Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak dobrá je ve skutečnosti Kia s motorem V6 biturbo a pohonem zadních kol?
1.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Kiu si automaticky spojíme s motory o objemu okolo 1,6 l a pohonem předních kol. Jak tedy dopadne, když postaví zadokolku s motorem 3,3 V6 biturbo?
Slova „Kia” a „sportovní sedan” se v jedné větě dosud mohla vyskytovat, jen pokud ta věta zněla jako: „Potkal jsem s Kiou sportovní sedan”. A podle toho, jak moc jste pedanti, to může být pravda i dnes . Nový Stinger GT je totiž ve skutečnosti liftback, ale má rozhodně blíž k Alfě Giulia QV než k Octavii RS. A to nejen vzhledem, ale i technikou - stejně jako Giulia QV má V6 twin turbo pod kapotou a pohon zadních kol.
Tohle všechno ale už jistě víte, zejména pokud vás Stinger GT zajímá. Také možná víte, že za vývoj tohoto auta je zodpovědný Albert Biermann, někdejší šéf BMW M, který před nějakou dobou přešel ke značce Hyundai. A pokud je některý vývojář ve sportovních sedanech se zadním pohonem kovaný, dost pravděpodobně pochází z Mnichova nebo Affalterbachu.
Stinger GT na videu níže prohání po klikatých okreskách i po okruhu Randy Pobst, závodní pilot a dnes už i redaktor amerického magazínu Motor Trend. Dozvídáme se, že Stinger GT stojí na platformě K900, která nese i luxusnější Genesis G70. To s sebou bohužel nese poměrně vysokou hmotnost 1 817 kg, pod kapotou se naštěstí skrývá benzínový šestiválec o objemu 3,3l a dvěma turbodmychadly, který nabízí 370 koní a 510 Nm.
Má dost síly na to, aby protočila zadní kola na třetí rychlostní stupeň (z osmi) v nízkých otáčkách. Netrpí příliš velkou prodlevou turbodmychadla a dokáže vůz slušně pohánět i po okruhu, nejen po silnici. I brzdy jsou špičkové, dodalo je Brembo a nevadnou ani na okruhu. Přesto Stinger GT není okruhové auto - je těžký a podvozek je na okruh příliš měkký.
Je to spíš grand tourer, prý je i vzadu dost místa nad hlavou, ač by se to pro linii střechy nemuselo zdát. A kufr je jednak velký a jednak je do něj špičkový přístup díky obrovskému otvoru. Výdechy na bocích auta nejsou falešné, odvádějí vzduch z podběhů kol, a falešné nejsou ani čtyři koncovky výfuku. Bohužel to neplatí o výdeších na kapotě, ty už jsou vážně jen na ozdobu.
Randymu Pobstovi se tohle auto skutečně líbí a to není člověk, který by pochválil kde co. A pokud se přenesete přes fakt, že to je Kia, mohlo by se vám líbit také. Mimo jiné tu můžete ESP úplně vypnout; ne omezit nebo pozastavit, prostě úplně vypnout, a velmi snadno. A pokud se naplní spekulace o tom, že bude v ČR stát okolo 1,2 milionu korun, může idea koupit si slabší a dražší BMW 440i Gran Coupé vypadat jako marnotratnost...






Stinger GT je elegantní a na silnici velmi schopný, říká Randy Pobst, který z něj nepochybně dokáže vymáčknout i poslední kapku potenciálu
Zdroj: MotorTrend@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
22.12.2025
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
včera
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
včera
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
včera
Co se stalo s taxíky bez řidiče poté, co město zasáhl pouhý výpadek proudu, je poněkud děsivé
včera
Lada začala prodávat svá auta v jedné z nejnebezpečnějších zemí světa, i to je její náhrada za zakázané evropské trhy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
