Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ikonické BMW M3 s motorem 5,0 V10 je ďábelský stroj. A může být váš, je prý jediný takový
18.1.2022 | Petr Miler
Na jedné straně adorované auto, na té druhé adorovaný motor postavený s využitím know-how z Formule 1. Co když se obojí dá dohromady? Na výsledek se díváte a nejen to, můžete si jej koupit, vlastně ne až tak draho.
Pro většinu lidí je 343 koní atmosférického šestiválce pod kapotou BMW M3 E46 dostatečná porce. Jiní můžou ocenit jeho zvuk, další zase vyváženost, charakter či provozní efektivitu. Důvodů, proč chtít sériovou M3 E46 je spousta, a tak není divu, že když už ji lidé mají, obvykle se nepouští do drastických úprav. Ovšem, jsou tu i výjimky.
Někteří lidé prostě chtějí víc, a to i po tomhle dodnes výjimečném a stále více ceněném autě. Možností, jak jej posunout dále, není mnoho, nakonec i ikonická M3 CSL jen cizelovala stejný základ. To ale neznamená, že neexistují. Opak ukazuje vůz, který si můžete prohlédnout níže a který na první pohled vypadá jako sériová M3 E46. Hned na ten druhý je ale patrné, že pod kapotou má trochu jiné zvíře - pětilitrovou V10 z M5 E60 s kořeny ve Formuli 1.
Auto není žádná domácká stavba, ale dílo nizozemské firmy, která se specializuje na servis BMW. Je to tedy tak trochu reklamní projekt, aby ukázala, co všechno dovede. Trochu litujeme, že vzala motor spojený s automatem SMG a nikoli verzi s manuální převodovkou, když to ještě šlo, holt ale nemůžeme chtít příliš. I tak je výsledkem ďábelská kombinace - návyková V10 s 507 koňmi a 520 Nm vpředu a náhon vzadu, to všechno v malém autě, které je dodnes vyzdvihováno pro své jízdní vlastnosti schopné zvládnout přesvědčivě silnici i okruh.
Autoři přestavby se navíc zcela nevzdali komfortních prvků, třebaže auto je v tomto směru někde na pomezí. Má plně silniční homologaci a může dostat další komfortní prvky jako vyhřívané sedačky potažené černou kůží, může ale posloužit jako okruhový speciál a zbylých komfortních prvků se zbavit. Motor má prý sériovou řídící elektroniku, takže si se servisem poradí každý dealer BMW, a pod volantem jsou standardní přístroje z M3 E46, jen byly překalibrovány na desetiválcový motor. Jediné místo, kde by mohl trochu nastat problém, je fyzický servis motoru - pod kapotou opravdu není místa nazbyt a leckterý servisní úkon bude oproti standardnímu šestiválci složitější zejména z tohoto důvodu.
Tohle auto je aktuálně na prodej za 74 999 Eur, tedy současným kurzem 1,83 milionu korun. Není to málo, uvážíme-li ale dnešní ceny hezkých M3 E46, kolik stojí všechny věci nezbytné pro stavbu něčeho takového (a jak složité muselo být dát je dohromady), není není to nijak nesmyslně vysoká suma. Auto je po přestavbě prakticky nejeté, takže jde svým způsobem o nový vůz. Nebo aspoň nově poskládaný a podle toho vypadá. Je to jistě zboží pro extrémistu, podle autorů je to ale světový unikát a i tak je třeba na jeho cenu hledět.
















Desetiválec vypadá, jako by sem patřil, kupodivu se pod kapotu subtilní M3 46 vejde velmi dobře. Jak tohle auto jezdí, si netroufáme odhadovat, po složení kupní ceny to ale můžete zkusit sami. Klidně i v ČR, auto je po úpravách legálně přihlášené do provozu v Nizozemsku, a tak to půjde i zde. Foto: Procar BMW Specialist Zwolle, publikováno se souhlasem
Zdroj: AutoScout24
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 10 hodinami
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
