Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak dobrá je ve skutečnosti Kia s motorem V6 biturbo a pohonem zadních kol?
1.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Kiu si automaticky spojíme s motory o objemu okolo 1,6 l a pohonem předních kol. Jak tedy dopadne, když postaví zadokolku s motorem 3,3 V6 biturbo?
Slova „Kia” a „sportovní sedan” se v jedné větě dosud mohla vyskytovat, jen pokud ta věta zněla jako: „Potkal jsem s Kiou sportovní sedan”. A podle toho, jak moc jste pedanti, to může být pravda i dnes . Nový Stinger GT je totiž ve skutečnosti liftback, ale má rozhodně blíž k Alfě Giulia QV než k Octavii RS. A to nejen vzhledem, ale i technikou - stejně jako Giulia QV má V6 twin turbo pod kapotou a pohon zadních kol.
Tohle všechno ale už jistě víte, zejména pokud vás Stinger GT zajímá. Také možná víte, že za vývoj tohoto auta je zodpovědný Albert Biermann, někdejší šéf BMW M, který před nějakou dobou přešel ke značce Hyundai. A pokud je některý vývojář ve sportovních sedanech se zadním pohonem kovaný, dost pravděpodobně pochází z Mnichova nebo Affalterbachu.
Stinger GT na videu níže prohání po klikatých okreskách i po okruhu Randy Pobst, závodní pilot a dnes už i redaktor amerického magazínu Motor Trend. Dozvídáme se, že Stinger GT stojí na platformě K900, která nese i luxusnější Genesis G70. To s sebou bohužel nese poměrně vysokou hmotnost 1 817 kg, pod kapotou se naštěstí skrývá benzínový šestiválec o objemu 3,3l a dvěma turbodmychadly, který nabízí 370 koní a 510 Nm.
Má dost síly na to, aby protočila zadní kola na třetí rychlostní stupeň (z osmi) v nízkých otáčkách. Netrpí příliš velkou prodlevou turbodmychadla a dokáže vůz slušně pohánět i po okruhu, nejen po silnici. I brzdy jsou špičkové, dodalo je Brembo a nevadnou ani na okruhu. Přesto Stinger GT není okruhové auto - je těžký a podvozek je na okruh příliš měkký.
Je to spíš grand tourer, prý je i vzadu dost místa nad hlavou, ač by se to pro linii střechy nemuselo zdát. A kufr je jednak velký a jednak je do něj špičkový přístup díky obrovskému otvoru. Výdechy na bocích auta nejsou falešné, odvádějí vzduch z podběhů kol, a falešné nejsou ani čtyři koncovky výfuku. Bohužel to neplatí o výdeších na kapotě, ty už jsou vážně jen na ozdobu.
Randymu Pobstovi se tohle auto skutečně líbí a to není člověk, který by pochválil kde co. A pokud se přenesete přes fakt, že to je Kia, mohlo by se vám líbit také. Mimo jiné tu můžete ESP úplně vypnout; ne omezit nebo pozastavit, prostě úplně vypnout, a velmi snadno. A pokud se naplní spekulace o tom, že bude v ČR stát okolo 1,2 milionu korun, může idea koupit si slabší a dražší BMW 440i Gran Coupé vypadat jako marnotratnost...






Stinger GT je elegantní a na silnici velmi schopný, říká Randy Pobst, který z něj nepochybně dokáže vymáčknout i poslední kapku potenciálu
Zdroj: MotorTrend@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před hodinouNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 3 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva