédské nebo japonské. Takových vozů je navíc na trhu obvykle stabilně hodně, u jiných značek ale obvykle nejsou žádná.
Nejsme „rasisté”, a tak i na taková auta čekáme. A někdy se objeví, ukázali jsme vám třeba hodně jeté Hyundai nebo značně „olítaný” Fiat. Korejská auta s vysokými nájezdy, řekněme okolo půl milionu km, už se vídají, ta italská jsou ale téměř neexistující věcí. A to samé platí po autech francouzských, přesto se i takové občas najde.
Konkrétně dnes budeme hovořit o Citroënu. Pokud se podíváte na všechny ojetiny této značky v Evropě, najdete nyní v prodeji jen hrstku aut s nájezdy okolo půl milionu km. Pokud mezi nimi pomineme nesmysly, překlepy a dodávky, najde se jen pár strojů, obvykle vyřazené taxíky. Na jedno auto s obvyklejším využitím a vyšším nájezdem ale narazíte - kombík C5 z roku 2010.
Ne že by tedy jezdil zase tak moc, ale jezdil dlouho - za 13 let v rukou jediného majitele urazil skoro 438 tisíc km. V průměru asi 37 tisíc km ročně skutečně není extrém, ale není to ani málo a Citroëny s takhle vysokým číslem na tachometru za jakkoliv dlouhou dobu k vidění nebývají. Tento to dotáhl až ke zmíněné cifře a ztratil při tom téměř veškerou svou hodnotu - vůz se dnes prodává jen za 2 500 Eur, tedy asi 59 tisíc korun.
Je to jinak docela obvyklá C5, kombík s motorem 2,0 HDi (a manuální převodovkou!), který podle prodávajícího stále nabídne 136 koní. Zajímavé je, že nepůsobí úplně špatně, zejména interiér je velmi zachovalý. A také technika je prý fit, máme-li věřit prodávajícímu. Zda o takový stroj mít zájem, je otázkou - že toho hodně najel, může být důvodem věřit i další výdrži. Anebo je na posledním tažení. O to tu ale nakonec nejde, chtěli jsme vám spíš ukázat něco, co se příliš nevidí. Jak vidno, i Citroën se skoro 500 tisíci km „může vzniknout”, nic obvyklého to ale ani po dnešku není a patrně ani nebude.









Průměrný roční nájezd tohoto auta není extrémní, protože jej ale první majitel vlastnil 13 let, dotáhl to s ujetými km docela daleko. U Citrënů - a francouzských aut obecně - je už to rarita. Foto: Lowes Biler, publikováno se souhlasem
Zdroj: Lowes Biler@Mobile.de
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
dnesIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejnovější články
Muž najel se Škodou Octavia I přes 1 milion km, zvládl to s původním motorem i spojkou. To se asi podiví tomu, co si teď koupil
před 4 hodinamiStudie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
před 5 hodinamiNejméně jeden miliardář vlastnící extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
před 7 hodinamiTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
před 8 hodinamiBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva