Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové tvrdí, že velké motory nejsou mrtvé, ač už sami pomalu žádné nevyrábí
18.4.2019 | Petr Prokopec
Stále méně modelů s motory V8 zůstává v nabídce obecně a v případě britských značek se může stát, že už je příští rok ani nebudou vyrábět. Tak kde se v nich bere tolik optimismu?
Již hezkých pár let se mluví o tom, že britské automobilky Jaguar a Land Rover skončí s vidlicovými šestiválci a osmiválci. Tyto pohonné jednotky od roku 2008 vyrábí ve spolupráci s Fordem. Dohoda o výrobě měla vypršet na sklonku roku 2020, předloni však bylo oznámeno, že nakonec se obě strany dohodly na ukončení o tři měsíce dříve. I konec výroby je tedy dnes na spadnutí.
V případě šestiválců už je jejich osud jasný. Vidlicové agregáty budou nahrazeny řadovými z rodiny Ingenium, jež vyhovují jak Jaguaru, tak Land Roveru. Otázkou však je, co bude s osmiválcovými jednotkami. S ohledem na stále přísnější emisní limity to vypadalo na jejich jistý konec, zvláště když se nebude mít kdo starat o jejich výrobu. Šéf divize Special Vehicle Operations Jamal Hameedi však nejnověji uvedl, že motorům V8 rozhodně ještě parte sepisovat nemáme.
„Mají před sebou spoustu života. Emisní regulace je do hrobu nepošlou. Ostatní automobilky je možná pošlou k vodě, ale v našem případě mají motory V8 ještě dlouhou budoucnost,“ uvedl Hameedi. Zároveň však dodal, že nic dnes zkrátka není zadarmo. „Myslím, že vysokootáčkové atmosférické osmiválce jsou dnes již definitivně minulostí, nicméně pokud přizvete do hry technologii přeplňování a hybridizaci, pak motorům V8 zbývá ještě dost života.“
Přeplňování Britové již užívají, pětilitrovou jednotku dopují mechanickým kompresorem. Hameedi potvrzuje, že tento způsob sice zvyšuje spotřebu, ale zásadně vylepšuje projev motoru. A co je podstatné, kompresor nikterak neovlivňuje zvuk výfuku, což je zejména pro divizi SVO stěžejní. Dá se tedy předpokládat, že tento způsob plnění přetrvá, a to i po roce 2020, kdy Britové podle všeho rozjedou výrobu motorů V8 znovu, na vlastní triko.
Hybridizace agregátu by samozřejmě mohla absenci turba velmi snadno vykompenzovat, otázkou však je, zda tato redukce bude dostatečná. Je proto dost možné, že osmiválce budou od příští dekády v případě britských automobilek vyhrazeny už jen vrcholným sportovním a luxusním derivátům. A nebo Hameedi přehání či mate a žádné britské V8 už za rok a půl nebudou existovat, jak už nějakou chvíli očekáváme.


















Zatím poslední osmiválcovou novinkou Jaguaru je F-Pace SVR. A dle prohlášení značky rozhodně o poslední takový model nejde
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Číňané ukázali víc z vlastní napodobeniny Bugatti. Rolls-Roycy a Bentley chtějí obšlehnou též
19.9.2025VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
19.9.2025„Správné rozhodnutí a bomba auta, věřte mi.” Porsche ani teď necouvne s elektrifikací sporťáků, manažer hájí neobhajitelné
19.9.2025Nová Škoda Superb oblékla policejní uniformu, k mání je takto i v pancéřovaném provedení
19.9.2025Rusové nezaváhali a poprask okolo setkání Trumpa s Putinem a jeho daru využili ke stvoření limitované edice motorek
20.9.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.19. 12:05 - mafel
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch