Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hrdina najel s ceněným sporťákem za desítky milionů víc než ostatní majitelé dohromady, teď ho zkouší prodat
13.9.2022 | Petr Prokopec
Podobná auta naprostá většina majitelů zavírá do garáží. A pokud s nimi vůbec něco najedou, jde o pár tisíc kilometrů za několik let. Majitel tohoto exempláře jej ale používal denně, třebaže jen za hezkého počasí. Na to špatné měl stejné auto předchozí generace.
V roce 2015 představil Ford druhou generaci supersportovního modelu GT. Automobilka zároveň oznámila, že prodej bude značně limitován. Zákazníky se pak měli stát zejména lidé, kteří jsou jejími skutečnými fanoušky a kteří ve voze opravdu budou jezdit. Jak se ale záhy ukázalo, spíše než o cokoli jiného šlo o nedůstojnou šaškárnu.
Zatímco nadšenci byli odmítáni, celebritám a manažerům Fordu objednané exempláře dorazily v prioritním pořadí. To se nicméně Fordu příliš nevyplatilo, neboť majiteli se stali hlavně lidé spekulující na růst hodnoty, kterého se dočkali. Ačkoli se tento vůz jako nový prodával za sumy okolo půl milionu dolarů, v aukcích nejeté exempláře mění majitele za více než 1 milion. To znamená desítky milionů korun.
Jako obvykle ale nelze všechny majitele házet do jednoho pytle. Najdou se zjevně i hrdinové, kteří za volant GT usedají pomalu na denní bázi. Jeden z nich se nyní svůj exemplář rozhodl prodat, čímž odhalil i jeho nájezd. Ten za pět let, neboť nabízený kousek pochází z roku 2017, narostl na nemalých 50 tisíc mil (80 450 km). S nadsázkou řečeno tak tento majitel najel s autem víc než všichni ostatní dohromady, jistě ale před sebou máme daleko nejojetější GT, které jsme kdy viděli. A dost možná nejvíce ojetý kus vůbec, třebaže byl používaný pouze za hezkého počasí. V tom špatném jezdil s GT první generace.
Právě každodenní provoz vedl vlastníka k několika viditelným úpravám, které někteří nechápou. Alcantarou potažený volant se totiž dočkal na pozici 10 a 2 pásky z jelenice, která je kolem věnce omotána. Nikoliv však kvůli nadměrnému opotřebení původního potahu - ten však majiteli nevyhovoval, neboť se mu z něj příliš potily ruce. Instalace jelenice ale vše vyřešila, dekorační polepy ve spodní části dveří pak nejsou symbolem zastydlé puberty, nýbrž ochranným prvkem odhalených karbonových vláken.
Zapotřebí je také zmínit, že v sedácích nejsou díry kvůli únavě materiálu či potrhanému čalounění. Místo toho jde o úchyty šestibodových pásů, které však majitel příliš nevyužil. Na závodních okruzích totiž dle svých slov za oněch pět let strávil jen necelé dvě hodiny. Přiznává však, že na ranveji Mojave Spaceport vůz rozjel až na 203,6 mil v hodině (327,6 km/h). Dostal se tak pomalu až na udávanou nejvyšší rychlost, která činí 348 km/h. Z nuly na stovku přitom GT zvládá zrychlit za zhruba 3 sekundy.
Vůz byl pravidelně servisován, vyměněné má dokonce i některé díly. Mezi ně patří aktivní zadní křídlo, za čímž nejspíše stojí drobná havárie, ke které došlo v červenci 2017, tedy krátce po koupi. Majitel nechal rovněž na čelní partie instalovat ochrannou fólii, stejně jako na čelní okno. Společně s vozem pak dává k dobru nabíječku lithiové baterie, stejně jako některé další náhradní díly.
Aukce společnosti Bring A Trailer končí za týden, přičemž cena vozu se už v jejím dosavadním průběhu vyšplhala na 496 tisíc dolarů (cca 12,7 milionu Kč). To je v podstatě stejná suma, na níž majitele vůz přišel jako nový, takže 5 let pravidelného ježdění jej nestálo skoro ani korunu. A dá se čekat, že na něm ještě vydělá. I takto se dá na věc dívat, jakkoli za nejetý exemplář by mohl dostat klidně o 10 milionů víc.























S tímto Fordem GT jeho majitel za pět let najel už přes 80 tisíc kilometrů. Používal jej za hezkého počasí, zatímco na to špatné měl GT první generace, teď auto prodá nejméně za 12,7 milionu. Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály
Zdroj: Bring A Trailer
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. včera 15:00
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 15.12.2025
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry 15.12.2025
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 15.12.2025
Nejnovější články
Evropský cirkus se „zrušením zákazu spalovacích motorů” nezklamal, přišel s totálním nesmyslem, který opěvuje jen VW
před hodinou
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
včera
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
